wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51715 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | alfam17 [ 27 kwie 2024, 14:23 ] |
Tytuł: | Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL |
Witam wszystkich. Posiadam obecnie na stanie wywrotkę MAN L2000, niestety jest to już trochę sprzęt leciwy. Dodatkowo brakuje mu np. blokady mostu a kupienie całego mostu z blokadą i odpowiednim przełożeniem graniczy z cudem. Początkowo był także problem z przełożeniem mostu ponieważ wywrot prawdopodobnie został założony na samochodzie który podiadał dawniej kontener i miał szybszy most. Poprzedniemu właścicielowi to nie przeszkadzało ponieważ woził węgiel po mieście. Ja jako kompletny laik w temacie po zakupie samochodu załadowałem go ziemią i biedaczek nie miał siły ruszyć z miejsca na grząskim terenie. Dopiero zmiana mostu na najwolniejszy rozwiązała sprawę. Niestety czas już rozstać się z maszyną i postanowiłem poszukać coś nowszego. Jak się okazuje kupić oryginalną wywrotkę jest chyba niemożliwe. Zauważyłem że dużo osób kupuje najprawdopodobniej używane Many z niemiec i przerabia je zakładając produkowane przez siebie wyworty. I to chyba jedyne wyjście by kupić tego typu sprzęt. Poradźcie na co zwrócić uwagę, czy oni skracają ramy pod wywrotkę? Czy może kupują takie krótkie wersje np. z kontenera? Jakie skrzynie mają te many? Jakie musi być przełożenie mostu żeby to sobie radziło w terenie z pełnym załadunkiem, np. ruszenie z miejsca budowy z załadunkiem. Zależy mi także na ładowności około 7t Czy zawieszenie pneumatyczne sprawdza się w wywrotkach?? Znalazłem na internecie gościa który robi takie samochody, co doradzicie? https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... E5LjAuMC4w https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... A5LjAuMC4w Czy może lepiej na własną rękę poszukać na niemcach jakiegoś TGL mocniejszego z krótką ramą blokadą i juz w polsce zamówić zabudowę? |
Autor: | Luka [ 28 kwie 2024, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL |
A co to znaczy oryginalny wywrot? Każde podwozie tak samo jest zabudowywane. Zamówione w konkretnej specyfikacji, a później wio do zewnętrznej firmy, która robi zabudowę. Każdą zabudowę, czy kontener, czy szambiarkę, czy wywrotkę. W fabryce to jedynie na konia wrzucają siodło jak homonto i tyle fabryka robi z zabudów. Tak, skracają ramy, zazwyczaj kątówką i przesuwają mosty, jeśli trzeba. Jak jest dobrze zrobione, to będzie jeździć. Zawieszenie pneumatyczne jest ok, zwłaszcza w aucie 4x2. Problem w aucie takim jak Twoje to nie tylko przełożenie mostu, ale też małe kółka, które w terenie nie będą sobie radzić, a do tego silniki o małych pojemnościach, które mają mało momentu. Jak chcesz to mam do sprzedania MANa 18.290, z 3 stronną wywrotką. |
Autor: | trolu [ 28 kwie 2024, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL |
4x2 może być całe na poduszkach ale kup coś normalnego na 22.5 kołach wtedy 315/80 z bieżnikiem budowlanym i auto zrobi robotę i 12 ton na pace tez nie będzie sie bało. |
Autor: | alfam17 [ 09 maja 2024, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL |
Ale ja nie chcę takiego kolosa na 22,5 na co mi takie wielkie auto, często zdarza się że ktoś prosi mnie o przywiezienie dwóch czy 3 ton kruszywa gdzie muszę się zmieścić w miejsce gdzie większa osobówka ma już kłopoty i na tym chciał bym bazować. Jak bym chciał duże auto to nie zakładał bym tego wątku. |
Autor: | zzx [ 10 maja 2024, 5:07 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana starego L2000 na coś nowszego MAN TGL |
Popatrz za pośrednim TGM jest krótki i ma duże koła i przyzwoitą ładowność. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |