wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zakładanie firmy transportowej przez początkującego kierowce http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6059 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | InBoU [ 20 sty 2007, 20:28 ] |
Tytuł: | Zakładanie firmy transportowej przez początkującego kierowce |
Witam wszystkich, No więc, w tym momencie studiuje, ale po skończeniu studiów (o ile nie znajde pracy w moim zawodzie) chciałbym zacząć własną działalność gospodarczą. Logistyke też mam na studiach i mam zamiar pisać prace inżynierską na ten temat. Myślałem o byciu podwykonawcą w jakiejś dużej firmie (typu FM/Maersk logistics) z własnym samochodem. Chciałem wziąść nowy samochód w leasing typu Mercedes Atego lub MAN TGL o DMC 12t (kabina sypialna, kontener 18 europalet). Z tego co wiem to może udałoby mi się wykorzystać środki unijne (do 50% wartości samochodu).[Kiedyś słyszałem o takim programie, ale nie wiem czy się nie wyczerpał...]. Później opcjonalnie zatrudnić na podobnych warunkach nowych kierowców. Teraz powstaje pytanie, jakie mam szanse na wzięcie samochodu w leasingu(nie znam polskich reali). No i osoba która nie ma żadnego doświadczenia w zawodzie kierowcy jakie ma szanse w zatrudnieniu się w jakiejś dużej firmie? Co myślicie o tym pomyśle? Ma szanse powodzenia? PS: Wie ktoś ile może mniejwięcej kosztować taki nowy MAN TGL/Mercedes Atego i opcjonalnie co wy byście wybrali i dlaczego? Dzięki z góry za wszelkie uwagi. |
Autor: | SIOJU [ 21 sty 2007, 13:07 ] |
Tytuł: | |
Kolego tak odrazu na głęboką wodę się rzucać i odrazu nowe auto w leasing, nie bęzdie łatwo. Proponuje najpierw żebyś się zorientował jakie stawki proponują spedycję za takie auto i ile km możesz wykrecić tygodniowo, zus, winieta, paliwo. Na jak długo miałbyś pracę, bo leasing to kilka lat spłacania i chyba trzeba mieć mininalny wkłąd włąsny.To tylko orientacyjne koszty stałe i coś powinno zostać dla ciebie na życie. Nie orietuje się w cenach tych aut ale mniej niż 150 tyś to chyba nie kosztują. |
Autor: | InBoU [ 21 sty 2007, 13:28 ] |
Tytuł: | |
No cóż, Ojciec pracuje na podobnych warunkach. Czyli przychód około 10-12 tysiaków miesięcznie. Zus bym miał 300 zł miesięcznie przez 2 lata . No i pozostaje tylko dochodowy, VAT, winieta (na 12t nie jest aż tak droga), podatek od transportu, no i ubezpieczenia OCP, AC. Ciągle licze na to dofinansowanie unijne . Jeśli tego mi się nie uda to chyba będe mierzył zawartość skrobi w ziemniakach . Nie wiesz ile może mniejwięcej tego wkładu własnego trzeba mieć? |
Autor: | bosman [ 21 sty 2007, 14:08 ] |
Tytuł: | |
Nie wspomniałeś nic o stracie wartości pojazdu, o kosztach przeglądów, o ewentualnych naprawach. Taki leasing na dzień dobry na kwote ponad 200tys zł(chyba, bo nie osrientuje się w cenach) to raczej ryzykowny krok. No chyba, że osoba dysponująca kursami jest Twoim znajomym i dostawał będziesz dobre kursy, bądź wynegocjujesz jakieś dobre warunki. Dofinansowań na zakup nowych pojzadów z tego co się orintuje to nie ma, środki na ten cel były przyznane chyba w 2004 roku. No chyba, że jesteś w KRUSie... ale to musisz poszperać na necie. |
Autor: | InBoU [ 21 sty 2007, 14:20 ] |
Tytuł: | |
No cóż, jeszcze studiuje i zanim zaczne jeździć minie min. 2 lata . O ile jeszcze nie przedłuży się o studia magisterskie (opcjonalnie magisterskie moge wziąść zaoczne ). Widziałem jakieś dofinansowania z tytułu wdrażanie nowych technologii. Ciekawe czy taki samochód też można pod to podpiąć . http://www.leasing24.pl/10514 Doczytałem się na tym forum, że podobny MAN TGL może kosztować coś koło 45 tyś. euro. Czyli biorąc kwote około 180 tyś. złotych - dofinansowanie unijne, to będzie kwota 90 tyś. za samochód. A dlaczego chce nowy samochód. Ponieważ dofinansowanie unijne jest tylko na nowy sprzęt. A po 3-5 latach cena tego samochodu będzie coś koło 120-150 tysiaków. Więc i tak wyjde na plusie. O ile nic nie przekręcam z tym dofinansowaniem . Jakbym się mylił to prosze mnie poprawić. Dobra wracam do biochemii . Pamiętajcie: sesja nie jest dla ludzi -_-. PS: nowe samochody chyba aż tak bardzo się nie psują? |
Autor: | bosman [ 21 sty 2007, 15:06 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kto może korzytać z dotacji?
Cytat ze strony którą wskazałeś.O wsparcie może ubiegać się mały i średni przedsiębiorca posiadający siedzibę na terenie Polski. Istnieją pewne ograniczenia dla firm transportowych - mianowicie firma której głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest świadczenie usług transportowych, nie może otrzymać dofinansowania do wydatków na finansowanie środków transportu. Pozatym Unia nie jest taka cudowna, że złozysz wniosek i przeleją pieniądze na Twoje konto. Najpierw musisz kupić, czyli wyłożyć pełną sumę a dopiero poźniej otrzymasz zwrot części kosztów. Więc skąd weźmiesz 180tys na zakup?? Kredyt?? Jesli nie masz zabezpieczenia to dostaniesz odmowę. Banki udzielają kredytów tym którzy coś posiadaja, np. mieszkanie, dom. |
Autor: | VOLVO [ 21 sty 2007, 15:11 ] |
Tytuł: | |
Tak sie składa że my mamy samochód w leasingu, volvo 97r. wartość 190 tyś. wpłata 30%, długość leasingu 3 lata raty około 8 tyś |
Autor: | InBoU [ 21 sty 2007, 15:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tak sie składa że my mamy samochód w leasingu, volvo 97r. wartość 190 tyś. wpłata 30%, długość leasingu 3 lata raty około 8 tyś Jakoś dużo wychodzi z tego leasingu... Napewno jest to 8 tysięcy(a nie 4 tysiaki) na miesiąc? przy takich ratach po 3 latach wydasz na samochód ponad 2x tyle ile kosztował? No cóż w takim razie chyba odpada mój pomysł . Trzeba będzie zająć się ziemniaczkami . Chyba, że uda mi się jakoś nagiąć te przepisy, oraz wyjechać za granice i zarobić przynajmniej na 10% samochodu. |
Autor: | VOLVO [ 21 sty 2007, 16:57 ] |
Tytuł: | |
No niestety taki jest leasing. W tych ratach masz wliczone ubezpieczenie, AC i podatek drogowy. My mamy w GTL, ale możesz poszukać jakiejś innej firmy, chcieliśmy w EFL ale oni chcieli dom pod zastaw więc nie mogliśmy się na to zgodzić bo to za duże ryzyko. I jeszcze jedno, wątpie żeby się zgodzili na leasing ponieważ większość firm wymaga przedstawienia dochodów za przeszły rok w wysokości min. 80tys. Łatwiej będzie dostać kredyt w banku z tym że wtedy musi cię ktoś poręczyć. Niewiem jak teraz ale w tamtym roku przy 150 tys. trzeba było mieć 2 żyrantów. |
Autor: | slimmm_ns [ 21 sty 2007, 17:05 ] |
Tytuł: | |
u nas wzieto naczepe starsza(!) w leasing w Europejskim funduszu leasingowym czy jakos tak . nie chce zadnego zastawu bo przecierz nie placisz to ci biora auto a jak ci ukradna auto albo rozbijesz to maja AC co do dochodow trzeba je wykazac zeby go dostac ale z tego co pamietam to nie trzeba az 80 tys. co do poczatkujacej osoby to nie mam pojecia. popytaj sie jest tych firm od zarabania ...aha i zaden kredyt! jak na auto to tylko leasing! ...no i moze unia by co ci dołozyła |
Autor: | InBoU [ 21 sty 2007, 19:24 ] |
Tytuł: | |
Poprzeszukiwałem te dotacje. Nie można dotować zakupu środku transportu jeśli nie jest związany z jakąś inwestycją. No i co najwyżej jest na rozpoczęcie działalności gospodarczej ponad 5 tyś euro. Tylko, że firma bez 12 miesięcznego "stażu" nie może wziąść samochodu w leasing . Czyli UE mi nie pomoże, chyba, że kiedyś coś zmienią . No cóż, pozostaje mi zostać Towaroznawcą . |
Autor: | bosman [ 21 sty 2007, 20:12 ] |
Tytuł: | |
UE raczej nic nie zmieni, jeśli czytałeś akutalne dane to dotyczą one okresu 2007-2013, bo na tyle lat jest ustalony budżet UE i sposób rozdzielnia środków unijnych. Pozatym jeśli nie bedziesz miał środków na założenie wałasnej firmy transportowej, a będziesz chciał w dalszej przyszłości taka firme założyć to najlepiej zacząć pracować w branży. Nie musisz zaczynać od bycia kierowcą, jak skończysz studia to najlepiej bedzie jak pojdziesz na spedytora lub logistyka, jeśli masz wiedze i jesteś kumaty oraz nie brakuje Ci zapału do pracy to zdobędziesz doswiadczenie i środki na otwarcie własnej firmy. |
Autor: | InBoU [ 21 sty 2007, 23:55 ] |
Tytuł: | |
No cóż, pożyjemy zobaczymy . Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. |
Autor: | Kmietek [ 22 sty 2007, 11:05 ] |
Tytuł: | |
Witam, mam tez pare pytan odnosnie zalozenia firmy, wiec zapytam w tym temacie, aby nie zasmiecac forum(no chyba, ze nie bedzie zadnej odpowiedzi ) Jak pisalem dawniej w jednym temacie chcialem zalozyc firme transportowa na mnie, ale po dluzszych zastanowieniach byloby strasznie trudne gdzyz nie mam zabiezpieczenia finansowego i praktycznie zadnego majatku. Postanowilem zalozyc firme na matke(ma juz ubojnie drobiu) - dlaczego? Nie byloby klopotu z zabezpieczeniem finansowym, bo przeciez mamy duzy majatek, albo ostatni bilans roczny - to tez mozna bylo wziasc bo obrot wynosi okolo 1 milion zl/ na miesiac. Certyfikat kompetencji zawodowych to ja bym zrobil, gdyz nie musi miec wlasciciel tego tylko moze miec jeszcze jakas osoba w firmie. Samochody juz sa zarejestrowane na matke, wiec tu tez nie byl by problem no i mamy tez pracownikow zarejstrowanych, wiec tutaj tez jest jeden klopot mniej, bo pare kierowcow juz jest. Tylko zlozyc jeszcze wniosek o niekaralnosc, wykupic licencje i zalozyc firme. Pytanie czy jak pisze wszystko sie zgadza - tak pieknie i latwo to wyglada czy zle mysle lub czy sa jeszcze jakies haczyki????? Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |