wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Opony na przednią oś skrętną a naczepowe??
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6256
Strona 1 z 2

Autor:  banas11 [ 29 sty 2007, 19:29 ]
Tytuł:  Opony na przednią oś skrętną a naczepowe??

Witam wraz z zakupem volvo fh12 96r (rama z kontenerem) dostalem dwie roczne bardzo ladne oponki brigedstone R168 zeby wymienic przednie oponki które mam prawie lyse

z tego co patrzylem na necie sa to oponki naczepowe
mam wiec pytanko jaka jest roznica miedzy oponami naczepowymi a tymi na oś przednią skrętną i czy mogę sobie te oponki zalożyć na przód do mojego fh12

Autor:  slimmm_ns [ 29 sty 2007, 21:21 ]
Tytuł: 

Czesto tak widzialem ze ludzie zakladaja naczepowe opony na przud albo na odwrut zalezy co sie dorwie :)przeednie na naczepe w sumie nie powino sie nic dziac .
ale najlepiej spytaj sie w wakiejs "dentkowni"

Autor:  Truckerek [ 29 sty 2007, 21:26 ]
Tytuł: 

Możesz Ale jest ale:
- Musisz miec odpowiednia felgę
-opony na oś skrętną są oponami prowadzącymi a w naczepie NIE wiec możesz miec problemy w prowadzeniu w ulewie (duży deszcz)
Tata jeździł na takich i mówi ze to jes hu*****e rozwiazanie

Autor:  pawlo332221 [ 29 sty 2007, 21:29 ]
Tytuł: 

Na oponach naczepowych sprzodu jeździ się o wiele lepiej ale masz te opony z felgami czy bez? Bo opony naczepówki raczej nie pasują do fejg które są zazwyczaj na przodzie.
Nie zgodze się z kolegą Truckerek co do jazdy na tych oponach jęździ się na nich o wiele lepiej. No ale to jego zdanie.[/b]

Autor:  waldii [ 29 sty 2007, 21:39 ]
Tytuł: 

Nie wiem może to ja się mylę ale:
Gdzie kiedy kto zakłada opony od naczepy na oś prowadzącą?????
Owszem są opony na przednią oś o podobnej szerokości jak standardowa opona od naczepy ale przy zakładaniu takich opon należy również zmienić felgi. Chcę ponadto zauważyć, że naczepa to naczepa, a prowadząca to prowadząca, odpowiednia budowa opony jak i rzeźba bieżnika.
Na równej na wierzchni jedzie się w takich gumach bardzo wygodnie, za to problemy zaczynają się na naszych polskich drogach, gdzie nie sięgniesz wzrokiem tam koleina. Opona po prostu nie mieści się w koleinie i huśta czasami samochodem od prawa do lewa.

Autor:  slimmm_ns [ 30 sty 2007, 1:22 ]
Tytuł: 

taa... a jak niekturzy z przodu maja "szerokie" kapcie. to one sie mieszcza w koleinach ? tak :)
na zime to sie mozna zastanowic .... jesli chodzi o zalozenie.... ale jesli na lato nie ma sie nie ma co zastanawiac jak jest tylko dobra to zakladac i smigac :)
co do tego jaka ma byc felga ....jakos nie zwrucilem na to uwage ale
jutro zobacze jaka jest roznica
co do "aqaplayingu" to watpie zeby bylo cos takiego bo w osobuwkach taki zjawisko wystepuje przy predkosci okolo 80 km/h a przecierz cierzarowka ma sporo wieksza mase ponadto rzezba bierznika nie jest znacznie rozna od opony przedniej a opony "naczepowej" :) wiec chyba nie bedzie miec to wiekszego wplywu na utrate przyczepnosci w ulewie

Autor:  banas11 [ 30 sty 2007, 1:37 ]
Tytuł: 

[img]
witam w moim FH12 opona z przodu ma rozmiar 385/80/22.5 taki sam rozmiar maja oponki, ktore dostalem z autkiem i które mam zamiar zalozyc na przednia os tak wiec jesli chodzi o felgi to chyba nie ma problemu
nalezy wziac pod uwage ze oponki te dostalem wraz z zakupem samochodu i szkoda by bylo wydawac okolom 3 tys. zlote na nowe oponki skoro moge wykozystac te ktore dostalem

czy ktos mi powie jak na tym forum wstawia sie zdjecia to bym pokazal oponki o ktore pytam??

Autor:  MAN [ 30 sty 2007, 7:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
witam w moim FH12 opona z przodu ma rozmiar 385/80/22.5 taki sam rozmiar maja oponki, ktore dostalem z autkiem i które mam zamiar zalozyc na przednia os tak wiec jesli chodzi o felgi to chyba nie ma problemu
To jest opna naczepowa szersza o 7 cm od normalnej opony i moze być tylko zakładana na felgę naczepową a nie zwykłą normalne opony mają rozmiar 315/80/22,5.
I ty chcesz być kierowcą zawodowym który nawet nie rozróżnia rozmiaru opon czy szerekośći felgi

Autor:  Cheester [ 30 sty 2007, 20:05 ]
Tytuł: 

Jezeli piszecie ze mozna sobie przekladac z naczepy na os skretna ciagnika to zastanawiam sie po co jest podzial na opony prowadzace i nieprowadzace??? Jezeli takowy wprowadzili czyms musza roznic sie te opony wiec ja nie praktykowalbym takich zamian. Opona prowadzaca to prowadzaca a naczepowa to naczepowa a nie odwrotnie. Takie jest moje zdanie.

Autor:  pawlo332221 [ 30 sty 2007, 20:33 ]
Tytuł: 

Opony naczepowe mogą być na osi prowadzącej w niczym to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie dużo lepiej się na nich jeździ.

Autor:  MAN [ 30 sty 2007, 21:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Opony naczepowe mogą być na osi prowadzącej w niczym to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie dużo lepiej się na nich jeździ.
Że cześć kierowców tak robi to nie znaczy że wszystko jest w porządku żadna opona naczepowa nie jest projektowana na oś kierującą. Tak rozumując to mozna załorzyć na przód karzdą oponę która na biezniku ma wężyk zamiast kostki to w ten sposób można załorzyć niektóre opony z osi pędnej na os kierowaną. Gwarantuje ci że podczas deszczu czy śniegu na drodze podczas jazdy w zakręcie opona naczepowa nie będzie przenosić sił bocznych działających na oponę i się będzie gorzej trzymała. Nie bez powodu są projektowane różne rodzaje bierznika czy samych lamelek w bierzniku aby karzdy sobie zakładał opony jak mu się podoba a nie jak przewidział projektant, reasumują technologia w produkcji opon mogła by sie zatrzymać jakieś 20 lat temu kiedy był produkowane pare rodzajów bierznika i były wtedy zredułu opony uniwersalne na karzdą oś. Z własnego podwórka znam kierowców którzy ciągają dzierżawiono naczypy i podmieniają opony z naczepy do ciagnika i przez to maja ciagle nowe opony na przodzie za darmo

Autor:  banas11 [ 30 sty 2007, 22:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
witam w moim FH12 opona z przodu ma rozmiar 385/80/22.5 taki sam rozmiar maja oponki, ktore dostalem z autkiem i które mam zamiar zalozyc na przednia os tak wiec jesli chodzi o felgi to chyba nie ma problemu
To jest opna naczepowa szersza o 7 cm od normalnej opony i moze być tylko zakładana na felgę naczepową a nie zwykłą normalne opony mają rozmiar 315/80/22,5.
I ty chcesz być kierowcą zawodowym który nawet nie rozróżnia rozmiaru opon czy szerekośći felgi
kolego ty byc moze jestes kierowca ale cytujesz mnie, gzie ja pisze ze w
fh12 ktore posiadam opony z przodu maja rozmiar 385/80/22.5 i twierdzisz ze jest ona wezsza o 7cm od opony naczepowej ktora posiadam
ktora o dziwo ma identyczny rozmiar widze ze nie wyciagasz wnioskow z tego co wczesniej czytasz??

z tego co ja wiem to sporo FH12 byc moze nie dotyczy to ciagnikow siodlowych, wyprodukowano na takich właśnie szerokich oponkach z przodu tak wiec oponka ta bedzie pasowac do mojego autka i nie musze w tym celu zmieniac felg i nie był bym na tyle głupi zeby zakladac opone na felge ktora jest za waska

[ Dodano: Wto, 30.01.2007, 21:13 ]
Cytuj:
Jezeli piszecie ze mozna sobie przekladac z naczepy na os skretna ciagnika to zastanawiam sie po co jest podzial na opony prowadzace i nieprowadzace??? Jezeli takowy wprowadzili czyms musza roznic sie te opony wiec ja nie praktykowalbym takich zamian. Opona prowadzaca to prowadzaca a naczepowa to naczepowa a nie odwrotnie. Takie jest moje zdanie.
kolego nikt nie twierdzi ze niczym sie one nie roznia i zapewne tak nie jest, chodzi mi tylko o to czy ktos jezdzil na takich oponkach i jakie sa jego wrazenia
z tego co czytam to sa kierowcy ktorzy task robia i sa nawet zadowoleni z rezultatow i o takie wlasnie konkretne odpowiedzi mi chodzilo teraz wiem ze moge sobie te oponki wrzucic na przod
nie bylo by tematu gdybym tych oponek nie dostal razem z autkiem ale skoro je dostalem to szkoda by bylo zeby sie zmarnowaly a jak wiadomo zakup nowych opon to spory wydatek wiec trzeba wykorzystac te ktore posiadam

pomocy jak na tym forum wstawic obrazek w poscie??

Autor:  pawlo332221 [ 30 sty 2007, 22:20 ]
Tytuł: 

jak jesteś zarejstrowany na http://www.fotosik.pl to dodajesz tam swoje zdjęcia do albumu. Jak już je dodasz to będą w miniaturkach pod którymi będzie link ten link skopiujesz i wklejasz. Myślę że to ci pomoże.

Autor:  MAN [ 30 sty 2007, 22:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
kolego ty byc moze jestes kierowca ale cytujesz mnie, gzie ja pisze ze w
fh12 ktore posiadam opony z przodu maja rozmiar 385/80/22.5 i twierdzisz ze jest ona wezsza o 7cm od opony naczepowej ktora posiadam
ktora o dziwo ma identyczny rozmiar widze ze nie wyciagasz wnioskow z tego co wczesniej czytasz??
To ty kolego nie wyciagasz wniosków napisałem że ta opona co ty masz jest szersza o 7cm od zwykłej opony o rozmiarze 315/80/22,5

Autor:  banas11 [ 30 sty 2007, 22:48 ]
Tytuł: 

dobrze kolego rozumiem co miales na myśli chodzi mi tylko o ten cytat
Cytuj:
I ty chcesz być kierowcą zawodowym który nawet nie rozróżnia rozmiaru opon czy szerekośći felgi
nie wiem skad taki wniosek skoro pisalem wczesniej ze moje kola z przodu maja taki sam rozmiar

tak apropo nie mam zamiaru byc kierowca zawodowym gdyz auto nabylem do wlasnych potrzeb
pozdr.

oto link do moich oponek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/996 ... a85f0.html
i do ciezarowki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ac ... 79c59.html

Autor:  pawlo332221 [ 31 sty 2007, 10:20 ]
Tytuł: 

Spokojnie możesz zmieniać bo z tego co widzę to masz w tym VOLVO felgi które pasują do tych opon i zauważyłem że masz podobne oponki założone.

Autor:  banas11 [ 01 lut 2007, 2:03 ]
Tytuł: 

tez tak uwazam felgi dam do piaskowania i wżucam oponki:)

Autor:  Hipo [ 01 lut 2007, 23:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
co do "aqaplayingu" to watpie zeby bylo cos takiego bo w osobuwkach taki zjawisko wystepuje przy predkosci okolo 80 km/h a przecierz cierzarowka ma sporo wieksza mase ponadto rzezba bierznika nie jest znacznie rozna od opony przedniej a opony "naczepowej" :) wiec chyba nie bedzie miec to wiekszego wplywu na utrate przyczepnosci w ulewie
Żebyś się nie zdziwił kolego ... masa jeszcze wszystkiego nie rozwiąże bo woda to nie powietrze żeby dała się natychmiast wycisnąć, tymbardziej spod tak szerokiego koła. Z prostej ciekawości podczas mocnego deszczu zobacz jak gruba wastwa wody potrafi stać w naszych polskich koleinach.

Autor:  banas11 [ 02 lut 2007, 0:37 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Żebyś się nie zdziwił kolego ... masa jeszcze wszystkiego nie rozwiąże bo woda to nie powietrze żeby dała się natychmiast wycisnąć, tymbardziej spod tak szerokiego koła. Z prostej ciekawości podczas mocnego deszczu zobacz jak gruba wastwa wody potrafi stać w naszych polskich koleinach.
Opona dwa razy szersza w ciężarówce
a nacisk osi z ładunkiem w przypadku solówki gdzie mamy dwie osie i masa całkowita 18ton sporo razy większy
tak więc wydaje mi się że ciężar robi swoje

a tak apropo jak juz wczesniej pisalem że volvo to wyszlo seryjnie na takich właśnie szerokich kapciach
a oni chyba wiedzą co robią

Autor:  Hipo [ 02 lut 2007, 8:58 ]
Tytuł: 

Zakładają szerokie kapcie ze względu na zmniejszenie nacisku na jednostke powierzchni, troszke to oszczędza drogi, jednak nie za bardzo mi się to widzi ze względu na zwiększone opory toczenia a także własnie na polskie warunki czyli koleiny ...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/