wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
KAMAZ 53228 i 53229 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6903 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ciezarowka [ 03 mar 2007, 13:11 ] |
Tytuł: | KAMAZ 53228 i 53229 |
Przypominam wszystkim stary, ale znany model KAMAZ 53228 i 53229. Pojazd został stworzony po to by sprostał najbardziej wymagającym klientom tej marki, nowy pojazd zawsze jest podwoziem do zabudowy, posiada na kraje UE silnik 240 KM skrzynie o dziesięciu przełożeniach do przodu i 2 w tył. Masa maksymalna, całkowita podwozia wynosi 24 tony Posiada zbiornik paliwa 250 litrów i kilka rozstawów osi, najczęściej jest zabudowywany jest jako wywrotki szosowe o skrzyni ładunkowej dłuższej niż standardowe wywrotki tej marki, betoniarki, pompy do betonu, pojazdy skrzyniowe z wysięgnikiem HDS, dźwigi samochodowe, pomoc ciężka drogowa, straż pożarna, hakowce pojazdy innych zadań specjalistycznych. fotki z http://www.kamaz.pl |
Autor: | kraz [ 04 mar 2007, 12:53 ] |
Tytuł: | |
Czyli silnik i skrzynia biegów są klasyczne,kamazowskie.Trzeba podziwiać Rosjan,że uratowali swoją markę i jeszcze się rozwijają.Myśmy zaprzepaścili jelcza,a stary to już Many,tylko nazwa została. |
Autor: | ciezarowka [ 04 mar 2007, 13:22 ] |
Tytuł: | |
Kolego marka KAMAZ w latach 90 to był największy producent samochodów ciężarowych na świecie, wiec taki producent, choć troszkę przestarzały nie ma prawa zginać. JELCZ miał w najlepszym okresie produkcje na wysokości 10 tyś sztuk, a KAMAZ 100-150 tyś sztuk rocznie. I powrotem wchodzi dość ostro na poziom sektoru budowlanego i specjalistycznego w europie i świecie. Choć konkurencja europejska już ma pięć marki konkurencyjne w tej klasie a mianowicie to VOLVO FE, MERCEDES AXOR, MAN TGM oraz RENAULT PREMIUM LANDER i IVECO EUROCARGO |
Autor: | micho a [ 20 mar 2007, 17:04 ] |
Tytuł: | |
akurat ten model nie jest zbyt popularny podobnie jak ciągniki siodłowe tej firmy w Polsce. ten model może i ma rosyjski v8 turbo ale np do wywrotek w jednym z wariantów montują cumminsa (nie wiem czy dobrze napisałem) V8 turbo który ma 320KM i nie wiem czy do 53xxx nie można również wziąsć tego cumminsa z inną skrzynią starszy 5320 w najdłuższej wersji był tak potwornie długi że aż cięzko sie nim jeżdziło ale z skrzynią z 2 burtami miał ogromną ładowność objętościową co z wywrotem 2-stronnym dawało niesamowicie elastyczne auto(można i palety wozxić i ziemie nawet krótką dłużyce ) Z tego co widze na fotkach nowy jest troche krótszy może to i dobre bo uwierzcie że tzw ,,zestawem rolniczym ''(kamaz skrzynia z najdłuższa rama +długa skrzyniowa 2 osiówka)czasem na prawdę cięzko było skręcić :D |
Autor: | starex [ 04 kwie 2007, 21:17 ] |
Tytuł: | |
Z tego co widze na fotkach nowy jest troche krótszy może to i dobre bo uwierzcie że tzw ,,zestawem rolniczym ''(kamaz skrzynia z najdłuższa rama +długa skrzyniowa 2 osiówka)czasem na prawdę cięzko było skręcić :D[/quote] Jak się nie umie jezdzić,to tak jest,michu |
Autor: | micho a [ 05 kwie 2007, 17:40 ] |
Tytuł: | |
wiesz kolego zapewnie jak wyglądają drogi na wsi :d gruntówka nierówna i przede wszystkim wąska ..........pól biedy jak droga jest wąska i z boku są pola wtedy najwyżej rolnik z widłami pogoni ale jak jest dom albo rów melioracyjny ??wtedy jest problem bo wjechanie do głebokiego rowu melioracyjnego nawet fragmentem przyczepy z pełnym ładunkiem może skończyć sie wywrotką w regionie mojego wujka to czasem na niektórych drogach traktor z 2 przyczepami ma problemy ze skrętem a kamaz z 1 orginalna przeczepą jest długoscia podobny ale sporo mniej zwrotny bo ,,łamie się'' tylko w 1 miejscu. kolejnym utrudnieniem są bardzo głebokie rowy odwadniające pola (nie dosyć że bardzo głebokie to jeszcze z stromymi zboczami w kształcie litery V) dlatego że zbudowane na nich ,,mosty'' czasem nie wyglądają zachęcająco żeby po nich przejechać ważacym 40 ton zestawem także warunki są na prawde cięzkie i trzeba nie lada umiejętności żeby tamtędy jeżdzić teraz troche położyli asfaltu zrobili z mostków mosty poszerzyli ale i tak niektóre przypominają przeprawe przez las równikowy |
Autor: | ciezarowka [ 29 lip 2007, 13:05 ] |
Tytuł: | |
Kolego nie tylko w Polsce są takie problemy na wioskach całej europy tak jest tylko drogi tam odrobinę leprze od naszych a taki KAMAZ z przyczepą to dobre rozwiązanie dla Rolnika naszego kraju, jeżeli posiada prawo jazdy kat C+E, ponieważ to sprzęt stosunkowo tani a wjedzie i wyjedzie z grząskiego pola bez żadnego problemu. Na zachodzie dużo rolników posiada własne ciężarówki i nie muszą wynajmować dodatkowo transportu. |
Autor: | Bono29 [ 29 lip 2007, 13:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: pomoc ciężka drogowa
chciałbym coś takiego zobaczyć...Cytuj: traktor z 2 przyczepami ma problemy
tylko z 2 przyczepami Cytuj: KAMAZ z przyczepą to dobre rozwiązanie dla Rolnika naszego kraju, jeżeli posiada prawo jazdy kat C+E,
Ja znam kilku którzy nigdy by kamaza nie ruszyli bo uważają że strasznie dużo pali (ile w tym prawdy nie wiem), a w rolnictwie kokosów nie zbierasz i za dużo kasy nie ma
|
Autor: | ciezarowka [ 29 lip 2007, 14:09 ] |
Tytuł: | |
Kolego, dlatego to oferta dla rolników za cenę ciągnika rolniczego ma KAMAZ-a i za cenę przyczep ma przyczepę do niego. Po drugie KAMAZ spali mniej paliwa niż traktor np. na dystansie 50 kilometrów a pokona dystans 2 razy szybciej, wiec Kolego jak mniemasz o czymś wiedzy nie pisz bzdur. Po trzecie ciągnik rolniczy może ciągnąć za sobą według prawa dwie przyczepy, po za drogami publicznymi może ich nawet dziesięć ciągnąć o ile mu starczy mocy na to. |
Autor: | Bono29 [ 29 lip 2007, 14:23 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: wiec Kolego jak mniemasz o czymś wiedzy nie pisz bzdur
tak się składa że jestem synem rolnika, wnukiem rolnika, bratem przyszłego rolnika, sąsiadem rolnika i mieszkam na wsi, więc trochę się znam...a z sondy którą przeprowadziłem wynika że lepszą ofertą dla rolnika jest Jelcz...ponieważ jest tańszy, a ogólnie rzecz biorąc samochód ciężarowy jest rzadko kiedy potrzebny w gospodarstwie, chyba że powyżej 100 hektarów bo rolnik nie może sobie pozwolić utrzymywać maszynę która pracuje tylko w żniwa (czasami po) więc wbrew pozorom rolnicy częściej jeżdżą w transporcie ciągnikami, a poza tym ile kosztuje kamaz+przyczepa? Ponad 20 tysięcy, a taką kasę rolnik woli zainwestować w maszyny rolnicze itp., a co do ciągnięcia przyczep to nagminnym przypadkiem jest łamanie przepisów ruchu drogowego i ciąganie nawet 3 przyczep! I to często również po drogach publicznych...ale nie róbmy spamu |
Autor: | ciezarowka [ 29 lip 2007, 15:24 ] |
Tytuł: | |
Ja już niestety nie mieszkam na wsi, ale tez mam dużą wiedze na temat gospodarstwa rolnego. Ceny używanych maszyn nie wchodzą w rachubę przekonałem się o tym szybko, gdy posiadałem swojego DAF-a i już nigdy nie kupię sprzętu używanego, wolę kupić sprzęt słabszej marki, ale nowy. |
Autor: | micho a [ 30 lip 2007, 12:17 ] |
Tytuł: | |
nie będę sie z nikim kłócił każdy ma swoje racje ale jak przyrównamy to jelcz 317 wywrot stoi koło 12 tys kamaz wywrot 16 tys skrzyniak okolice 20 z tym że ładowność jelcza 8 ton kamaza w najstarszej wersji 10 ale większośc 12-15 (to prawie 2x tyle )o własnościach terenowych nie dyskutujmy chyba każdy wie że 4x2 a 6x4 to co ma lepiej w błocie.........kamaz jest wygodniejszy dobrze ogrzewany ma kabinę 3 osobową....jelcz jest w dodatku strasznie krótki i trzeba chyba kilkuburtową wysoka wywrotke żeby na niego porządnie wsypać...... nasz palił koło 35 solo i koło 40 z przyczepą generalnie w takich warunkach jak on jeździł cięzko było to policzyć bo dużo jeździł po polach rekord to podobno jak sie kiedyś w lesie zakopał (znajomy go pożyczył i wywozili z zabagnionej działki wykopane pnie z korzeniami po drzewach)to wyszło że koło 90/100 spalił (bo przejechał 20km i spalił 18-20l )no ale wyjechał z błota o własnych siłach z przyczepą na haku bez pomocy traktora to też sie liczy nieprawdaż ??to zależy od silnika my mieliśmy najsłabszą wersje 180KM z roku 79 ale i tak dawał rade ten silnik potrafił chałupę zburzyć jak miał zahaczone na łańcuchu jakiś kawałek ściany i drzewo po ziemi ciągnąc, pod górkę z 30 tonami ziarna wjeźdzał (oczywiście nie na pace tylko z przyczepą 2 osiową na bliźniakach )jakby sie uparł to i pług by po polu pociągnąl nie bierz na serio naprawde nie wiem czemu ludzie w internecie wypisują bzdury że wywrotka 5511 pali po 55/100km po asfalcie bez przyczepy .... kiedyś nawet myślałem że ona ma inny silnik niż 53218 a to róznica polega w skrzyni biegów i w mostach natomiast silnik jest ten sam...... |
Autor: | ciezarowka [ 30 lip 2007, 13:01 ] |
Tytuł: | |
Po prostu ludzie nieznaną tej marki i piszą bzdury fakt, że słabsze silniki palą trochę więcej, ale nie przesadzajcie, że samochód solo spala 55l/100, bo to jest bzdura, zgodzę się ze spali w trudnych warunkach tyle, bo się jeździ na niskich biegach 1-2 ale po asfalcie szybko spada ilość spalanego paliwa. |
Autor: | Bono29 [ 30 lip 2007, 15:19 ] |
Tytuł: | |
ciezarowka taka opinia o dużym spalaniu kamazów bierze się stąd że w czasach PRLu kierowcy sprzedawali na lewo paliwo z samochodów, a potem się tłumaczyli że one tyle palą, ja kiedyś rozmawiałem z kierowcą z firmy budowlanej który mówił że kiedyś swoim kamazem z przyczepą i ładunkiem ciągnął drugiego kamaza (nie wiem jak oni to połączyli) również z przyczepą i z ładunkiem i po drodze 40/100km, ja osobiście uważam że te samochody są jak tatry...nie do zajechania w terenie...kiedyś sąsiad jeździł kamazem i wtedy jak piłował z ładunkiem pod górkę to szedł jak przecinak, nieraz kolegów z jelczy ciągał... micho ajelcz 317 kosztuje średnio 8/9 tys |
Autor: | ciezarowka [ 31 lip 2007, 12:52 ] |
Tytuł: | |
Kolegom teraz JELCZ produkuje tylko ciężarówki dla wojska wiec cywilnych nowych pojazdów już nie ma, po drugie to temat o KAMAZ-ach wiec nie mówmy tu o JELCZ-u. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |