wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

jazda na własne potrzeby
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7522
Strona 1 z 2

Autor:  benek86 [ 02 kwie 2007, 12:02 ]
Tytuł:  jazda na własne potrzeby

takie pytanko. dajmy na to że pracuje w firmie produkującej bloczki betonowe(jazda na własne potrzeby). praca jest na 8 lub 12 godzin. jak jest w tym przypadku z tacho??

Autor:  Endomorph [ 02 kwie 2007, 13:34 ]
Tytuł: 

Jest identycznie jak w przypadku transportu drogowego z wyjątkiem sytuacji, w której przewóz na potrzeby własne jest wykonywany pojazdem lub zespołem pojazdów o dmc nieprzekraczającej 7,5 t. Wtedy tacho nie obowiązuje, przy czym to zwolnienie zacznie obowiązywać od 11.04.2007 r., bo tego dnia wchodzi w życie Rozporządzenie nr 561/2006.

Autor:  fafal [ 02 kwie 2007, 14:49 ]
Tytuł: 

Endomorph czyli, ze jezdzac samochodem ciezarowym o DMC 7,5 nie trzeba bedzie stosowac sie do czasu pracy?
Wogole nie bedzie potrzeby jezdzenia na tarczkach?

Autor:  eRKaZet [ 02 kwie 2007, 15:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
przewóz na potrzeby własne jest wykonywany pojazdem lub zespołem pojazdów o dmc nieprzekraczającej 7,5 t. Wtedy tacho nie obowiązuje, przy czym to zwolnienie zacznie obowiązywać od 11.04.2007
Cytuj:
Wogole nie bedzie potrzeby jezdzenia na tarczkach?
Potrzeba jeżdżenia na tarczkach nie obowiązuje jazdy na potrzeby własne.

Autor:  fafal [ 02 kwie 2007, 15:55 ]
Tytuł: 

Tzn. kierowca zatrudniony w firmie, ktora produkuje swoj asortyment i rozwozi go do poszczegolnych klientow (firm) to jest przewoz na potrzeby wlasne, tak?

I teraz kierowca nie ma obowiazku jezdzenia na tarczkach a co za tym idzie stosowania sie do rozporzadzen o czasie pracy kierowcow, tak?

I co podczas kontroli policji tudziez ITD, jakie dokumenty kierowca musi przedstawic w takim razie organowi kontrolujacemu?

Co w sytuacji kiedy kierowca zatrudniony w firmie jednak jezdzi na tarczkach?

No i teraz ostatnie pytanie to z tym niejezdzeniem na tarczkach to zawsze obowiazywalo czy dopiero tai przepis wchodzi 11 kwietnia?

Autor:  eRKaZet [ 02 kwie 2007, 16:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tzn. kierowca zatrudniony w firmie, ktora produkuje swoj asortyment i rozwozi go do poszczegolnych klientow (firm) to jest przewoz na potrzeby wlasne, tak?
Tak, to jazda na potrzeby własne.
Cytuj:
I teraz kierowca nie ma obowiazku jezdzenia na tarczkach a co za tym idzie stosowania sie do rozporzadzen o czasie pracy kierowcow, tak?

I co podczas kontroli policji tudziez ITD, jakie dokumenty kierowca musi przedstawic w takim razie organowi kontrolujacemu?

Co w sytuacji kiedy kierowca zatrudniony w firmie jednak jezdzi na tarczkach?
fafal oto zapytaj się kierowców z forum, a jeśli chcesz wiedzieć o czasie pracy Cyryla, on ma ulotkę z informacjami o czasie pracy kierowców, który to wchodzi 11.04.2007 roku

Autor:  Matee [ 02 kwie 2007, 16:29 ]
Tytuł: 

cholerka jesli to prawda z tym 7,5 tony, tarczkami i potrzebami własnymi to jest dla mnie najlepsza wiadomość :) czy to jest na 100% pewne? W jakiej ustawie można znaleźć takie przepisy?

Autor:  eRKaZet [ 02 kwie 2007, 16:42 ]
Tytuł: 

A może to spóźniony żart Prima Aprilisowy? :D

Autor:  Endomorph [ 02 kwie 2007, 16:44 ]
Tytuł: 

Do kolegi rafcio, obowiązek przestrzegania przepisów o czasie pracy kierowców jak najbardziej obowiązuje przy przewozie na potrzeby własne. Mówi o tym zarówno "stare" rozporządzenie nr 3820/85, jak i jego unowocześniona wersja, tj. rozporządzenie nr 561/2006, wchodzące w życie 11.04.2007 r. - oba te teksty tyczą się przewozu drogowego, a przewozem drogowym jest "każda podróż odbywana w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używanym do przewozu osób lub rzeczy" (cytat z rozporządzenia nr 561/2006).

Jeśli chodzi o zwolnienie, to w tym ostatnim akcie prawnym można znaleźć następujący fragment:

Art. 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
(...)
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy (czyli do przewozu na potrzeby własne, zgodnie z definicją niezarobkowego przewozu rzeczy zawartą w Ustawie o transporcie drogowym).

Pełny tekst rozporządzenia można znaleźć w internecie, np. na stronie http://www.gitd.gov.pl w zakładce "prawo".

Proponuję też zajrzeć do poniższego linku, tam po raz pierwszy się o zwolnieniu dowiedziałem: viewtopic.php?t=3022&postdays=0&postorder=asc&start=160.

Autor:  Matee [ 02 kwie 2007, 16:47 ]
Tytuł: 

Dupa .. najbardziej w świecie chce aby to była prawda !! :)

Autor:  eRKaZet [ 02 kwie 2007, 17:22 ]
Tytuł: 

Ok, dzięki kolego Endomorph za wyjaśnienie

Autor:  AdekS [ 02 kwie 2007, 17:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
"W ostatnim artykule na temat zmian rozporządzenia 561/2006 napisano, że przewozy na potrzeby własne do 7,5 tony będą zwolnione z obowiązku tachografów oraz czasu jazdy i odpoczynku. Analizując tekst rozporządzenia w języku angielskim, taka wykładnia jest błędna i w najbliższym czasie należy się spodziewać noweli do tłumaczenia na język polski ww. rozporządzenia.
Wobec powyższego, zwolniony ze wspomnianych obowiązków będzie jedynie przewóz niehandlowy (niezwiązany z działalnością gospodarczą) do 7,5 tony, a nie przewóz na potrzeby własne."
Źródło: Polski Traker Nr. 4/2007 (str.32)

Autor:  Harry_man [ 02 kwie 2007, 20:48 ]
Tytuł: 

Dokładnie tak jak cytuje AdekS#033

Tutaj jest wszystko wmiare łopatologicznie wyjaśnione: http://www.naukajazdy.pl/zawodowe_prawko/tachograf.html

Także możecie sobie śmigać bez tacho jak macie ciężarówkę i chcecie np. skoczyć po piwko do sklepu.

Autor:  Endomorph [ 03 kwie 2007, 9:04 ]
Tytuł: 

W związku z wypowiedzią kolegi AdekS#033, który zasiał w mojej głowie pewne wątpliwości, wstrzymuję się z interpretacją nowego rozporządzenia unijnego. W tekście angielskim tego dokumentu, we wspomnianym wcześniej przeze mnie fragmencie, jest słowo "non-commercial", co istotnie może znaczyć "niehandlowy", jeśli by tłumaczyć ten zwrot dosłownie. Najlepiej zaczekać na oficjalną poprawkę albo zapewnienie o prawidłowości interpretacji, którą ja przyjąłem za słuszną.

Chciałbym jeszcze nawiązać do postu kolegi Harry_man. Potwierdziłeś bowiem słowa kolegi AdekS#033, podpierając się podaną przez Ciebie stroną. Na tej stronie jednak jest wyraźne potwierdzenie tej "mojej" interpretacji:
Cytuj:
Będą kolejne wyłączenia:
Od 11 kwietnia 2007 r. spod obowiązku instalowania tachografów zostaną wyłączone pojazdy lub zespoły pojazdów o dopuszczanej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używane do niezarobkowego przewozu rzeczy.
Więc... ?

Autor:  fafal [ 03 kwie 2007, 9:24 ]
Tytuł: 

Matee a dlaczego Ci tak na tym zalezy?

Autor:  benek86 [ 03 kwie 2007, 16:19 ]
Tytuł: 

czy to oznacza jednak że jak auto będzie ważyć np. 8 ton i wzwyż to musi mieć tacho??

Autor:  Harry_man [ 03 kwie 2007, 19:00 ]
Tytuł: 

Endomorph, jest to kwestia interpretacji wyrażenia "niezarobkowy przewóz rzeczy".
Cytuję:
Cytuj:
Wynika z tego, że przedsiębiorca używający ciężarówki wyłącznie przy budowie swojego prywatnego domu nie musi mieć tachografu.
Myślę, że gdyby twoja wersja była wg nich prawidzwa to posłużyliby się innym przykładem.

Trzeba postawić pytanie czy rozwożenie ludziom produkowanego przez siebie towaru jest "niezarobkowe".
Musimy poczekać na jakieś oficjalne wyjaśnienie. Inaczej możemy sobie gdybać w nieskończoność.

Autor:  Matee [ 03 kwie 2007, 20:17 ]
Tytuł: 

fafal: 14 marca zdałem "C" od 3 lat pracuje na busie we firmie która ma transport na własne potrzeby, od maja przechodzę na Mercedesa 814 DMC = 7,49 T :) w tej samej firmie. Resztę możesz sie domyślic .. oznaczałoby to zupełną dowolnośc w wyjazdach

Autor:  huberto [ 07 kwie 2007, 9:05 ]
Tytuł: 

Jest jeszcze jedno nie wyjaśnione. Firma zajmuje się handlem np.materiałami budowlanymi i rozwozi towar do klienta. Są teraz 2 możliwości: transport jest wliczony w cenę towaru lub nie. Jeśli firma wystawia klientowi fakturę za dowóz to już nie jest przewóz na potrzeby własne.

Autor:  vector13 [ 20 kwie 2007, 10:57 ]
Tytuł: 

Postanowiłem odświerzyć temat.Wczoraj spotkałem właściciela dużej drukarni w Gorzowie.Gość zajmuje się reklamą,poligrafią,itp.Ma kontrahentów w całym kraju i w niemczech.Zatrudnia kierowców do rozwożenia towarów,samochody mieszczą się między 3,5 a 7,5 tony.Gdy zapytałem go o tachografy i o czas pracy kierowców to o niczym nie wiedział.Powiedział tylko że tachografów w samochodach nie ma.Czy gość nie będzie miał problemów z inspekcją transportu drogowego,itp?.Prawdopodobnie będe u niego pracował i chciałbym wiedzieć co i jak

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/