Witam!!
Poszukuję książki w której będzie narysowany i opisany schemat elektryczny TATRY T815. Najlepsza byłaby książka ze wszystkimi danymi odnośnie mechaniki pojazdu (chodzi mi o książki takie jak "sam naprawiam" dla samochodów osobowych). Szczególnie interesuje mnie naprawa webasto, odmówiło posłuszeństwa i leżę . Proszę o podpowiedź gdzie mógłbym taką książkę dostać albo jeśli ktoś by mógł podesłać mi to na maila ( szaaleniec@wp.pl ). Może ktoś zna kogoś kto zna takiego kogoś który zna się na rzeczy albo powie to i owo:-).
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Jest to nagrzewnica postojowa taka sama jak ta która pracowała w IFA nie znam ani typu ani parametrów bo brak jakiejkolwiek znamionówki. Uruchomiłem już tą nagrzewnicę działa ale teraz nie mam pojęcia jak ją wsadzić do Tatry (chodzi mi o sterowanie i podłączenie tego webasto). Dodam, że sprzęt przyniósł mi właściciel pojazdu już wymontowany i do naprawy, stąd wiem, że jest z Tatry. Pokonawszy jeden kłopot natknąłem się na kolejny , żeby nie te problemy to było by zdecydowanie za nudno .
POMOCYY!! Pozdrawiam
Żeby powiedzieć cokolwiek na temat ogrzewacza to bynajmniej ja muszę znać jego model. Jak nie ma tabliczki znamionowej to może chociaż jakaś fotka. Może wówczas zdołam rozpoznać ten ogrzewacz.
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
Uruchomiles nagrzewnice to w czym problem. Zakladasz ja do samochodu i tak samo uruchamiasz
Tatry zwykle maja tego rodzaju nagrzewnice - jak otworzysz maske to z prawej strony pojazdu (czyli patrzac z przodu - lewa strona - tam gdzie masz te elektrozawory).
[ Dodano: Pią, 26.10.2007, 22:38 ]
dobrym rozwiazaniem jest tez zalozenie sobie czegos lepszego np jakiegos nowszego eberspachera ze sterownikiem elektronicznym. Jak kupisz z wiazkami to tylko potrzeba podlaczyc plus i minus pod baterie, podczepic pompke gdzies pod ON (np jakis dodatkowy zbiorniczek) i masz luksus. (np mozesz sobie ustawic ze godzine przed rozpoczeciem pracy ma sie samo wlaczyc. Przychodzisz do samochodu, a tam juz cieplo. A poza tym masz ciagla regulacje temperatury i na pewno oszczedniejsze jest).
mozesz sobie ustawic ze godzine przed rozpoczeciem pracy ma sie samo wlaczyc
O ile nie poskąpi kasy na zegar bądź pilota! Jeśli poskąpi kasy to będzie miał standard z włącznikiem on/off, włączenie dmuchawy i potencjometr do temperatury, którą i tak musi ustawiać "na oko".
Standard to 3300 netto z montażem
Z zegarem to 3600 netto z montażem
Z pilotem 4700 netto z montażem
Rejestracja:09 sie 2007, 22:37 Posty: 13
Lokalizacja: Kolobrzeg
witam
No wlasnie ja tez mam webasto do tatry815 i mam problem Dostalem je z autem ale bez kabli. Znalazlem juz cos niecos ale ma taki problem ze swieca zarowa po podlaczeniu pali bezpiecznik a nie chce sie nagrzac. wentylatory dzialaja i paliwo tez jest podawane. Wydaje mi sie ze chyba powinien byc jakis opornik bo po polaczeniu pod prostownik pobor pradu nastapil niesamowity 50 A po czym zarnik sie stopil.
Probowalem na krotko podlaczyc bez termikow zeby zobaczyc czy cos z tego bedzie ale niestety. W nowszym modelu auta widzialem jakas puszke ze sterowaniem tak mi sie wydaje ale ja tego niemam.
I pytanko co to jest za spirala wewnatrz webasto od ktorej odchodza dwa kable.
jesli ktos cos by mi mogl doradzic to bardzo prosze o wiadomosc
Pozdrawiam
Marek
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę