wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Szarpanie kierownicą http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9806 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stadar [ 23 lip 2007, 17:41 ] |
Tytuł: | Szarpanie kierownicą |
Od jakiegoś czasu w Mercedesie 1117 przy prędkości 40-80 km szarpie kierownicą w prawo i w lewo. wymieniłem już końcówki drążków (gałki), założyłem nowe bębny, łożysko na piaście, amortyzatory i nowe opony. samochód był już 3 razy sprawdzany na stacji kontroli czy są luzy na zwrotnicach- za każdym razem okazuje się że nie ma. Macie jakiś pomysł jaka jest przyczyna? czy to może być kolumna kierownicza? pozdrawiam |
Autor: | RoBeRtO [ 23 lip 2007, 23:26 ] |
Tytuł: | |
Ja bym raczej sprawdzil czy cale kola z oponami, przykrecone do piast nie maja bicia podczas obrotu. Duzy wplyw na to ma sam moznaz kol. Probowales to sprawdzic ? |
Autor: | Servisant [ 23 lip 2007, 23:29 ] |
Tytuł: | |
Podnieś koło lewarkiem i wtedy sprawdz luzy. |
Autor: | pakus [ 24 lip 2007, 1:21 ] |
Tytuł: | |
albo jedz do wulkanizacji i wtedy ci kola wrzuca na odpowiedni sprzet i ci elegancko wywaza kola olowianymi odwazniczkami Po tym zabiegu powinno byc wszystko git gitara... Szerokiej drogi |
Autor: | Junior_GSL [ 25 lip 2007, 14:04 ] |
Tytuł: | |
Zgadzalbym sie z pakusem . to moga byc niewywarzone kola . Chociaz szarpanie powinno wystepowac przy ostrym chamowaniu ale sproboj . |
Autor: | stadar [ 25 lip 2007, 17:40 ] |
Tytuł: | |
na wyważaniu byłem w dwóch różnych miejscach i jest ok, w stacji kontroli nie wykazali też żadnych luzów, muszę jeszcze sprawdzić radę RoBeRtO, pozatym szarpanie występuje nie tylko przy chamowaniu ale także podczas jazdy. Dzięki za rady idę kombinować dalej |
Autor: | RoBeRtO [ 25 lip 2007, 22:16 ] |
Tytuł: | |
Stadar podaj maila to Ci cos wysle ... Moze cos pomoze. |
Autor: | stadar [ 25 lip 2007, 23:26 ] |
Tytuł: | |
wysłałem ci na pw |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 26 lip 2007, 21:19 ] |
Tytuł: | |
Mieliśmy kiedyś taki problem przy 811, szarpało kierownica przy hamowaniu i przy prędkości ponad 60km/h, okazało się, że była krzywa tarcza hamulcowa na jednym kole, ale ty piszesz że masz bębny, na twoim miejscu sprawdził bym czy to nie one mają bicie. |
Autor: | TomekR33 [ 09 sie 2007, 15:45 ] |
Tytuł: | |
Może być jeszcze jedno, już się z rym spotkałem. Może być krzywa oś. Gadałem z gościem który miał to w nowym aucie, zaczęło być wyczówalne po przejechaniu 100 000 km. Po sprawdzeniu wszystkiego doradzam poszukać serwisu który robi geometrię komputerową, nie zaszkodzi sprawdzić. Zazwyczaj szarpanie w prawo i w lewo jest spowodowane amortyzatorami, ale skoro są nowe...... . Jeśli byłaby kolumna to by nosiło auto po drodze i potrzebne by były częste korekty kierownicą. Na postoju prz zapalonym silniku też się wyczówa coś na kierownicy? |
Autor: | P@wel [ 26 sie 2007, 18:38 ] |
Tytuł: | |
Jedź na wyważenie kół... Mój tata miał to w osobówce, miał krzywe tarcze i klocki się krzywo zdzierały. Miał równiez krzywą felgę (fabrycznie)! Post poprawiony. eRKaZet |
Autor: | Cyryl [ 26 sie 2007, 19:59 ] |
Tytuł: | |
jest jeszcze metoda eliminacji. jeżeli masz wyważone koła i żeby wykluczyć zdejmij je, a ich miejsce wsadź zewnętrzne koła z bliźniaków z tyłu. jeżeli będzie dalej występowało szarpanie, to wina kół będzie wykluczona. wydaje mi się, że jeżeli są to hamulce bębnowe i wymieniłeś bębny na nowe to są dwie możliwości: 1. wadliwe bębny z owalem, 2. szczęki hamulcowe ze starymi okładzinami, które dopasowały się do starych bębnów nie ułożyły się jeszcze do nowych. bo razem z bębnami powinno sie wymienić okładziny (być może to zrobiłeś). ja bym nie szukał tu winy przekładni kierowniczej bo raczej takie objawy nie pasują do niej. |
Autor: | Blekitny [ 28 sie 2007, 21:21 ] |
Tytuł: | |
witam ! masz luz w ukł.kier. sprawdż wąsa na frezie. zwrotnice luz poosiowy (wzdłuż swożnia dokładnie!) może zbyt duży luz w przekładni kier. dokładnie wyregulowałeś lyz na łożyskach w piastach? nowe swożnie sprawdz. pozdrawiam. |
Autor: | emikyton [ 01 wrz 2007, 10:10 ] |
Tytuł: | |
To samo miał kolega Taty w DAF-ie 95XF. Wszystko prawie po wymieniał i jest to samo, podobno to jest wada kół |
Autor: | stadar [ 01 wrz 2007, 21:12 ] |
Tytuł: | |
witam panowie po długiej nieobecności, i dziękuję za zainteresowanie moim problem i wszystkie rady. RoBeRtO dzięki za materiały. wada została już wykryta i naprawiona:) okazało się że przyczyną kolumna a dokładnie uszczelnienie wewnątrz kolumny pomiędzy lewą i prawą stroną. jeszcze raz wielkie dzięki i szerokości |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |