wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Ogólne] Rysy na kabinie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10586
Strona 1 z 1

Autor:  daniel_os [ 10 wrz 2007, 21:04 ]
Tytuł:  [Ogólne] Rysy na kabinie

Witam!

Znowu zwracam sie do Was o pomoc...
Tym razem chodzi o usuwanie rys z kabiny trucka powstałych po spotkaniu z licznymi gałęziami na naszych drogach:( rysy nie sa głębokie ale w wiekszej liczbie znacznie pogarszaja wyglad...
Chciałbym wiedziec czy sa jakies dobre i sprawdzone sposoby na usuwanie owych...
Słyszałem ze może pomoc specjalna pasta i polerka...ale o porade proszę Was...

Jutro postaram sie rzucic foto...

Autor:  Mr.X [ 10 wrz 2007, 23:05 ]
Tytuł: 

jeżeli są to małe rysy (płytkie) to można mleczkiem lekkościernym próbować zatrzeć albo pastą. Kupiłem kiedys mleczko lekkościerne od K2
do osobówki i efekty może nie były piorunujące, ale zawsze te kilka rysek mniej :P tymbardziej, ze autko ma 15 wiosen :/ no i oczywiscie lakier lśni jak nówka :P bo działa to prawdopodobnie na tej zasadzie, że ta pasta przepala lakier (regeneruje go) w efekcie zamazując rysy

Autor:  Maciekk [ 11 wrz 2007, 7:32 ]
Tytuł: 

Ja proponuje przejechac najpierw G3 a później poprawić efekt pastą Tempo :) Tempo kosztuje chyba 8 zł a G3 niecałe 20zł więc myślę że warto spróbowac :) Pozdrawiam!!

Autor:  ZIELU krk [ 12 wrz 2007, 16:12 ]
Tytuł: 

Nawet czasami sama pasta tempo wystarczy jeśli są to takie powierzchowne ryski, najwyżej kilka razy jej użyć dla lepszego efektu :wink:

Autor:  tajger [ 12 wrz 2007, 17:13 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to prawdopodobnie na tej zasadzie, że ta pasta przepala lakier (regeneruje go) w efekcie zamazując rysy
hmm po prostu ściera warstwę lakieru, wtedy ukazuje się prawdziwy odcień, a jak by tak robił co tydzień to by sie do żywego lakieru dokopał :lol:
A co do k2 to efekt jest dobry, ale tylko przez 2-3 dni, następnie traci efekt.
Z moich doświadczeń wynika, że w większości przypadków cena jest wprost proporcjonalna do jakości, tak więc dobrze kupić dobrą pastę lekko ścierną + wosk(zabezpiecza lakier, również woda spływa bez większego problemu - koszt 50 zł dobrej marki - 'bedziew' 7zł) ,a wszystko zrobić przy użyciu maszynki polerującej z wodą i efekt może być zaskakujący. Również tlenek ceru jest bardzo dobrą substancją (ala pasta lekkościerna tylko 2 razy lepszy), jednak wymaga dużo pracy (wcierania), jest trudno dostępny i drogi - ok 50-60zł za 250g.

Autor:  zwoli [ 12 wrz 2007, 17:16 ]
Tytuł: 

Oglądalem ostatnio program w ktorym byla mowa o twoim problemie takze najlepszy efekt ma polerka mechaniczna , ale na drobne rysy niezle sa wszelkiego rodzaju pasty polerskie ktore nalozysz ręcznie

Autor:  huberto [ 13 wrz 2007, 13:15 ]
Tytuł: 

Ja u siebie miałem taki kłopot, że brud wgryzł mi się w lakier(biały) i zrobiłem tak: Pojechałem całe auto papierem wodnym 2000, aż do momentu, gdy lakier się wyrównał, czyli był jednolity odcień i dalej zakupiłem pastę Tempo (6,70 za szt) i znowu objechałem całe auto. Teraz auto nie ma rys i jest białe, a nie pożółkłe. Mankament jest taki, że w jednym miejscu przebija mi inny lakier, ale trzeba się mocno przyjrzeć.

Autor:  glaca [ 30 wrz 2007, 17:17 ]
Tytuł: 

Wszystkie pasty polerskie ścierają lakier w inny sposób nie zniwelowałyby rys Kwestią jest ich głebokosć te lekkie wystarczy polerować recznie głebsze raczej mechanicznie caly element .Do polerowania całegosamochodu jeśli jest porysowany polecalbym pastę koloryzującą TURTLE WAX.Sprzedawana jest w kilku podstawowych kolorach,niweluje rysy pogłębia odcień i jednoczenie woskuje.Każda taka operacja ściera warstwę lakieru, więc na początek polecałbym sposób chemiczny, gdzie położona a następnie starta pasta wyciąga cząsteczki brudu z lakieru efekt ;lakier jak oryginał.Następnie dopiero pastą ścierną usunąć rysy i nawoskować.Ja do tego celu używam produktu firmy KLEEN FLO p.t bodajże DOUBLE DIAMOND i chyba jedynego na rynku o takich cechach.Poszukajcie na ich stronie naprawde są dobrzy.

Autor:  waldii [ 03 paź 2007, 7:17 ]
Tytuł: 

Papier ścierny wodny 1500, przetrzeć ale na mokro całą kabinę, kolejnie maszynka do polerowania, pasta tępo i wychodzi jak nowy. Wszyscy lakiernicy w ten sposób polerują samochody. Ważne jest to żeby polerowanie odbywało się cały czas na mokro.

Autor:  dagonet [ 27 paź 2007, 0:04 ]
Tytuł: 

Więc powiem ci tak Daniel_os.( z zawodu jestem lakiernikiem i pracowałem w tym zawodzie 10 lat)
Wiekszośc tych propozycji jest dobra .Patrząc z perspektywy twojego portwela i jakości najlepsze rozwiązanie jest pasta 3G+ pasta tępo ,jeżeli są to rysy powieszchowne możesz przed tą czynnością przematowac je lakko na mokro!!! papierem o granulacji2000 .1500 jest troszeczke za ryzykowne że przedżesz .Oczywiście rozumiem że nie dysponujesz żadną maszyną polerską więc sie troche napocisz używaj waty lub starej flaneli :
Pasta (G3 z farecli) faktycznie jest lekko ścierna ale bez obaw nie wyp.....lisz całego laku do blachy :

Koledzy broni boże nie matujcie auta całego papierem zajedziecie sie żywcem!!!! bez maszyny to samozagłada maszyną zajmuje mi to 2h bez nawet sobie tego nie wyobrażam

Ps:Lakiery jedno składnikowe cyli (Akryle)BIAŁE CZERWONE itd :usówanie zżółknięc i wyblakłości
Najlepsza rada idzie polerowac najtaniej zwykłym mleczkiem ( cif) do garów schodzi wszelka żółc a połysk jest piorunujący;Oczywiście trzeba po zabiegu przeleciec jakimś woskiem (plasmal lub inny)
wszelkich porad odnośnie lakieru udzielam pod nr GG 3039991

Autor:  lukas_ [ 04 lis 2007, 12:46 ]
Tytuł: 

:arrow: Zdecydowanie przetżyj go pastą TEMPO. Usówa ona wszystkie powieszchowne rysy :D

Przetrzyj, usuwa, powierzchowne. / Łukasz

Autor:  Marcino [ 04 lis 2007, 12:48 ]
Tytuł: 

Tak :!: lukas_ masz racje, ja również używam TEMPO na ciężarówke, osobówke czy skuter, i na takie rysy sprawdza się znakomicie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/