wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

STAR 1444 4x4 BB
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10684
Strona 1 z 2

Autor:  Cichacz74 [ 19 wrz 2007, 11:41 ]
Tytuł:  STAR 1444 4x4 BB

Star 1444 o DMC 17, 5 t ma zamontowany nowoczesny silnik MAN D0836LFL51 Common-Rail o mocy 206 kW (280 KM) przy 2400 obr/min. Jednostka ta ma pojemność 6871 cm3 i spełnia normę czystości spalin EURO 4.
Napęd na koła przekazywany jest za pomocą skrzyni biegów EATON FS 8309 DD. Kabina wagonowa z włazem obserwacyjnym mieści w środku trzy fotele dla załogi i leżankę.
Parametry trakcyjne: Zdolność pokonywania wzniesień: 60 %, przechył boczny: 30 %, zdolność brodzenia: 750 mm.

http://pl.youtube.com/watch?v=Rphha1Yo4Eo

http://pl.youtube.com/watch?v=xHBOIrgrqR4

http://pl.youtube.com/watch?v=tvHucwJNhbY

Autor:  Edler [ 19 wrz 2007, 16:13 ]
Tytuł: 

To samo co w TGA tylko pewnie tańsze.

Autor:  Balbin [ 19 wrz 2007, 17:10 ]
Tytuł: 

Moze nawet nie tansze tylko wypuszczone na nasz rynek pod inna nazwa...

Autor:  Edler [ 19 wrz 2007, 18:51 ]
Tytuł: 

Czy kupując oryginalne Adidasy nie płacisz w jakiejś części za to że masz tam 3 paski i napis Adidas? To samo jest tu. MAN do zanana, dobra i szanowna marka, która napewno każe sobie płacić.

Autor:  Leszek [ 19 wrz 2007, 19:08 ]
Tytuł: 

Z tego co pamiętam i widziałem na autotransporterach, to te Stary to już produkcja austriacka?

Autor:  micho a [ 19 wrz 2007, 19:24 ]
Tytuł: 

taki z tego star jak z koziej dupy trąbka......naładowany elektroniką polski tylko napis na kabinie .......powinien być w dziale MAN :D:D:D

cięzarówka wojskowa ma być prosta argument że naszpikowany elektroniką silnik jest bezawaryjny nie oprzemawia do mnie bo w terenie w błocie w zimnie najczęsciej nawala elektryka......... i kto teraz będzie w stanie w środku poligonu z kluczem i wkrętakiem to naprawić hę ??

szkoda nawet moich wypocin na to cudo :D

Autor:  Kamil [ 19 wrz 2007, 19:33 ]
Tytuł: 

Podzielam zdanie micho a, ta cięzarówka praktycznie nie ma nic wspulnego ze starem oprucz napisu na masce, już widze bez awaryjność tej ciężarówki, elektryka plus teren równa się niedługą wizytą w warsztacie.
W takich pojazdach najważniejsza jest prostota i łatwość usuwania usterk na poligonie, komputer nie pozwoli na to.

Autor:  Radek321 [ 20 wrz 2007, 21:54 ]
Tytuł: 

Ja za najlepszego terenowego stara uważam Stara 266 i końec tylo mogli by mu dać wtedy mocniejszy silnik np. z turbo tak jak w nektórych 1142 o mocy 190KM

Autor:  Cyryl [ 21 wrz 2007, 9:06 ]
Tytuł: 

bardzo zabawne te opinie o elektronice.

tylko proszę mi powiedzieć jak auta naszpikowane elektryką mają gwarancje na 300 000km, natomiast te stare bez elektroniki 50 000km.
jeżeli chce się z 6,8l prawie 300KM i niskie zużycie to bez elektroniki się nie obędzie.
można zostać przy tradycyjnych rozwiązaniach, ale wtedy na skutek wiekszego silnika i zużycia trzeba zwiekszyć masę o różnicę wagi silnika i większy zbiornik. czyli ładunku (uzbrojenia, amunicji, ludzi) mniej.

co do napraw. pojazd na polu walki nie jest naprawialny. jezeli w jakiś sposób ograniczona zostaje jego mobilność zostaje po prostu trafiony, więc jakakolwiek naprawa nie wchodzi w grę. przypominam, że czasem zdarza się trafić pojazd sprawny, natomiast zepsuty to łatwy łup i pewne trafienie.
naprawy są realne w warunkach manewrów.

Autor:  Kamil [ 21 wrz 2007, 22:49 ]
Tytuł: 

Uwież mi wiem coś o elektronice od 2 lat pracuje w warsztacie samochodowym i wiem co może przyspożyć elektronika, najczęściej są to błache sprawy ale dojście zajmuje wiele czasu, co uniemożliwi szybkie wykrycie awarii podczas pracy tego typu pojazdu.

Autor:  zwoli [ 22 wrz 2007, 19:00 ]
Tytuł: 

To prawda z tą elektroniką ale jest ona coraz doskonalsza testowana jest np:2000npm albo przy temp -35 stopni i mimo wszystko czasem zawodzi a nam przeszkadza to ze sami nie mozemy nic zrobic .Ale trzeba przyznać ze ten (STAR)cuda wyprawia na poligonie chociaz widzialem lepsze co TATRA potrafi

Autor:  Bono29 [ 22 wrz 2007, 19:47 ]
Tytuł: 

A najlepsze jest to że te stary będą produkować w austrii w zakładach STEYR, a jeśli Polskie wojsko będzie zainteresowane to przeniosą produkcje do Polski

Autor:  Leszek [ 22 wrz 2007, 19:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A najlepsze jest to że te stary będą produkować w austrii w zakładach STEYR
Czyli z tego co się orientuje, jak wszystkie Stary obecnie.

Autor:  Cichacz74 [ 25 wrz 2007, 14:01 ]
Tytuł: 

W 1994 roku została utworzona spółka MAN Pojazdy Użytkowe Polska będąca wyłącznym przedstawicielem produktów MAN w Polsce.
W grudniu 1999 roku MAN Nutzfahrzeuge AG przejął polskiego producenta ciężarówek – firmę Star Sp. z o.o. ze Starachowic.
Od 1 listopada 2001 oficjalną działalność rozpoczęła nowa spółka pod nazwą MAN – STAR TRUCKS, skupiająca dwie marki – MAN i STAR.
Do chwili obecnej firma MAN zainwestowała w Polsce ponad 100 mln DEM.


Na opinie ze star czy tez man to elektronika i ze pewnie awaryjna odpowiadam ze czasy kawalerii konnej sie juz skonczyly jakis czas temu, na opinie ze powinien byc ten post w dziale MAN odpowiadam .... co zrobic z postami dotyczącymi marki Iveco? wlozyc je do działu Fijacik?

Pozdrawiam

Autor:  kiepstein [ 21 paź 2007, 21:23 ]
Tytuł: 

Panowie co o 266 to wiadomo w terenie nie do z.....a! jeżeli nikt z Was nie jeździl 1444 to sie nie wypowiadajcie. w wojsku mialem przyejmnośc tym jeździć po takim samym terenie jak 266 i jakoś mi sie nie zdażyło by gdzieś w polu sie elktryka zwaliła bądź coś innego. a mialem go na stanie przez pół roku i praktycznie codziennie w ruchu.

Autor:  Bizon1986 [ 22 paź 2007, 0:52 ]
Tytuł: 

No ja miałem ostatnio sie okazje tym przejchac bo ojciec przygotowuje je na misje do afganistanu i powiem ze bardzo fajnie to chodzi ale w terenie bedzie beznadzieje tak jak ktos napisał ze ze duzo elektroniki

Autor:  kiepstein [ 22 paź 2007, 17:07 ]
Tytuł: 

Może ja poprostu miałem szczęście co do swojego egzemplarza. Bizon jest różnica jeździć a sie przejechać

Autor:  Bono29 [ 23 paź 2007, 17:34 ]
Tytuł: 

Mam pytanie czy tego Stara, czy w ogóle obecnie stary i jelcze w tej chwili można na być dla osób prywatnych, ja wiem że te firmy nie produkują pojazdów cywilnych, ale np. pojedyncze egzemplarze nawet tych wojskowych wersji? Ponieważ widziałem dzisiaj takiego Stara na autotransporterze w kolorze, rzekłbym mało wojskowym.
Drugie pytanie, jaka może być techniczna ładowność tego pojazdu (Stara)?
I jeszcze jedno pytanie czy ten star ma gumową ramę, bo ta jego skrzynia ładunkowa przy nierównościach się strasznie wygina...

Autor:  Kamil [ 23 paź 2007, 22:00 ]
Tytuł: 

Nie wiem jak Stary ale Jelcza możesz nabyć na wlasne potrzeby

Autor:  jelcz 417 [ 30 mar 2008, 23:25 ]
Tytuł:  Re: STAR 1444 4x4 BB

a mi się zdaje że MAN wykupił po to SATRA by nasze wojsko od nich to kupowało, co z tego że MAN wywalił w STARA 100mln Euro jak zarobi na ty przepuśćmy 200mln Euro to jest po prostu zysk, a na pewno ni wykupili STARA tylko na cywilne wozy. Mało jaka armia by kupowała zagraniczne auto jeżeli ma możliwość kupna rodzimego przez co MAN na tym zyska bo sumą Sumarów znaczek jest polski a reszta niemiecka.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/