wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania ExC
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=107
Strona 1 z 1

Autor:  HARNAŚ [ 27 gru 2004, 16:39 ]
Tytuł:  Scania ExC

Obrazek
Pokazana w Hanowerze Scania eXc (extended cab) objeżdżała wybrane kraje Europy. Dzięki staraniom krajowego przedstawicielstwa, na chwilę, bo na chwilę, ale zjawiła się także w naszym kraju. Spięta z silosem Intry, przemknęła od południowych granic, przez siedzibę Scania w Polsce i potoczyła się na prom w Świnoujściu. Wszędzie, gdzie się zjawiała, budziła zainteresowanie zarówno panów („ale fajne łóżko i telewizor”), jak i pań („o nawet jest zlew”). Miałem to szczęście, że udało mi się poprowadzić ten niecodzienny pojazd. Niecodzienny, ale na drodze zachowujący się, jak każdy inny ciągnik siodłowy z trzema osiami. Co więcej, oczywiście jeśli jedziemy samochodem, mamy jakąś świadomość tego, co się dzieje za plecami, ale jeśli ktoś liczy, że w związku z tym, że wydłużono kabinę, dramatycznie zmienił się sposób prowadzenia auta, to niestety, myli się. Kabina jest stabilna i cicha. Mimo zwiększonej kubatury i dodatkowego wyposażenia, poziom hałasu jest porównywalny ze zwykłą Topline.
Obrazek
Także tablica przyrządów i wygląd całej deski są standardowe, poza położeniem dźwigni Opticruisa. Tę przeniesiono z tunelu silnika na konsolę środkową obok dźwigni hamulca ręcznego.

Za to na postoju mamy do dyspozycji zupełnie inną jakość odpoczynku. Tak na dobrą sprawę posiadacz niejednej kawalerki mógłby pozazdrościć powierzchni życiowej kierowcy eXc.

Nie udało się zrobić płaskiej powierzchni podłogi na całej długości kabiny. Tunel silnika, jak w Toplinie, wnika do środka, dalej w części wypoczynkowej podłoga obniża się, dając wysokość wnętrza 2300 mm, wynik niespotykany w żadnej europejskiej ciężarówce (jeśli jest tunel silnika, to nad silnikiem jest ok. 1,95÷2,0 m, jeśli go nie ma, to nad tą płaską podłogą jest mniej więcej tyle samo). Zejście do przestrzeni wypoczynkowej ułatwiają schodki. Tutaj mieszane uczucia, bowiem niektórzy oglądający narzekali na nie, według mnie nadają wnętrzu styl, a w niczym nie przeszkadzają. Najtrudniej, i tak zresztą, jest wydostać się zza kierownicy na tunel silnika.
Po prawej stronie kabiny umieszczono leżankę, z prawdziwym materacem na sprężynach o wymiarach 900 x 2000 mm. Wzdłużne usytuowanie leżanki pozwala na to, by drugi kierowca spał wygodnie w czasie jazdy, bez potrzeby motania się w pasy czy siatki, ale i bez niebezpieczeństwa gwałtownego opuszczenia łóżka w czasie ostrego hamowania. Poza tą leżanką, drugą umieszczono w typowym dla Topline miejscu, nad szybą czołową.
Obrazek
Na ścianie tylnej przymocowano składany stolik oraz narożną kanapę do siedzenia. Pod kanapą znajduje się schowek, dostępny zarówno po podniesieniu siedziska kanapy, jak z zewnątrz po odchyleniu pokrywy. Drugi, podobny schowek znajduje się pod zlewem i jest także dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza. Zlew zasilany ze zbiornika zabudowano na szafce, zupełnie jak z kuchni.

Pojazd wyposażono w drogi sprzęt audio-video i między innymi dlatego zastosowano w nim instalację alarmową. Na kosztowności oraz ważne dokumenty przeznaczono sejf, połączony trwale ze szkieletem kabiny.
Niestety, jak szybko eXc pojawił się w naszym kraju, tak szybko wyjechał. Dłuższa o 1300 mm kabina sprawiła, że tylko krótkie naczepy zbiornikowe i niektóre wywrotki mogą współpracować z takim ciągnikiem, co zawęża znacznie grono odbiorców.
Jak widać na przykładzie, z technicznego punktu widzenia, nie ma problemu w ułatwieniu życia kierowcy. Trzymam kciuki, że jednak z czasem Scania przeforsuje wydłużenie zestawów, a wtedy... Wtedy pewnie każdy załaduje dodatkowe palety, nie troszcząc się o wygodę kierowcy.
(C) http://www.irizar.daj.pl/

Autor:  Trancer_GTR [ 28 gru 2004, 12:27 ]
Tytuł: 

Z jednej strony chyba chłopaki ze Scanii napatrzyli się na amerykańskich kolegów, jednak z drugiej jak się przebywa większość czasu za kółkiem to wypadałoby mieć odpowiednie warunki do pracy i odpoczynku, ciekawy projekt.

Obrazek
Obrazek

Autor:  traker [ 17 lut 2005, 17:04 ]
Tytuł: 

lepiej jak w domu :o

Autor:  Mariusz [ 17 lut 2005, 17:10 ]
Tytuł: 

duza kabina = duza powierzchnia na malowidła, juz czekam na popisy tunerów

Autor:  Mayday [ 20 lut 2005, 1:38 ]
Tytuł: 

Szkoda tylko ze jeszcze nie może jeździć z normalnymi naczepami. Mam nadzieje że szybko się zmienią polskie przepisy

Autor:  Aleks [ 29 mar 2005, 20:14 ]
Tytuł: 

Widziałem już taką EXC jeździ w barwach Rico. W środku jest WYPAŚNA!!! Nic dodać nic ująć

Autor:  Kaczor [ 06 cze 2005, 22:08 ]
Tytuł: 

Takim to można jeździć. Za oknem pada deszcz, zimno, a ja leżę sobie na leżance (a właściwie na łóżku), popijam kawę, oglądam TV, ogrzewanko pracuje... Rozmarzyłem się :wink: ...

Autor:  Kamil-Gda [ 28 lis 2006, 16:35 ]
Tytuł: 

Ciekawe kiedy w Polsce będą Longline :?: .

Autor:  Mayday [ 29 lis 2006, 20:17 ]
Tytuł: 

Tego typu Scanii szybko nie zobaczymy na polskich drogach ze względu na przepisy, ale może za jakieś 5 lat :twisted:

Ja osobiście chciałbym już w przyszłym roku zobaczyć ten model ogólnie dostępny i opcjonalny w Polsce

Autor:  KAM-TRANS [ 27 gru 2006, 21:39 ]
Tytuł: 

jakbym miał taką SCANIE to mógłbym do domu wogóle nie zjeżdzać. ale ma wade bo nie mieści się w naszych normach gdy zaczepi się normalną naczepe, no chyba ża jako gabaryt. :D

Autor:  Edler [ 08 lut 2007, 19:59 ]
Tytuł: 

http://www.youtube.com/watch?v=QvS25AfVfbk

Ten filmik pokazuje ze Scania EXC nie jest dla zwykłych śmiertelników ;)

Autor:  marcinp1985 [ 09 lut 2007, 18:30 ]
Tytuł: 

Po obejrzeni filmiku stwierdziłem że jak osobiście jeżdziłbym takim cackiem to niepotrzebowałbym zjeżdzać do domu.W tym samochodzie jak w domu można jeszcze rodzinkę całą zapakować.

Autor:  Sienki19 [ 10 lut 2007, 0:44 ]
Tytuł: 

to sie nazywa prawdziwy dom na kółkach :D chyba marzenie każdego kierowcy jeżdzącego "zwykłym" truckiem :wink: taki sprzetem to trasa na Chin lub dalej to sama przyjemność :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/