wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Silniki Scania http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10735 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jacek [ 23 wrz 2007, 18:17 ] |
Tytuł: | Silniki Scania |
Przedstawiam Wam szeroką ofertę silników Scania. Temat może się wydawać bez sensu, bo to samo jest na oficjalnej stronie scanii. Jednak myślę, że może się przydać komuś w wyborze silnika przy zakupie, bo właśnie tu będziemy mogli zaczerpnąć informacji od użytkowników WagiCiężkiej. Tutaj można porozmawiać o spalaniu, dynamice itp Scaniowskich motorów. Silniki Scania: 9-litrowe: 230 Euro 4 Maksymalna moc: 230 KM (169 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1050 Nm w zakresie od 1100 do 1500 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 700 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 700/2000 Nm Technika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE 270 Euro 4 Maksymalna moc: 270 KM (198 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1250 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE 310 Euro 4 Maksymalna moc: 310 KM (228 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1550 Nm w zakresie od 1100 do 1300 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Rechnika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE 12-litrowe: 340 Euro 4 Maksymalna moc: 340 KM (250 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1700 Nm w zakresie od 1100 do 1350 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPi 380 Euro 4 (Na stronie scanii jest jakiś błąd więc nie wiem czy w tym silniku wszystkie dane są prawidłowe). Maksymalna moc: 380 KM (279 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1900 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI 380 Euro 5 Maksymalna moc: 380 KM (280 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1900 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 5: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI 420 Euro 4 Maksymalna moc: 420 KM (309 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2100 Nm w zakresie od 1100 do 1350 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 700 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI 420 Euro 5 Maksymalna moc: 420 KM (309 kW) przy 1800 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2100 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 5: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI 480 Euro 4 Maksymalna moc: 480 KM (353 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2250 Nm w zakresie od 1100 do 1450 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania EGR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI 16-litrowe V8: V8 500 Euro 4 Maksymalna moc: 500 KM (368 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2400 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE V8 500 Euro 5 (Tutaj też nie wiem czy jest wszystko dobrze) Maksymalna moc: 500 KM (368 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2500 Nm w zakresie od 1100 do 1300 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 5: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE V8 560 Euro 4 Maksymalna moc: 560 KM (412 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 2700 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE V8 620 Euro 4 Maksymalna moc: 620 KM (456 kW) przy 1900 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 3000 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 600 Nm Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego: 1200/2000 Nm Technika Euro 4: Scania SCR Układ paliwowy: Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE (c) http://www.scania.pl Mam nadzieję, że wszystko jest przejrzyste i czytelne, że temat się spodoba i będzie się rozwijał. Jak chcecie mogę powstawiać zdjęcia tych silników tylko nie wiem czy jest taka potrzeba. Pozdrawiam Jacek. |
Autor: | Łukaszz [ 05 paź 2007, 17:05 ] |
Tytuł: | |
Warto także dodać, że Scania przed kilkoma tygodniami zaprezentowała 2 nowe silniki XPI spełniające normę Euro5 bez jakichkolwiek wtrysków i katalizatorów. Jest to silnik 5-cylindrowy o pojemności skokowej 9,3l, oraz silnik 6-cylindrowy o pojemności 12,7l. Rozwiązanie to wydaje się bardzo ciekawe. |
Autor: | Przemas21 [ 11 paź 2007, 18:20 ] |
Tytuł: | |
Jeśli możesz to daj zdjęcia tych silników. Chętnie je obejrzymy. |
Autor: | Łukaszz [ 11 paź 2007, 20:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jeśli możesz to daj zdjęcia tych silników.
Źródło: Polski Traker nr. 10/2007, autorem zdjęć jest p. Aleksander Głuś Dosyć obszerny artykuł o nowych silnikach szwedzkiego producenta można przeczytać w październikowym PT, natomiast jego skrót można przeczytać TUTAJ. |
Autor: | scania92 [ 14 paź 2007, 10:34 ] |
Tytuł: | |
mam pytanko ? Ile Scania R620 pali na 100 km |
Autor: | Denis [ 14 paź 2007, 10:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: mam pytanko ?
ok. 34l/100
Ile Scania R620 pali na 100 km |
Autor: | crook [ 19 paź 2007, 11:38 ] |
Tytuł: | |
Jacek a może masz takie dane do silników Euro 3 i Euro 2 a dokładnie interesuje mnie Euro 2 380KM |
Autor: | mikol84 [ 19 paź 2007, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Kolego Jacek mnie natomiast interesuja dane silnika Euro 3 420 |
Autor: | Jacek [ 19 paź 2007, 18:20 ] |
Tytuł: | |
mikol84 mam dane silnika 420 KM Euro 3 tylko, że HPi Było o nim w innym temacie: Cytuj: Troszkę danych o silniku:
Poszperałem troszkę w scaniowskich gazetach i znalazłem tylko tyle o silniku 420 E3:Silnik sześciocylindrowy, rzędowy, EURO-3, turbo, intercooler Typ DC1203 Ilość zaworów/cylindrów 4 Pojemność skokowa 11,7 L Średnica/skok 127mm / 154mm System wtrysku paliwa bezpośredni, Scania S6 z pompowtryskiwaczami Scania HPi Moc/obr. 309 kW / 420 KM przy 1900 obr./min moment obrotowy/obr. 2100 Nm w zakresie od 1050 do 1300 obr./min "6-cylindrowy silnik o poj. 11,7 L, wyposażony w turbosprężarkę, intercooler, i pompowtryskiwacze z elektronicznym doborem parametrów wtrysku paliwa EDC. Spełnia on normę Euro 3. Ponadto silnik ma ogranicznik białego dymienia, separator wody w filtrze paliwa z podgrzewaczem oraz pakiet wyciszający do 80 dB (A)." crook to o 380 Euro 2 Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy, turbo, intercooler Typ: DC1104 Ilość zaworów/cylindrów: 4 Pojemność skokowa: 10,6 L Średnica/skok: 127/140 mm Moc: 280 kW/380KM/1900 obr./min Moment obrotowy: 1800 Nm/1100-1300 obr./min [ Dodano: Nie, 28.10.2007, 8:22 ] Troszkę o silnikach XPi: (13-litrowych) Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy Typ: DC 13 Pojemność skokowa: 12,7 L (było 11,7 L) Średnica/skok: 130/160mm (było 127/154mm) Moc: 360 KM Moment obrotowy: 1900 Nm (od 1000 do 1300 obr./min) Moc: 400 KM Moment obrotowy: 2100 Nm (od 1000 do 1300 obr./min) Moc: 440 KM Moment obrotowy: 2300 Nm (od 1000 do 1300 obr./min) Moc: 480 KM Moment obrotowy: 2500 Nm (od 1000 do 1300 obr./min) Wszystkie Euro5 XPi 9-litrowe Silnik: 5-cylindrowy, rzędowy Typ: DC9 Pojemność skokowa: 9,3 L (było 8,9 L) Średnica/skok: 130/140mm (zwiększono średnicę cylindrów o 3mm, ale nie zmienili skoku tłoka) Moc: 230 KM Moment obrotowy: 1050 Nm (od 1000 do 1350 obr./min) Moc: 280 KM Moment obrotowy: 1400 Nm (od 1000 do 1350 obr./min) Moc: 320 KM Moment obrotowy: 1600 Nm (od 1000 do 1350 obr./min) 230, 280 KM i 320 KM spełniają normę Euro5 lub EEV |
Autor: | Pawel89lbn [ 28 kwie 2008, 11:41 ] |
Tytuł: | SCANIA R440 XPI EURO 5 (bez mocznika) |
Przełom technologiczny Scania: Euro 5 bez konieczności oczyszczania spalin i pogarszania ekonomiki paliwowej. Scania jako pierwszy na świecie producent samochodów ciężarowych zbudowała silnik spełniający normę emisji Euro 5, bez konieczności oczyszczania spalin. Rozwiązanie to oznacza większą wygodę dla użytkownika. W celu uzyskania wysokich osiągów i małego zużycia paliwa wprowadzono kilka nowych technologii, w tym nowy układ wtrysku paliwa. Dwa spośród nowej gamy silników, przeznaczone do zastosowań w transporcie miejskim, spełniają również normę emisji EEV. co sadzicoe o nowym rozwiązaniu SCANII ????? |
Autor: | krecik [ 28 kwie 2008, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
jeździłem XPi 480KM EURO5 w ubiegłym tygodniu srednia waga ładunku około 20-22 ton, trasy bardzo krótkie, bo po 10 kilometrów w jedną stronę do tego na przedmieściach wiec co chwile start/stop i tak piętnaście kursów, w sumie wyszło około 300km spalanie - 33l/100 /zalana pod korek przed i po teście/ auto niedotarte, jak do niego wsiadłem to miała 70kilometrów przebiegu skrzynia OptiCruise i wiekszosc trasy przejechałem w trybie Automat, co mi się niezmiernie spodobało choc, szans na wygranie z manualem startując spod swiateł się nie ma nawet jadąc w trybie ręcznej zmiany biegów, po prostu czas przełączania biegu /wysprzęglenie, zapięcie biegu itd/ trwa tyle ze co sie napędzisz to zwolnisz Skakanka 4x2 koła standard, kabina Topline I'm in love nawet cenowo nie jest jakaś tragiczna... |
Autor: | osskar72 [ 28 lip 2008, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
szukam jakis danych na temat silnika 9l 300km z modelu 94 02r ale niestety bez skutecznie!moze macie na ten temat jakiekolwiek dane? pozdrawiam |
Autor: | Paweł3 [ 16 paź 2009, 0:01 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Czy silniki spełniające normę EURO 5 są zasilane dodatkowo AdBlue czy juz nie? |
Autor: | kacper1224 [ 18 paź 2009, 1:10 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Cytuj: Czy silniki spełniające normę EURO 5 są zasilane dodatkowo AdBlue czy juz nie?
Już nie kolego. Teraz są silnki EEV, EGR - Euro 5. Można o tym poczytać na stronie Scanii. Do którego roku były z AdBlue to nie wiem.
|
Autor: | łukasz [ 18 paź 2009, 11:01 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Warto zaznaczyć że tylko silniki do 16 litrów nie potrzebują Ad Blue w przypadku Euro-5.Wszystkie motory o mocy 500 i wyższej póki co potrzebują mocznika żeby ''być w zgodzie z naturą''... |
Autor: | mariooka [ 31 gru 2009, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Witam, może ktoś mi powie ile powinna spalić przeciętnie r420 low deck z naczepą mega euro4 w topline Przeciętnie mi wychodzi 34 litry a podobno miała mało palić. Dla ułatwienia podam, że ma przejechane 220,000km. pozdrawiam |
Autor: | speed121 [ 22 maja 2010, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Koledzy ile pali scania 114 340koni (solowka firana ) rocznik 2001 do 10ton ladunku oraz 94 220 koni ( tez solowka firana ) 2001 rok tez do 10 ton ladunku ? |
Autor: | rafaello_bumbum [ 25 maja 2010, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Witam Koledzy mam takie pytanie na temat silników Scania V8. Jeżeli mielbyści do wyboru 14,4l V8 530 a 16,4l V8 480 który byście wybrali. Jeżeli możecie poprzyjcie swoje wpisy argumentami byłbym Wam bardzo wdzięczny. Jeżeli macie jakie kolwiek informacje na temat spalania, max momentu przy jakich obrotach, układzie zasilania,żywotności, i ogólne wiadomości na temat tych silników badzo mi pomożecie Pozdro |
Autor: | Mjuzik [ 04 lip 2010, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
Jaki maksymalny moment obrotowy rozwija silnik V8 480 - konny E3, montowany w "czwórkach"? |
Autor: | jwc [ 18 cze 2011, 12:56 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Scania |
WITAM !!! Poszukuję jednostkę sterującą (komputer) silnika DC 1203 o numerach: 1547470 1722829 1746656 1755874 1760260 1775088 1764991 1788105 1847595 Proszę o pomoc.. Z góry dzięki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |