wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo NH12
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=112
Strona 1 z 3

Autor:  KonradK [ 27 gru 2004, 18:11 ]
Tytuł:  Volvo NH12

...

NH12 to europejska odmiana amerykańskiego Volvo VN. Model ten zadebiutował na Starym Kontynencie na ubiegłorocznych Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Amsterdamie. Charakterystyczna sylwetka sprawiła, że cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony zwiedzających. Pod wystając przed kabiną długą pokrywą kryje się silnik o mocy od 340 do 460 KM, współpracujący z jedną z 14-biegowych skrzyñ przekładniowych. Pomimo nietypowego wyglądu, 90% zastosowanych elementów pochodzi z modeli FH i FM, a to gwarantuje dobrą dostępność części. Unifikacja nie pozostaje również bez znaczenia na koszt produkcji pojazdu.
Umieszczenie jednostki napędowej przed kabiną niesie ze sobą plus wiele korzyści, ale ma również pewne minusy. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskano przede wszystkim zupełnie płaską podogłogę oraz jej relatywnie niskie usytuowanie. Przesunięcie przedniej osi w przód, dodatkowo pozwolio poszerzyć stopnie prowadzące do wnętrza kabiny. Usytuowanie silnika w większej odległości o¶ci od miejsca pracy kierowcy nie pozostaje również bez znaczenia na poziom hałasu docierajcego do jego uszu. Oczywisty jest również większy poziom bezpieczeństwa.
Minusami stosowania kabiny w układzie klasycznym, z silnikiem wysuniêtym do przodu, s± przede wszystkim: ograniczenie d³ugo¶ci naczepy (zestaw nie mo¿e przekraczaæ okre¶lonej przepisami danego kraju d³ugo¶ci ca³kowitej, wiêc wyd³u¿enie ci±gnika powoduje konieczno¶æ stosowania krótszych naczep) i pogorszenie zwrotno¶ci (wiêkszy rozstaw osi i wiêkszy zwis przedni).
Tak wiêc Volvo NH12 wydaje siê byæ adresowane do klientów przewo¿±cych ³adunki ciê¿kie, masowe (cement, olej, itp.), a nie objêto¶ciowe. Ograniczenia masy ca³kowitej pojazdu i tak uniemo¿liwiaj± im pe³ne wykorzystanie d³ugich naczep. Mog± wiêc stosowaæ specjalistyczne, krótsze naczepy (silosy, cysterny...), a uzyskan± przez to d³ugo¶æ wykorzystaæ przez d³u¿szy ci±gnik. Oprócz wspomnianych wcze¶niej korzy¶ci, przewo¼nik zyska indywidualny wizerunek floty.
Na razie nie jest znana cena NH12 na polskim rynku. Volvo Poland Trucks zapewnia jednak, ¿e w razie zainteresowania mo¿e sprowadziæ nowe ci±gniki na indywidualne zamówienie. Dwu- lub trójosiowy ci±gnik ma byæ dostêpny z trzema rodzajami kabin: dzienn±, sypialnian± i Globetrotter.
Jedynym do tej pory importerem, oferuj±cym oficjalnie na polskim rynku ci±gniki z umieszczonym przed kabin± silnikiem, by³a Scania. Jej ci±gniki z kabin± T mo¿na czasem spotkaæ na polskich drogach. Jest ich jednak wci±¿ niewiele.

(C) http://www.volvo.blo.pl

Autor:  Kaczor [ 27 mar 2005, 14:45 ]
Tytuł: 

A mnie się podoba, szczególnie to drugie, według mnie starsza generacja NH12 była ładniejsza od niejednego amerykańca :D W nowej wersji całość psują futurystyczne przednie światła :(

Autor:  RoadTrain [ 27 maja 2005, 13:40 ]
Tytuł: 

Nie podoba mi sie , hehe to jest jedno z naprawde nielicznych samochodów Volvo które mi sie nie podobają, ale Scania serii T jest zdecydowanie lepsza, a to chyba pojazdy tej samej klasy 8) ...

Autor:  Mariusz [ 27 maja 2005, 19:21 ]
Tytuł: 

bardziej wole VN od NH, ta kabina od FH dziwnie wygląda w połączeniu z ryjkiem

Autor:  Mihu [ 27 maja 2005, 21:20 ]
Tytuł: 

Wóz bardzo często spotykany w krajach Beneluxu... miałem okazję kilkanascie razy widzieć na własne oczy ;) co prawda nie jest to amerykański VN, ale choć przez chwilę można się poczuć jak prawdziwy, nowoczesny "cowboy"... ;)

Autor:  Levuss [ 18 lip 2005, 13:05 ]
Tytuł: 

dla mnie NH ladniej wyglada niz Scania T ale tylko z niska kabina bo juz Scania T Topline i Volvo NH Globetrotter pobobaja mi sie na rowni w realu to volvo bajeranco wyglada jest piękne

Autor:  Kaczor [ 18 lip 2005, 15:14 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w realu to volvo bajeranco wyglada jest piękne
To prawda :wink: Widziałem raz NH12 z kabiną Globetrotter na żywo, leciało przez moje miasto z cysterną :D Pomimo tego, że było białe, bez żadnych dodatków, to jednak wspaniale się prezentowało i robiło wrażenie...

Autor:  Alexxxxx [ 11 gru 2005, 0:21 ]
Tytuł: 

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(c) Alexxxxx - Alex Miedema
More NH photo's: http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/vi ... php?t=4790

Autor:  Pazdz [ 27 gru 2005, 14:28 ]
Tytuł: 

Zastanawia mnie jedno. Mianowicie wszystkie te NH12 mają lusterka jak 1 i 2 FH. Czyżby VOLVO zaprzestało produkcji tego modelu, czy po prostu tutaj nie ma fotki :?: :?: :?:

Autor:  Kaczor [ 27 gru 2005, 23:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czyżby VOLVO zaprzestało produkcji tego modelu, czy po prostu tutaj nie ma fotki
Volvo nadal produkuje model NH.

Autor:  SZREKFL6 [ 20 lut 2006, 22:51 ]
Tytuł: 

Po co zmieniać coś na nowe skoro stare jest dobre. NH ma zaporzyczone elementy od FH bo są one dobre więc po co kombinowąć 8)

Autor:  Mariusz [ 20 lut 2006, 23:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Volvo nadal produkuje model NH.
Czy NH jest produkowane jeszcze na rynek europejski? Bo z tego co ja sie orientuje to na australijski napewno ale czy na europejski to nie wiem.

Autor:  Kaczor [ 20 lut 2006, 23:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy NH jest produkowane jeszcze na rynek europejski? Bo z tego co ja sie orientuje to na australijski napewno ale czy na europejski to nie wiem.
Nie jestem pewien, ale wydaję mi się, że NH nie jest już obecnie sprzedawane na rynku europejskim, a szkoda...

Autor:  Mariusz [ 20 lut 2006, 23:57 ]
Tytuł: 

Widać producenci sam. ciężarowych postanowili usunąć z oferty pojazdy z silnikami przed kabiną. Szkoda, myślałem że przynajmniej volvo będzie dla europejczyków wytwarzać klasyczne ciężarówki, rachunek ekonomiczny zrobił swoje. Popyt na takie pojazdy zmalał i opracowanie nowych modeli czy produkcja stały się nieopłacalne. Zupełnie odwrotnie jest w USA, tam w segmencie najcieższych pojazdów najlepiej sprzedają sie "conventionale" a cieżarówki z kabiną wagonową znikają z ofert producentów.

Autor:  Pazdz [ 22 lut 2006, 15:30 ]
Tytuł: 

Koło takiej fotki nie można przejść obojętnie:

Obrazek

(C) VOLVO IMAGEBANK

Autor:  lukaszml [ 22 lut 2006, 16:38 ]
Tytuł: 

Widziałem już to Volvo na Imagebanku, ogółem bardzo ładne jest, ale jakoś wole Volvo zwykłe z krótkimi kabinami...;) Z długimi to ładniejsze są Scanie T...;) Ciekawe jak we wnętrzu w Tym czarnym NH bodajże...:]

Autor:  HitmaN [ 22 lut 2006, 16:47 ]
Tytuł: 

tak patrze na to i mam wrażenie że to jest kabina od normalnego FH nic nie zmieniona tylko że pod szybą jest odrazu maska czyli zapewne środek będzie bardzo podobny (jak nie identyczny) co w FH
Tak jest taniej :wink:

Autor:  R620 [ 22 lut 2006, 16:51 ]
Tytuł: 

Konstrukcja kabiny z i bez "ryjka" jest taka sama :) a w srodku jedna różnica to ze w NH mamy całkowicie płaska podłoge co za tym idzie dłuższy drażek zmiany biegów...reszta jest praktycznie taka sama...

Autor:  Pazdz [ 22 lut 2006, 18:12 ]
Tytuł: 

Cytuj:
tak patrze na to i mam wrażenie że to jest kabina od normalnego FH nic nie zmieniona tylko że pod szybą jest odrazu maska czyli zapewne środek będzie bardzo podobny (jak nie identyczny) co w FH
Tak jest taniej :wink:
Napewno identyczny i jak napisał R620 całkowicie płaska podłoga. A NH lepiej mi się podoba niż torpeda. Ten nosek taki bardziej w stylu amerykańskim. A Scania T to też ta sama kabina z dziobem. :wink: :wink:

Autor:  Kaczor [ 22 lut 2006, 19:22 ]
Tytuł: 

Mnie natomiast zarówno Scania T, jak i Volvo NH bardzo się podobają, i oba te modele wzbudzają we mnie duże emocje, za każdym razem, kiedy widzę je na trasie.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/