wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Man, TGA] Pytanie o retarder
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11271
Strona 1 z 1

Autor:  Jonasz007 [ 31 paź 2007, 19:58 ]
Tytuł:  [Man, TGA] Pytanie o retarder

Witam
Mam pytanie dotyczace retardera, a mianowicie w manie 19.403 retarder jest uruchamiany wajcha przy kierownicy czescio stopniowa skala i jest ok, ale dzisiaj byłem ogladac mana tga w opisie był redarder ale jak to bywa w realu nie było go przy skrzyni biegów i tylko przy kierownicy po prawej stronie były dwie wajch tempomat i taka zztaczkiem silnika i przyciskiem on of wie twierdze ze retardera brak, ale przegladam kolejne ogłoszenia i w opisie retarder,intarder a zdiecie kierownicy pokazuje ze sa tylko dwie wajchy i to takie same jak w tym manie który ogladałem. teraz mam pytanie czy to wyglada inaczej niz w 10.403 czy jest inna zasada działania bo przecież retarder musi byc przy skrzyni biegów?? czy ma ktoś zdiecie panelu kierownicy gdzie widac mana tga z retarderem... dzieki i prosze o malutka pomoc

Autor:  toptek [ 01 lis 2007, 8:39 ]
Tytuł: 

W Manie TGA jest nie retarder, ale intarder i jest to ten drugi przełącznik koło tempomatu.
U mnie widać przy ramie z lewej strony wału, patrząc od strony siodła, taką "skrzyneczkę" z napisem ZF intarder.

Autor:  Cyryl [ 01 lis 2007, 9:40 ]
Tytuł: 

otóż odmienność konstrukcji zwalniacza MAN-a polega na tym, że czynnikiem pracującym w tym zwalniaczu o nazwie własnej interder jest nie olej, jak w większości zwalniaczy hydrokinetycznych, ale płyn chłodzący.
w materiałach nowego MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder.

Autor:  MAN [ 01 lis 2007, 9:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder.
Retarder wodny na pompie wodnej

Retarder dodatkowe urządzenie przykręcone do skrzyni biegów z własnym obiegiem oleju

ZF Intrader jest to zintegrowany retarder z skrzynią biegów wykorzystujący olej skrzyni biegów do hamowania

Autor:  zenon [ 07 lis 2007, 9:04 ]
Tytuł: 

W MAN-ie są do wyboru dwa systemy:
Intarder ZF oraz PriTarder.
Intarder to retarder firmy ZF zintegrowany ze skrzynią biegów i wykorzystujący ten sam olej. Natomiast PriTarder to połączenie Aquatardera (retarder wodny firmy Voith hamujący wał korbowy) z hamulcem silnikowym EVB-ec. Aquatarder jest praktycznie niewidoczny, zamontowany na silniku, waży 23kg i czynnikiem roboczym jest płyn chłodzący.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/