wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1134 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kalym [ 30 cze 2005, 13:33 ] |
Tytuł: | Oznaczenia informacyjne na samochodach ciężarowych |
ZNAK OZNACZENIE Ciężarówka o niskim poziomie hałasu WYJAŚNIENIE Znak "L" informuje o spełnieniu wymagań przepisów austriackich dotyczących emisji hałasu. Ważność certyfikatu - 2 lata. Wyrabia go i przedłuża każdy autoryzowany serwis Volvo Truck. ZNAK OZNACZENIE Środowisko naturalne WYJAŚNIENIE Znak "U" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji Konferencji Ministrów Transportu (CEMT) z roku 1992 numer CEMT/CM(91)26/Final dotyczących czystości spalin i poziomu hałasu (green lorry). Spaliny muszą spełniać normę EURO1 a emisja hałasu musi spełniać normy austriackie czyli jak dla "L". Ważność certyfikatu - praktycznie cała żywotność silnika, z tym, że co 2 lata trzeba przedłużyć certyfikat "L", który zaświadcza o hałasie (bez tego certyfikat "U" jest praktycznie bezużyteczny). Wyrabia go każdy autoryzowany serwis Volvo Truck. ZNAK OZNACZENIE Ciężarówka bezpieczna i bardziej przyjazna dla środowiska WYJAŚNIENIE Znak "S" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 1995 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(94)4/Final/Anex1. Spaliny muszą spełniać normę EURO2, emisja hałasu wymagania austriackie (potwierdza producent lub jego upoważniony przedstawiciel-autoryzowany dealer Volvo), wyposażenie i stan techniczny muszą być zgodne z dodatkowymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa eksploatacji (potwierdza to w Polsce Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie). Część "A" (hałas i spaliny) certyfikatu wyrabia każdy autoryzowany serwis Volvo Truck - ta część jest ważna bezterminowo. Część "B" (wyposażenie i stan techniczny) i "C" (przydatność na drodze) wystawia i potwierdza ITS - te dwie części certyfikatu należy przedłużać co 12 miesięcy w ITS-ie. Dodatkowo co 2 lata trzeba przedłużyć certyfikat "L", który zaświadcza o hałasie (bez niego certyfikat "S" jest praktycznie bezużyteczny. Wyrabia go i przedłuża autoryzowany serwis Volvo Truck. Dodatkowe wymagania techn. oraz wyposażenie niezbędne do uzyskania certyfikatu "S": - Głębokość bieżnika co najmniej 2 mm na wszystkich oponach - Odpowiedni tylny zderzak lub urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd dla samochodów ciężarowych i przyczep / naczep (nie dotyczy ciągników siodłowych - Homologowane boczne osłony zabezpieczające przed dostaniem się pod pojazd dla samochodów ciężarowych i naczep / przyczep (nie dotyczy ciągników siodłowych) - Światła awaryjne i homologowany trójkąt ostrzegawczy - Tachograf zgodny z umową AETR - Ogranicznik prędkości zgodny z Regulaminem 89 lub Dyrektywą 92/94 - Tylne tablice odblaskowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 16 ton i długości ponad 12 m - Układ ABS - Odpowiedni układ kierowniczy - Spełnienie wymagań dotyczących "przydatności na drodze", w szczególności zadymienie spalin poniżej określonej wartości oraz wyposażenie pojazdu w odpowiedni układ hamulcowy ZNAK OZNACZENIE Ciężarówka bezpieczna i bardziej przyjazna dla środowiska spełniająca normę Euro 3 WYJAŚNIENIE Znak "3" informuje o spełnieniu wymagań rezolucji konferencji Ministrów Transportu (CEMT) z roku 2001 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (Euro 3 safe and green lorry) na mocy rezolucji CEMT/CM(2001)9/Final. Spaliny muszą spełniać normę EURO3, emisja hałasu wymagania austriackie (potwierdza producent lub jego upoważniony przedstawiciel-autoryzowany dealer Volvo), wyposażenie i stan techniczny muszą być zgodne z dodatkowymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa eksploatacji (potwierdza to w Polsce Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie). Część "A" (hałas i spaliny) certyfikatu wyrabia każdy autoryzowany serwis Volvo Truck - ta część jest ważna bezterminowo. Część "B" (wyposażenie i stan techniczny) i "C" (przydatność na drodze) wystawia i potwierdza ITS - te dwie części certyfikatu należy przedłużać co 12 miesięcy w ITS-ie. Dodatkowo co 2 lata trzeba przedłużyć certyfikat "3", który zaświadcza o hałasie (bez niego certyfikat "S" jest praktycznie bezużyteczny. Wyrabia go i przedłuża autoryzowany serwis Volvo Truck. Dodatkowe wymagania techn. oraz wyposażenie niezbędne do uzyskania certyfikatu "3": - Wymagania dodatkowe jak dla "S" oraz dodatkowo: - Homologowane i odpowiednio rozmieszczone lusterka - Homologowane wszystkie światła pojazdu i rozmieszczone zgodnie z przepisami ZNAK ZNACZENIE Ciężarówka o niskim poziomie hałasu WYJAŚNIENIE Znak "G" informuje o spełnieniu wymagań przepisów niemieckich dotyczących hałasu w odniesieniu do pojazdów poruszających się w obszarach miejskich. ZNAK ZNACZENIE Zwiększona dopuszczalna masa całkowita WYJAŚNIENIE Znak "H" informuje o dopuszczeniu pojazdu do eksploatacji z dopuszczalną masa całkowitą 40 ton, pomimo że austriackie przepisy zezwalają na 38 ton ZNAK ZNACZENIE Ciężarówka o niskim poziomie hałasu WYJAŚNIENIE Znak "E" informuje o ograniczeniu dopuszczalnej masy całkowitej stosowanym ze względów podatkowych (c)ciezarowka1.piwko.pl |
Autor: | lukaszml [ 04 paź 2005, 19:08 ] |
Tytuł: | |
No zdjęcia mi również się nie wyświetlają, ale to chyba że już zadługo leżały... A chciałem spytać czy niemasz czasem czegoś o znaku A widziałem zamontowanego go na ciągniku z kontenerem ale otwartym od góry wożą nimi złom z Huty z Łabęd lub przywożą... No i jeszcze znak B DeL mówił że to czasem na chłodniach widać znak B... Pozdrawiam... |
Autor: | Cyryl [ 04 paź 2005, 21:32 ] |
Tytuł: | |
nalepka wyróżniająca A na białym prostokątnym tle, oznacza przewóz odpadów, na które trzeba mieć specjalne zezwolenie. |
Autor: | Endomorph [ 26 lut 2007, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Cyryl, a mógłbyś dokładniej wyjaśnić, jak wygląda sprawa z zezwoleniem na przewóz odpadów, potwierdzanym literą "A" na białym prostokątnym tle? Chodzi mi o jakieś regulacje prawne, np. namiar na ustawę, z której wynika konieczność posiadania tego zezwolenia, sposób jego uzyskania, itd. Od dawna mnie to męczy i nie wiem, gdzie szukać odpowiedzi, a pojazdów z tym oznaczeniem widuję sporo, bo niedaleko Centrozłom, a tamtędy wiedzie droga na moją uczelnię. Pozdrawiam. |
Autor: | Cyryl [ 26 lut 2007, 19:31 ] |
Tytuł: | |
więc jeżeli chodzi o odpady, do których w tej chwili zaliczają prawie wszystko łacznie z złomem i makulaturą, aby je przewozić trzeba mieć odpowiednie zezwolenie, które dość łatwo się wyrabia i kosztuje chyba koło 600zł. większość przewoźników dokonuje tych przewozów bez przedmiotowego zezwolenia. przy kontroli drogowych takich zezwoleń się nie wymaga, jednak w przypadku kontroli, kiedy trafia na listy przewozowe, których trść chociaż może przypominać odpad jest dym. uzyskanie tego zezwolenia jest jak napisałem dośc łatwe i stosunkowo nie drogie jednak pociąga za sobą co pół roku kontrole ochrony środowiska w firmie. tabliczki z literą A wymagane są w krajach UE starych u nas wejdzie to niebawem, chociaż juz widuje się ciężarówki z takim znaczkiem. |
Autor: | Endomorph [ 26 lut 2007, 23:35 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję, kolego Cyryl, za informacje. Pewnie dlatego, że przepis jeszcze nie obowiązuje w pełni, nie miałem z nim styczności. Jeśli - tak jak pisałeś - wejdzie w życie, na pewno się z nim spotkam. Pozdrawiam serdecznie. |
Autor: | szymonokia [ 27 lut 2007, 20:47 ] |
Tytuł: | |
Czy te wszystkie nalepiki trzeba mieć przy wjeździe do danego kraju? |
Autor: | Cyryl [ 28 lut 2007, 7:22 ] |
Tytuł: | |
te nalepki nie sa obowiązkowe, jednak ich stosowanie jest celowe. np: 1. w Austrii jest zakaz jazdy nocą dla pojazdów ponad 3,5T DMC, jednak gdy posiadasz auto z minimum L to możesz to robić, więc nie mając nalepki po 22 masz bankową kontrolę Polizei, a w Austrii nie jest to przyjemne. 2. aby przewozić ładunki na karnet CEMT (teraz po wejściu do UE rzadziej to się stosuje) ciągnik siodłowy i naczepa muszą mieć certyfikat S i jezeli nie jest widoczna ta naklejka to podczas kontroli masz większe "trzepanie". 3. jest wysokość opłat autostradowych które są uzależnione od stopnia przyjazności do środowiska pojazdu i jeżeli jest to widoczne kontrolujący traktują te nalepki poważnie - masz mniej kłopotów. natomiast brakuje tutaj jeszcze jednej nalepki K w zielonym prostokącie, oznacza to że pojazd przewozi towary w transporcie kombinowanym np. kolejowo - drogowym i mając ważny bilet na pociąg może poruszać się w dni zakazów dla ciążarówek w koreślonej odległości od stacji. gdzie wsiada/wysiada z pociągu. |
Autor: | ZIELU krk [ 17 mar 2007, 11:44 ] |
Tytuł: | |
A oznaczenie TIR w jakim celu jest stosowane Z resztą dziś coraz mniej aut z takimi oznaczeniami widzę niż dawniej |
Autor: | użytkownik usunięty [ 17 mar 2007, 11:52 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A oznaczenie TIR w jakim celu jest stosowane Z resztą dziś coraz mniej aut z takimi oznaczeniami widzę niż dawniej
Oznaczenie TIR (tablica) symbolizuje wykonywanie przewozu towarów pod tzw. karnetem TIR. Jest to konwencja o międzynarodowym przewozie towarów, która nadaje pewne prawa, lecz wówczas samochód (naczepa) jest odprawiany na Urzędzie Celnym, plombowany i jest otwierany tzw. Karnet TIR. Stosuje się go, zarówno przy wjeździe jak i wyjeździe z państw należących do Unii Europejskiej. Jednakże nie zawsze.Jeśli coś pokręciłem, proszę o sprostowanie. |
Autor: | r [ 17 mar 2007, 11:59 ] |
Tytuł: | |
Warto wspomnieć, że karnet pozwala skrócić procedury na urzędzie celnym i granicy. |
Autor: | Cyryl [ 17 mar 2007, 13:08 ] |
Tytuł: | |
jeszcze jedna uwaga: nieuzasadnione stosowanie oznaczeń jest karane, a kary mogą wynosić do 5 000,-zł. |
Autor: | Stempi [ 22 mar 2007, 18:54 ] |
Tytuł: | |
zapomnieliscie o jeszcze jednym znaku: Jest to oznaczenie samochodow ciezarowych w przewozach kombinowanych droga/szyna. Polaczane z tym znakiem zezwolenie dopuszcza w krajach UE, gdzie obowiazuja niedzielne/swiateczne zakazy jazdy na dojazd do i dworca przeladunkowego w czasie trwania zakazu[/img] |
Autor: | Cyryl [ 22 mar 2007, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: zapomnieliscie o jeszcze jednym znaku:...
popatrz 5 postów w górę.
|
Autor: | Rafał [ 25 mar 2007, 0:25 ] |
Tytuł: | |
A co oznaczają te znaki informacyjne? Czy oznaczenie H w tym przypadku oznacza to samo co H na zielonym tle? |
Autor: | Długi [ 25 mar 2007, 1:37 ] |
Tytuł: | |
H- kiedyś ktoś mi tłumaczył, iż jest to zestaw o dopuszczony do ruchu zwiększonym DMC. |
Autor: | Denat [ 04 cze 2007, 11:29 ] |
Tytuł: | |
A co powiecie o takich oznaczeniach? Można je zobaczyć na chłodniach i beczkach przewożących spożywkę. Podobno to jakieś oznaczenia potrzebne na Italię ale sam wielokrotnie tam jeździłem i nikt się o żadne nalepki nie pytał. |
Autor: | ZIELU krk [ 27 cze 2007, 22:52 ] |
Tytuł: | |
A mam pytanie w jakim celu zamieszcza się te naklejki na autach i co oznacza PTRA i S. One są obowiązkowe czy jak http://www.fierdetreroutier.com/photos/ ... ations.JPG |
Autor: | Łukaszz [ 30 cze 2007, 18:44 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A co powiecie o takich oznaczeniach?
Zgadza się, takie oznaczenia na chłodniach stosuje się jeżdżąc na Włochy. Umożliwiają one jazdę w niedziele, święta, oraz zakazy.
Można je zobaczyć na chłodniach i beczkach przewożących spożywkę. Podobno to jakieś oznaczenia potrzebne na Italię ale sam wielokrotnie tam jeździłem i nikt się o żadne nalepki nie pytał. |
Autor: | ZIELU krk [ 07 lip 2007, 13:36 ] |
Tytuł: | |
Ja ponawiam pytanie w jakim celu zamieszcza się te naklejki na autach http://www.fierdetreroutier.com/photos/ ... ations.JPG |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |