wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Scania, 4] Ciężko zapala
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11421
Strona 1 z 2

Autor:  Michu Scania Pleszew [ 10 lis 2007, 11:19 ]
Tytuł:  [Scania, 4] Ciężko zapala

Witam! Jezdze scanią 124L 360 i od kilku miesiecy ciężko zapala ( poprostu długo trzeba kręcić) Juz wymieniłem ten zawór elektroniczny przy pompie paliwowej i nadal to samo. Ja mysle ze moze jeszcze od pierścieni zalezałoby to ze niema dobrego sprężania i to tez moze byc przyczyną ale ona ciepła czy zimna zawsze pali tak samo ma dopiero 800000 nakrecone wiec niewiem czy po tym przebiegu wymagany byłby remont silnika, a mimo na ten skromny silniczek swoją siłe ma, nie kopci i zachowuje sie tak samo od kąd ja kupiłem, aby ten rozruch. Moze ktos juz miał taki przypadek i chciałby mi o nim udzielic kilka słów. Z góry bardzo dziękuje. Pozdrawiam

Autor:  Trucker-1991 [ 10 lis 2007, 11:26 ]
Tytuł: 

Kolego.Zajedz do serwisu niech Ci sprawdza wtryski.Moj kolega miał to samo w volvie cos tam z wtryskami było.

Autor:  kraz [ 10 lis 2007, 11:38 ]
Tytuł: 

Jak jest mocny, nie dymi i ma 800 tys.km. to pierścienie będą dobre. Jakby były zużyte to by dymił na niebiesko. Wtryskiwacze albo regulacja pompy wtryskowej.

Autor:  DK [ 10 lis 2007, 13:38 ]
Tytuł: 

Ja również sądzę że to wtryski przy tym przebiegu wtryski s do roboty w scani i w volvie przy 1000000km bedziesz robił pompę palowową

Autor:  sebotrucker [ 10 lis 2007, 15:24 ]
Tytuł: 

A może po prostu świece żarowe są przepalone :wink:

Autor:  MAN [ 10 lis 2007, 15:31 ]
Tytuł: 

Czy czasem nie cofa się paliwo do baku i nie zapowietrza się układ paliwowy, wymień zaworek zwrotny od paliwa

Autor:  oDYNIEc [ 10 lis 2007, 18:16 ]
Tytuł: 

ja mam scanie z takim samym silnikiem i przebiegiem i miałem podobny problem u mnie winą tego był system EDC [Electronic Diesel Control] on kontroluje prace czterech zaworów elekrtomagnetycznych i steruję pracą zaworu odcinającego jest odpowiedzialny za ilość doprowadzanego paliwa, potem jeszcze jak naciskałem przycisk oczyszczenia błędów to gasła, ale to wcale nie musi być to samo najlepiej będzie sprawdzić w serwisie .

Autor:  dominik 2004 [ 11 lis 2007, 14:14 ]
Tytuł: 

sprawdz czujnik położenia wałka w pompie jeśli jest pompa EDC i czujniki położenia wału

Autor:  lukas_ [ 11 lis 2007, 15:19 ]
Tytuł: 

Może jakaś sekcja w pompie padła :/

Autor:  DK [ 11 lis 2007, 16:53 ]
Tytuł: 

to na pewno nie sekcja bo by silnik nie równo pracował
i by dymił to coś z tryskami lub zapłonem skoro zaworek w pompie wymienił.

Autor:  adonnay [ 11 lis 2007, 20:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ja mam scanie z takim samym silnikiem i przebiegiem i miałem podobny problem u mnie winą tego był system EDC [Electronic Diesel Control] on kontroluje prace czterech zaworów elekrtomagnetycznych i steruję pracą zaworu odcinającego jest odpowiedzialny za ilość doprowadzanego paliwa, potem jeszcze jak naciskałem przycisk oczyszczenia błędów to gasła, ale to wcale nie musi być to samo najlepiej będzie sprawdzić w serwisie .
To naprawdę dziwne... :?: :?: :?: :shock: :lol: Bo w 12 litrowych silnikach na pompie wtryskowej Scania miała tylko dwa silniki o mocy 400 i 360 koni. Gdzie 360 nie miała EDC i była sterowana przez linkę gazu...

Autor:  DK [ 12 lis 2007, 9:03 ]
Tytuł: 

ADONNAY ma racje jedynie 360konne silniki mają mechanicznie sterowaną pompę tak jak w scanii serii 3

Autor:  pawcio [ 15 lis 2007, 17:01 ]
Tytuł: 

Może być problem z dawką rozruchową w pompie wtryskowej,a to akurat nie ma wpływu na pracę już odpalonego silnika i na zużycie paliwa. :roll:

Autor:  DK [ 15 lis 2007, 18:57 ]
Tytuł: 

Zgadza się PAWCIO miałem taki sam problem no i pompa do regeneracji :?

Autor:  Jędruś truckman [ 15 lis 2007, 21:08 ]
Tytuł: 

Kolego, może filtry są zamulone??

Autor:  Michu Scania Pleszew [ 17 lis 2007, 0:00 ]
Tytuł: 

No koledzy napewno kazdy z was ma troche racji na ten temat, ale jeszcze niewiem ktory z was utrafi w odpowiedni punkt mojej bolącej scani :) Wydaje mi sie ze tu Pawcio jest najblizej i to jednak bedzie własnie cos związane z dawką rozruchową i bez regeneracji pompy sie pewnie nie obejdzie. No cóż :!: Ale mimo to piscie jeszcze, moze ktos miał ten problem i udało mu sie go rozwiązac. Pozdrawiam :wink:

Autor:  bosman [ 17 lis 2007, 2:31 ]
Tytuł: 

Hmmm... 800 tys na kołach to mi się wydaje, że to mogą być zeby połamane na kole zamachowym, dlategoo trzeba długo kręcić. Zmiana koła zamacowego i wszysttko git.

Autor:  Michu Scania Pleszew [ 17 lis 2007, 10:22 ]
Tytuł: 

Sorrki Bosman ale nie rozumiem co ma wspólnego koło zamachowe z pompą paliwową. Podrzuć coś wiecej na ten temat. :(

Autor:  kraz [ 17 lis 2007, 11:40 ]
Tytuł: 

Jakby to chodziło o połamane zęby na wieńcu koła zamachowego to przy odpalaniu byłoby słychać zgrzyt, bo rozrusznik źle by się zazębiał. Tu chodzi o to że rozrusznik długo kręci silnikiem, więc wina jest po stronie silnika. I to będzie coś z pompą wtryskową albo wtryskiwaczami. Może wystarczy tylko pompę wyregulować na specjalnym stole.

Autor:  ego [ 17 lis 2007, 14:41 ]
Tytuł:  Scania ciężko zpala

Przeglądam posty i nie mogę wywnioskować.. Ciężko ,czyli dopiero po duższym kręceniu ,zapala zawsze? Czy tylko zimna,Albo także po kilkugodzinnym postoju,mimo że jeszcze przecież nie wystygnie? Ja bym spróbował przed zapalaniem popompować paliwo ręczną pompką.Będzie słychać zaworek przelewowy.I czuć w rece także.Ewentulnie popuścić przy tym lekko odpowietrznik i zobaczyć czy nie ma śladów powietrza.Może się cofać do zbiornika na przykład przez nieszczelność na łączeniach lub mikropęknięcie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/