wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Daf, XF95] Olej w kolektorze http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11695 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | agro-car [ 28 lis 2007, 19:56 ] |
Tytuł: | [Daf, XF95] Olej w kolektorze |
W moim dafie xf 2002 przy przebiegu 730tys pokazał się olej w kolektorze wydechowym! Może ktoś wie co może być przyczyną? |
Autor: | Evil [ 28 lis 2007, 21:32 ] |
Tytuł: | |
najprawdopodobniej jest to wina ktoregos z pierscieni olejowych. a pojawil sie gdzies jeszcze olej niz tylko w kolektorze? zauwazyles jak duzy spadek ojelu? |
Autor: | agro-car [ 28 lis 2007, 21:35 ] |
Tytuł: | |
dochodzi aż do turbiny ale nie kopci. |
Autor: | Evil [ 28 lis 2007, 21:40 ] |
Tytuł: | |
Moze byc to wina jak mowilem pierscieni i moze byc przedmuch i wyrzucac olej lub nie daj cos peknieta glowica. Ale najpierw radzil bym Ci sprawdzic wszystkie pierscienie olejowe |
Autor: | ego [ 28 lis 2007, 21:46 ] |
Tytuł: | Olej w kolektorze |
W kolektorze wydechowym?? I nie spalił się mimo pamującej tam temperatury?? Czy to tylko ślady po spalonym oleju? Jeśli faktycznie tak jest , to najprościej odkręcić kolektor i przyjrzeć się z którego cylindra się wydostaje. |
Autor: | agro-car [ 28 lis 2007, 22:23 ] |
Tytuł: | |
Słyszałem ,że mogą to być uszczelniacze prowadnic zaworów wydechowych.Co Wy na to? |
Autor: | ego [ 28 lis 2007, 22:37 ] |
Tytuł: | olej w kolektorze |
Też o tym pomyślalem.Teoretycznie może możliwe.Właśnie może uszczelniacz na którymś z zaworów.Przyznam,że nie spotkalem się z czyms takim.Mam trzy DAF-y. O rónych przebiegach.Wyraźnie wyższym także.Ale nic takiego nie widziałem.Jest to niespalony olej spływający z kolektora?? |
Autor: | RoBeRtO [ 29 lis 2007, 0:44 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W kolektorze wydechowym?? I nie spalił się mimo pamującej tam temperatury?? Czy to tylko ślady po spalonym oleju? Jeśli faktycznie tak jest , to najprościej odkręcić kolektor i przyjrzeć się z którego cylindra się wydostaje.
Nie ma sie co dziwic ...Jezeli olej silnikowy jest podawany w mniejszych ilosciach do cylindrow to wtedy silnik dymi i widzimy ze pali olej. Natomiast jezeli ilosc oleju wzrosnie - wieksze przecieki do komory spalania to olej sie nie spala tylko jest wyrzucany do kolektora (kolektor na laczeniach robi sie mokry). Jezeli dalej nic sobie z tego nie robimy to olej gromadzi sie , gromadzi na roznych podzespolach, az w koncu dochodzi do tego ze samochod moze sie zapalic |
Autor: | TomVol [ 29 lis 2007, 16:56 ] |
Tytuł: | |
W układzie chłodzenia też masz olej? Jak wielki masz ubytek w śilniku? |
Autor: | agro-car [ 29 lis 2007, 18:19 ] |
Tytuł: | |
Już jest wszystko jasne.Autko stało tydzień na warsztacie i codziennie było na krótko odpalane i przestawiane ciągle na zimnym silniku no i w kolektorze nazbierało się troszkę oleju,który przy normalnej jeżdzie i temperaturze silnika jest w postaci czarnej sadzy. |
Autor: | ego [ 29 lis 2007, 18:36 ] |
Tytuł: | Olej w kolektorze |
Tak to rozumiem. Bo nie mogłem pojąć jak olej, który ma temp. wrzenia stokilkadziesiąt stopni utrzymuje się w stanie płynnym na kolektorze ,który rozgrzewa się do temp. stopni kilkuset.Nie zamieniając się w taką właśnie czarną sadzę.Ile by go musiało napływać by ten kolektor wychłodzić.. Powodzenia. |
Autor: | mateuszz-m1 [ 01 gru 2007, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Olej w kolektorze |
Cytuj: Tak to rozumiem. Bo nie mogłem pojąć jak olej, który ma temp. wrzenia stokilkadziesiąt stopni utrzymuje się w stanie płynnym na kolektorze ,który rozgrzewa się do temp. stopni kilkuset.Nie zamieniając się w taką właśnie czarną sadzę.Ile by go musiało napływać by ten kolektor wychłodzić.. Powodzenia.
Witam mam taki sam problem w Scani czyżby to pierścienie??
|
Autor: | agro-car [ 01 gru 2007, 12:04 ] |
Tytuł: | |
Raczej uszczelniacze zaworów wydechowych. Można wymienić bez ściągania głowic. |
Autor: | Jacek_Bydgoszcz [ 01 gru 2007, 15:01 ] |
Tytuł: | |
Kolego uwazam ze to jest wina pierścienie u nas w firmie był taki przypadek w jednym z mercedsow wymienilismy pierścionki i jest ok |
Autor: | 530xf [ 05 gru 2007, 23:08 ] |
Tytuł: | |
Witam co do oliwy w kolektorze na pewno nie jest to wina pierścieni mam pod sobą ponad 45 DAFów 380;410;430;460;480;530 i w większości przypadków tego typu to (wyrobione prowadnice zaworowe, zawory) Co do uszczelniaczy w dafie zaczeli je stosować od czasu jak na rynek wyszły chińczyki i to nie na wszystkie zawory tylko na ssące . Zdemontuj pokrywy zaworów jeśli od środka pokrywa będzie upaćkana na wysokości każdego cylindra czarnym mazistym olejem to tylko prowadnice zaworowe czyli trzeba podnieść głowice i do naprawy . Jeśli idzie o pierścionki na tłokach to, gdy oliwa przedostanie się do komory spalania jest przepalona a nie wyrzucona do kolektora sprawdź jak kopci odmom jak ostro wali to fakt masz pierścionki, ale dla pewności sprawdź ciśnienie na garach (na sucho i na oliwę) |
Autor: | agro-car [ 06 gru 2007, 9:25 ] |
Tytuł: | |
Dzięki.Właśnie założyliśmy gumki na trzonki zaworów udało się bez ściągania głowic! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |