wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Renault, Premium] Wymiana płynu w chłodnicy http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11703 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | alkesaltzer [ 29 lis 2007, 11:43 ] |
Tytuł: | [Renault, Premium] Wymiana płynu w chłodnicy |
Witam Czy ktoś z was wymieniał płyn chłodnicy w Renault PREMIUM ? Spuszczenie wody z chłodnicy to żaden problem jednak zastanawia mnie jak pozbyć się wody z nagrzewnicy (o ile gdzieś tam jest) i jak spuścić wodę z bloku silnika. No i oczywiście jak po wymianie płynu odpowietrzyć cały układ. Znalazłem gdzieś tu na forum że ktoś wymieniał płyn w tym aucie i weszło mu 25l wody - co świadczy o tym że nie spuścił wszystkiego bo do całego układu wchodzi ok 35L. Proszę o pomoc Pozdrawiam |
Autor: | Cyryl [ 29 lis 2007, 13:24 ] |
Tytuł: | |
nagrzewica w każdym pojeździe ciężarowym jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia, więc woda / płyn zpływa z niej w sposób grawitacyjny. natomiast przed zalanie trzeba sprawdzić (jeżeli jest dostęp), czy na nagrzewnicy jest odpowietrznik. zalewa się chłodnić / pojemnik wyrównawczy. włącza się silnik i pozostawia na wolnych obrotach sukcesywnie dolewając ubywający płyn do zbiorniczka wyrónawczego. jeżeli jest odpowietrznik popuszczamy go i po zalaniu włączamy silnik i czekamy aż z odpowietrznika zacznie wyciekać płyn. potem dolewamy. |
Autor: | alkesaltzer [ 29 lis 2007, 13:31 ] |
Tytuł: | |
a co z starą wodą mieszczącą się w bloku silnika ? |
Autor: | Jacek [ 29 lis 2007, 13:45 ] |
Tytuł: | |
ja z ojcem w osobówce przedmuchaliśmy cały układ sprężarką, bo jak tylko odkręciliśmy korek to uleciało wody dosyć sporo, ale po zadziałaniu powietrzem wyciekło drugie tyle |
Autor: | Cyryl [ 29 lis 2007, 13:48 ] |
Tytuł: | |
należy pamiętać, że o zbyt mocnym uszczelnieniu powietrze może spowodować uszkodzenia w układzie chłodzenia. |
Autor: | gun20 [ 30 lis 2007, 10:28 ] |
Tytuł: | |
wystarczy tylko odkręcić przewód z chłodnicy a reszta sama scieknie. zalewa się go przez zbiornik wyrównawczy i czeka się az zejdzie powietrze. jak już zalejesz do pełna odpalasz go i sam się odpowietrzy m:) żadna filozofia, masz orzecież pompe wodną i nie tzrba nic robić, tylko w scani zalewa się płyn przez retarder |
Autor: | crook [ 01 gru 2007, 15:23 ] |
Tytuł: | |
Koledzy a może powiecie mi jak to się robi w SCANI 114L z retarderem bo jak spuściłem płyn i wlewałem go spowrotem to za cholerkę nie mogłem go zmieścić. Kumpel mi podpowiedział żebym go delikatnie powietrzem popchał no więc spręrzarka poszła w ruch i powoli wcisnołem ten płyn. Czy tak metoda jest prawidłowa? |
Autor: | januszko76 [ 02 gru 2007, 9:43 ] |
Tytuł: | HEJ |
KOLEGO TO PROSTE POPIERWSZE SCANIE ZALEWA SIE OD SPODU A JAK ZALEWASZ PłYNEM OD GóRY TO OTKRENć PRZEWóD OD NAGRZEWNICY I POPROSTU DMUCHAJ WNIEGO Aż PłYN PUJDZIE CI ZE ZBIORNICZKA WTEN SPOSUB JOM ODPOWIETRZYSZ |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |