diody możesz sprawdzić w domu jeśli masz miernik uniwersalny ustaw na test diody i dotykaj pojedynczo powyjmowanych diód.....powinno w jedną strone pokazać 535-700 a w drugą powinna sie śiecić 1 na wyświetlaczu(jakbyś nie dotknąl) spalona dioda ma zreguły 020-050 czy 100 ale w obie strony jeśli ma 1 w obie strony też waklnięta.......
alternatora nie sprawdzisz w warunkach domowych znaczy możesz spróbować go wyjąć zapiąć na pas transmisyjny z jakimś silnikiem elektrycznym byleby obroty pasowały podłaczyć wzbudzenie z akumulatorów i obciążać go żarówkami 24v 50 wat jeśli alternator ma powiedzmy 2kw to jak podepniesz 10 żarówek to napięcie nie powinno znacznie spać jeśli powiedzmy spadnie o połowe to jest walnięty .......
przewinąc to musi fachowiec kosztuje kupe kasy i uważaj żeby ci nie nawinąl cieńszym drutem bo znowu padnie........
Cytuj:
albo aparat zaplonowy teraz mial tak moj kumpel w mikrze nissan
kolega sypnąl lekkim dowcipem na rozweselenie
:D z moich skromnych informacji wynika że silnik diesla nie ma świec iskrowych a zaplón jest samoczynny ale moge sie mylić
:D:D:D:D:DD::DD: