wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

HID xenon
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11932
Strona 1 z 2

Autor:  trakerr [ 12 gru 2007, 19:28 ]
Tytuł:  HID xenon

Dostępne są teraz tzw. hid xenon przeróbka zwyklych lamp np.h7 na xenon mam pytanko czy ktoś już to przerabiał,jak to się ma w praktyce :?: Tylko konkrety prosze a nie jakieś gdybanie.
Z góry dzieki.

Autor:  AdekS [ 12 gru 2007, 19:47 ]
Tytuł: 

W praktyce światła może świecą lepiej ale żywotność lampy skracamy w ten sposób do dużego minimum. :wink:

Autor:  trakerr [ 12 gru 2007, 19:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W praktyce światła może świecą lepiej ale żywotność lampy skracamy w ten sposób do dużego minimum. :wink:
Niby dlaczego????? jakies konkrety! przeciez xenon ma tylko 35w mniej sie grzeja

Autor:  AdekS [ 12 gru 2007, 19:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Niby dlaczego????? jakies konkrety! przeciez xenon ma tylko 35w mniej sie grzeja
Temat już raz był poruszany na forum, o ile dobrze pamiętam wyszło z tego że żarówki ksenonowe mają właśnie większą temperaturę. Nie bez powodu w autach z tego typu lampami stosuje się soczewki. A jeżeli chciałbyś zastosować takie coś w ciężarówce to raczej nie polecam, ponieważ przy częstości używania świateł, żarówkę musiał byś wymienić 1-2 razy w roku, a żarówki ksenonowe nie są takie tanie (oryginał Philipsa to wydatek ok 590zł za 1 sztukę).

Autor:  trakerr [ 12 gru 2007, 20:15 ]
Tytuł: 

Przeciez nie kazde xenony sa z soczewkami i jakos swieca.
Nie wiem co masz na mysli piszac ze musialbym wymieniac zarowke 2 razy w roku przeciez zarnik xenona jest o wiele trwalszy i swieca dluzej niz standardowe zarowki a koszt zarnika to jedyne 120zl oryginal Philipsa ostatnio kupilem trzeba wiedziec gdzie kupowac...

Autor:  HARNAŚ [ 12 gru 2007, 20:23 ]
Tytuł: 

AdekS, koledze chyba chodzi o zestaw ksenonowy (czyli lampy wyładowcze). Możesz się w to bawić, ale pamiętaj że:

- Możesz stwarzać niebezpieczeństwo, ponieważ przez to że kształt "żarówki" wyładowczej (choć żarówką to nie jest, ale chce zebyś zrozumiał), nie jest dostosowany do kształtu odbłyśnika/szkła to będzie odbijał światło w każdym kierunku. Mamy w mieście takie wynalazki, np Peugeot 206, który z daleka juz daje niemiłosiernie po oczach.

-Dowodzik, możesz mieć trochę latania później, chyba że jakiś Twój znajomy ze stacji później dopuści te wynalazki (czego ja osobiście bym nie zrobił).

-W razie uczestnictwa w jakiejś kolizji, możesz mieć problemy (być może nawet z ubezpieczycielem), w końcu auto nie spełniało warunków bezpieczeństwa, posiadałeś ważny element w samochodzie (bo reflektor taką jest), która była niehomologowana (innymi słowy, nikt nie gwarantował jej prawidłowego działania).

Żywotność wcale nie musi być krótka, ksenony słyną z długowieczności, jednak słyszałem już przypadki, że HIDy powodują nawet jakieś zakłócenia w instalacji samochodowej, więc dochodzą kolejne problemy.

Moja rada... Jeśli masz model auta w którym bogatsze wersje miały ksenony, kup sobie lampy z jakiegoś rozbitka (oczywiście pierw sprawdź), załóż caly zestaw, i mimo że może będzie Ci czegoś brakowało (np układ samopoziomowania snopu światła, czujnik znajduje się bodaj gdzieś na wahaczu, to on w razie potrzeby powoduje że lampa świeci niżej, a nie daje innym po oczach), to bedziesz miał lampę która świeci w odpowiednim kierunku, daje naprawdę porządny strumień światla.

Montując ten zestaw, masz wielkie prawdopodobieństwo, że widzieć bedziesz jeszcze gorzej, już wspominałem że "ksenonówka" nie jest w ogóle dostosowana do kształu lampy, więc nie licz na ładne oświetlenie tych punktów które chcesz. Jedyna ich zaleta to rasowy wygląd, ale jakim kosztem ?

Kup sobie porzadne Philipsy, jedź na stacje ustawić światła, będziesz mial dobre światło, a co najważniejsze wszystko będzie legalne.

Autor:  AdekS [ 12 gru 2007, 21:47 ]
Tytuł: 

Może i jest trwalszy ale w autach do tego przystosowanych i nie na naszych drogach. W ciężarówce śmigającej po Polsce żarnik raczej szybciej się zużyje.
Co do żarników to jest ich parę typów, więc może kupowałeś jakieś inne, mój akurat kosztowała 590zł (oferowano mi jeszcze podróbkę za 400zł) a kupowałem w sklepie motoryzacyjnym z częściami.

Jednak to nie zmienia faktu, tak jak napisał kolega Harnaś, że żarówki te nie posiadają atestu, który dopuszcza je do normalnego użytku.

Zresztą aż tak bardzo się na tym nie znam żeby się tak wgłębiać w ten temat. Najlepiej zapytaj jakiegoś specjalisty odnośnie tej przeróbki. :wink:

Autor:  slimmm_ns [ 19 gru 2007, 16:27 ]
Tytuł: 

kolega ma vw Polo z lampami Angleeyes - czyli na soczewkach mam tam wlozone lampy xennonowe nie oslepiaja ,
kolega ma suzuki Vitare podniesiona 15 cm. lampy zwykle na H4
ma wlozone xenony z jakims modulem ze zmiena kont zarowki
i w ten sposub ma dlugioe krutkie ...
nieraz ich spotykam na drodze i nie oslepiaja ...
a co do jakosci swiatla noca ...to te wszystkie blueViziooony moga sie
schowac...
jesli chodiz o prawko to samochod wyposarzony w lampy xenonowe
pownien miec :
Auto poziomowamie lamp.
Spryskiwacze lamp.

Dodam ze moi kumple tego nie maja ... :)

Autor:  ksz [ 09 lut 2008, 14:22 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
Cytuj:
Niby dlaczego????? jakies konkrety! przeciez xenon ma tylko 35w mniej sie grzeja
Temat już raz był poruszany na forum, o ile dobrze pamiętam wyszło z tego że żarówki ksenonowe mają właśnie większą temperaturę. Nie bez powodu w autach z tego typu lampami stosuje się soczewki. A jeżeli chciałbyś zastosować takie coś w ciężarówce to raczej nie polecam, ponieważ przy częstości używania świateł, żarówkę musiał byś wymienić 1-2 razy w roku, a żarówki ksenonowe nie są takie tanie (oryginał Philipsa to wydatek ok 590zł za 1 sztukę).
Jeśli ktoś nie umie sie tym posługiwać to jest tak jak piszesz - wymiana żarnika często ale jak ktoś wie że np. nie zapala sie samochodu na włączonych światłach ksenonowych to powiem Wam ze taki żarnik wytrzymue kilka lat. U nas są volva które mają ponad 450 tys km i nie wymieniało się nic. Oczywiście awaryjność jest tak jak z wszystkim, nie powiem bo przetwrnik padł, to żarnik ale to są pojedyńcze przypadki - przynajmniej u nas.
Także na pewno odpada wymiana żarnika 2 razy w roku bo było by to nie opłacalne.
Pozdrawiam

Autor:  stasek [ 12 lut 2008, 17:47 ]
Tytuł:  Re: HID XENON

A ja się pozwolę podłączyć do tematu.
U siebie w skuterze mam soczewki i chciałem sie zapytać, czy mógł bym wsadzić normalne żarówki? Te światła co mam teraz są bardzo słabe i widzę na bardzo mała odległość.
I czy nie będę w jakiś sposób stwarzał zagrożenia?

Autor:  primjack [ 19 mar 2008, 21:42 ]
Tytuł:  Re: HID XENON

a ja załozyłem do dwóch manów tga xenony i w jednym od roku działaja bez zarzutów tylko na kompie wyswietla ze zarówka spalona a drugi zestaw kupiłem juz z jakims cuede i bez problemu dziala i nie wyswietla nic zarówki do lamp nie soczewek czyli takie z obwódką na zarniku , nikogo nie razi , policja sie nie czepia , wiec jesli ktos chce to nawet mój elektryk moze to załozyc (woj opolskie) ogólnie polecam

Autor:  buczek21 [ 20 mar 2008, 11:58 ]
Tytuł:  Re: HID XENON

AdekS
Bzdury piszesz jakie mało kiedy czytałem... :mrgreen:
Cytuj:
o ile dobrze pamiętam wyszło z tego że żarówki ksenonowe mają właśnie większą temperaturę
Zarnik xenonowy o temp 4000K(swiatło najbardziej zblizone do dziennego) ma 35W,zwykła homolgowana żarówki mają 55/60W....
Powiedz mi jak xenon sie moze bardziej grzać,przy dwukrotnie mniejszym zapotrzebowaniu w energie??? :roll: Zarnik xenoxnowy normalnie chwycisz rekami,i nic Ci nie bedzie...Chwyć tak żarówke :roll: ??
Cytuj:
ponieważ przy częstości używania świateł, żarówkę musiał byś wymienić 1-2 razy w roku, a żarówki ksenonowe nie są takie
Zarnik ma prawie 50 krotnie dłuższą zywotnośc niz zywkła zarówka....Xenon dobija jedynie czeste odpalanie,i gaszenie.To w ciagniku sie nie zdarza...jak sie odpali to swieci nonstop po 9-10h... :]
Dla porównania sam żarnik kosztuje 100-120zł,a żarówka 20zł....Pomnóż sobie te 20*50...Ciekawe co jest bardziej opłacalne..
Cytuj:
Nie bez powodu w autach z tego typu lampami stosuje się soczewki
Soczewki stosuje w celu odcięcia światła świecącego w góre,bo robią to idealnie...Po drugie dzieki budowie soczewki mozna bardzo dokładnie sterowac snopem swiatła!!Co jest nie mozliwe przy zwykłym kloszu z odbłysnikiem...Dlatego zazwyczaj robi sie xenon+soczewka...Chodz nawet teraz wychodza modele aut z zwykłym kloszem...
Cytuj:
słyszałem już przypadki, że HIDy powodują nawet jakieś zakłócenia w instalacji samochodowej, więc dochodzą kolejne problemy.
To jest prawda...Jak załozy sie instalacje nie fachowo,i zapalniki załozone sa za blisko elektryki samochodu.Bo one powodują zakłócenia.

Z mojej strony kilka rad,zeby nie miec przypału z policja i ogólnie innymi uzytkownikami dróg...
-kupiowac zestawy 4000-6000K,nic mocniejszego..Bo czym mocniejszy zarnik tym bardziej swiatło wpada w odcień fioletu :lol: I zamiast pomóc,pogarsza sytuacje...
-montowac tylko w kloszach z oznaczeniem CR,CH.Są to klosze przystosowane do zarników xenonowych...Na chama mozna zamontowac do zwykłego klosza,ale musi miec gładkie szkło!!!!!!Do kloszy nacinanych,mozna zapomniec od razu.Bo gwarantuje problemu z policja i oslepianie jadacych z naprzeciwka!!
-Samopoziomowania nie mają nawet niektore auta wychodzace w serii z xenonem :mrgreen:
-spryskiwacze kloszy sa wymagane jedynie w nowych autach!!Jesli sie ma xenon w starszym aucie nie jest to wymogiem...Tak jest skonstruowane polskie prawo :lol: :lol:

Autor:  KochamScanie [ 14 lut 2009, 12:29 ]
Tytuł:  Re: HID XENON

Witam kolegow! jak zaczalem czytac ten temat, to chcialem napisac to, co Przedmowca napisal... pozostaje mi tylko dodac, ze pol roku temu kupilem wlasnie taki zestaw, well-done.pl . Ich mechanicy zamontowali go profesjonalnie i wszystko cacy jest. naprawde polecam ta jakosc, a cena jest po prostu swietna!

Autor:  szop [ 14 lut 2009, 21:51 ]
Tytuł:  Re: HID XENON

Cytuj:
A ja się pozwolę podłączyć do tematu.
U siebie w skuterze mam soczewki i chciałem sie zapytać, czy mógł bym wsadzić normalne żarówki? Te światła co mam teraz są bardzo słabe i widzę na bardzo mała odległość.
I czy nie będę w jakiś sposób stwarzał zagrożenia?
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/skuter.xenon


ogolnie polecam ta fotogalerie, mozna sie wiele dowiedziec, Autor niezle ogarnia temat xenonów

Autor:  Maderfaker [ 06 wrz 2009, 13:37 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Moze odgrzeje ten temat.
W moim volvie 2004r, slabo swieca swiatla mijania. Pomyslalem ze moze by zapodal ksenony.
Potrzebuje tylko opinii kogos kto to juz montowal. Oslepia to innych? Precyzyjna jest granica swiatlo/cien? Czepia sie tego policja? Czy reflektor jest szczelny po przerobce? Najwazniejsze: czy faktycznie lepiej siweci w nocy?

Autor:  Borek [ 07 wrz 2009, 11:42 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Z przeróbką na xenon miałem do czynienia tylko w osobówce. VW Passat na soczewce. Światło jest o niebo lepsze, jaśniejsze. Ciepło żarnika: 6000k. Jak przesiadam się do swojej Tojki to mam wrażenie, że jeżdżę na pozycyjnych a nie na mijania ;/ Dobrze wyregulowany reflektor nie oślepia pojazdów z przeciwka. Żarniki założone od ponad roku i do tej pory nie były wymieniane. Przebiegi roczne tego samochodu sięgają ponad 50tys. km co na osobówkę w naszym kraju sporo. Wujek sam się zastanawia czy nie założyć właśnie żarnika+przetwornicy do swojego FH. Koszt imprezy około 200-250zł.

Autor:  Mervin [ 08 wrz 2009, 8:48 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Oooo no to ładnie :) 200-300 zł to nie jest dużo :) Sądzę że jest to jakieś rozwiązanie.
Pozdrawiam.

Autor:  Borek [ 08 wrz 2009, 9:23 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Cytuj:
Oooo no to ładnie :) 200-300 zł to nie jest dużo :) Sądzę że jest to jakieś rozwiązanie.
Pozdrawiam.
Jest jeszcze opcja kupna całych reflektorów z przetwornicą do FH ale to są już z deka większe koszta z liczbami 4-ro cyfrowymi :)

Autor:  Mervin [ 08 wrz 2009, 9:33 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Tak tak ale reflektor byłyby pewniejszy :) Ale jak mówisz że już pół roku śmigasz i kłopotów nie ma no to czego chcieć więcej? :D

Autor:  Borek [ 08 wrz 2009, 12:06 ]
Tytuł:  Re: HID xenon

Tzn w ciężarówce jeszcze tego nie sprawdzaliśmy ale na alledrogo są dostępne zestawy dedykowane pod 24v w cenach od 250 do 380zł, które niczym się nie różnią od tych w osobówkach. W skład zestawu wchodzi przetwornica x2 oraz 2 żarniki. Przetwornicę podpinasz pod stare zasilenie a żarniki za przetwornicą. Jak pisałem wyżej w Passacie sprawdza się super od ponad roku. Dla mnie odpowiednia ciepłota barwy to 6000k, ponieważ nie jest za niebieska ani za żółta. Wszystko bardzo ładnie widać. Należy pamiętać, żeby odpalać mijania dopiero po uruchomieniu auta co zapewnia długą żywotność żarnika.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/