wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Scania, 4] Problem z odpaleniem
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12120
Strona 1 z 2

Autor:  mateuszz-m1 [ 22 gru 2007, 21:31 ]
Tytuł:  [Scania, 4] Problem z odpaleniem

Witam wszystkich.Dziś moja scania chodziła sobie na wolnych obrotach i po pewnym czasie zgasła :( próbowałem ją odpalić ale nic z tego :roll: proszę o POMOC!!!!!!!! :(

Autor:  DRIVER1965 [ 22 gru 2007, 21:52 ]
Tytuł: 

Nie masz paliwa.

Autor:  mateuszz-m1 [ 22 gru 2007, 22:06 ]
Tytuł: 

Paliwo jest nie jestem aż taki ciemny! :roll:

Autor:  ego [ 22 gru 2007, 22:25 ]
Tytuł: 

1. A nie było to w trakcie tankowania? Bo znam z bliska sytuację,gdy w takiej chwili auto zgasło.We Francji. Za nic nie chcialo zapalić.Także na sznurku.Choć dymiło okropnie.A po przywiezieniu na lawecie okazalo się ,że zatankowano 200 litrów eurosuper. 98 oktanów. :-)
2. Nie urwał się przewód od elektrozaworu na pompie? Mi kiedyś tak, przy 400. Nie pamiętam jak przy tym modelu wyglada, więc mogę się mylić.

Autor:  mateuszz-m1 [ 22 gru 2007, 22:36 ]
Tytuł: 

Nie bo 420-ka nie ma pompy

Autor:  dominik 2004 [ 22 gru 2007, 23:10 ]
Tytuł: 

sprawdz kody migowe

Autor:  mateuszz-m1 [ 23 gru 2007, 0:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
sprawdz kody migowe
kody???

Autor:  SWBT.S.A. [ 23 gru 2007, 0:34 ]
Tytuł: 

Ale jak próbujesz odpalić to co, słyszysz coś (jakiś dźwięk) czy błoga cisza?

Autor:  RoBeRtO [ 23 gru 2007, 9:46 ]
Tytuł: 

to jest PDE czy HPI ?

Autor:  DRIVER1965 [ 23 gru 2007, 11:41 ]
Tytuł: 

Mateusz,za mało szczegółów,dlatego napisałem nie masz paliwa.Powodów może być tysiąc.Napewno po zgasnięciu silnika EDC zarejestrowało kody,musiasz je odczytać i w ten sposób dojść do powodu usterki.

Autor:  Servisant [ 23 gru 2007, 11:46 ]
Tytuł: 

Sprawdz cisnienie paliwa.

Autor:  mateuszz-m1 [ 23 gru 2007, 14:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to jest PDE czy HPI ?
Nie kolego to nie jest HPI zwykła 420

Autor:  HARNAŚ [ 23 gru 2007, 14:17 ]
Tytuł: 

Ja tutaj nie doradzę, ale kilka osób rzuca sobie trzy wyrazy, sprawdź to, sprawdź tamto. Niektórzy nie powinni zabierać głosu w sprawach o których nie mają pojęcia, dlatego wkrótce już się to zmieni :)

PS. Przepraszam autora za off topic.

Autor:  mateuszz-m1 [ 23 gru 2007, 14:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ale jak próbujesz odpalić to co, słyszysz coś (jakiś dźwięk) czy błoga cisza?
No normalnie próbuje palić a silnik wogóle nie zapali chodziarz ile byś kręcił to nic z tego

Autor:  MAN [ 23 gru 2007, 15:57 ]
Tytuł: 

Jeśli masz elektrozawór na pompie taka prostokatna kostka metalu z kabelkiem to sprawdz czy otwiera przepływ paliwa na pompę wtryskową jeśli jest wyłączony zapłon lub hamujesz silnikiem wtedy zawór zamyka obieg i paliwo płynie spowrotem bezpośrednio do baku omijając pompę wtryskową

Autor:  dominik 2004 [ 23 gru 2007, 17:36 ]
Tytuł: 

odczytaj kody błędów wciskając przycisk edc pod klapką na środkowej konsoli i licząc mignięcia

Autor:  mateuszz-m1 [ 23 gru 2007, 19:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeśli masz elektrozawór na pompie taka prostokatna kostka metalu z kabelkiem to sprawdz czy otwiera przepływ paliwa na pompę wtryskową jeśli jest wyłączony zapłon lub hamujesz silnikiem wtedy zawór zamyka obieg i paliwo płynie spowrotem bezpośrednio do baku omijając pompę wtryskową
kolego muwiłem że ta scania nie ma pompy!!!!
a jak mam ją np odpowietrzyć??

Autor:  adonnay [ 23 gru 2007, 20:17 ]
Tytuł: 

Ciężko tak ustalić co jest przyczyną lub co spowodowało Twój problem bez bliższych szczegółów. Jeżeli wcześniej nie miałeś problemów z odpalaniem lub pracą silnika to sprawa raczej będzie miała charakter zasilenia w paliwo. Ciężko powiedzieć czy paliwo zamarzło (parafina), która zapchała flitr paliwa. Tak jak wcześniej wskazał Tobie Dominik sprawdź kody błędów układu EDC. Ja osobiście rozpocząłbym od filtra paliwa i ewentualnej diagnostyki czy nie ma gdzieś przecieków w układzie paliwowym. Potem kody błędów lub szersze info o pojeździe i/lub wcześniejsze Twoje prace związane z układm paliwowym. Pozdrawiam.

Autor:  mateuszz-m1 [ 23 gru 2007, 20:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ciężko tak ustalić co jest przyczyną lub co spowodowało Twój problem bez bliższych szczegółów. Jeżeli wcześniej nie miałeś problemów z odpalaniem lub pracą silnika to sprawa raczej będzie miała charakter zasilenia w paliwo. Ciężko powiedzieć czy paliwo zamarzło (parafina), która zapchała flitr paliwa. Tak jak wcześniej wskazał Tobie Dominik sprawdź kody błędów układu EDC. Ja osobiście rozpocząłbym od filtra paliwa i ewentualnej diagnostyki czy nie ma gdzieś przecieków w układzie paliwowym. Potem kody błędów lub szersze info o pojeździe i/lub wcześniejsze Twoje prace związane z układm paliwowym. Pozdrawiam.
Kolego A jak ją odpowietrzyć???

Autor:  tomiraf [ 23 gru 2007, 23:40 ]
Tytuł: 

Z lewej strony silnika, pod kolektorem ssącym masz listwę a na końcu jest odpowietrznik. Pompuj ręczną pompką i odpowietrzaj układ odkręcając odpowietrznik.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/