wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Scania, 4] Elektryka http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12341 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 15:25 ] |
Tytuł: | [Scania, 4] Elektryka |
witam ,zgasło mi dzis radio w scani 144( brak prądu we wtyczce) ,bezpieczniki w skrzynce są ok ,(czy to radio jest na 24 V?) gdzie szukac usterki pomózcie |
Autor: | januszko76 [ 02 sty 2008, 15:47 ] |
Tytuł: | |
kolego radio jest na 12v, sprawdź przetwornice 24-12 |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 15:56 ] |
Tytuł: | |
masz na mysli te przetwornice co sa kolo radia? [ Dodano: Sro, 02.01.2008, 14:58 ] i jeszcze jedno pytanko ,jak wyłącze dmuchawe na zero , ona dalej chodzi na 1 biegu ....dopiero jak wyciągne jeden z przekazników na to na zerze silnik stoi a wszystkie pozostałe chodza jak powinny |
Autor: | januszko76 [ 02 sty 2008, 15:59 ] |
Tytuł: | |
od strony pasażera w górnym schowku [ Dodano: Sro, 02.01.2008, 14:59 ] to narmalne w scani |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 18:31 ] |
Tytuł: | |
witam ,sprawqa wygląda tak jeden kabel na którym jest 24 v (jesst 24 v ) jedna masa - na dwóch wychodzi po 13,5 v (jest 13,5 v) jeden ( pisze na nim ) suplet 15 jeden ( pisze na nim ) suplet 30 jeden pisze na nim 14 v controled suplet 15 ( na nim własnie brak prądu) dioda w na przetwornicy sie nie świeci, o co tu chodzii pomocyyyy |
Autor: | DRIVER1965 [ 02 sty 2008, 19:00 ] |
Tytuł: | |
Jesteś pewien że chodzi na pierwszym biegu ? W Scaniach wyposażonych w klimatyzację po włączeniu zapłonu dmuchawa uruchamia się automatycznie,bez względu na to czy klima jest załączona,czy nie. Co do przetwornicy to nie wiem,ja we wszystkich Scaniach miałem diodę i wyłącznik przetwornicy. |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 19:25 ] |
Tytuł: | |
a gdzie był wyłącznik tej przetwornicy? tak ,wentylaror chodzitakimi samymi obrotami jak na biegi 1, a mam klikme w tej scani, ale jeszcze nie nabitą .. |
Autor: | RoBeRtO [ 02 sty 2008, 20:22 ] |
Tytuł: | |
Przetwornice malo kiedy siadaja - chyba ze masz jakis sprzet grajacy o duzej mocy. Sprawdz ta mniejsza przetwornice (jak pewnie zauwazyles sa dwie - po przeciwnych stronach). |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 20:38 ] |
Tytuł: | |
jedna jest mniejsza srebna z diodą co nie świeci , a 2 czarna do której z jednej strony wchodza 2 kable i z drugiej wychodza 2 jesli dioda nie swieci to cos moze jesc nie tak ale nurtuje mnie pytanie odnosnie ; jeden pisze na nim 14 v controled suplet 15 ( na nim własnie brak prądu) dioda w na przetwornicy sie nie świeci, o co tu chodzii [ Dodano: Sro, 02.01.2008, 21:41 ] jest jakich przekaznik,bezpiecznik odpowiedziany za przetwornice ? |
Autor: | RoBeRtO [ 02 sty 2008, 23:27 ] |
Tytuł: | |
a jak sprawdzales ta przetwornice, napiecia to miales kluczyk w stacyjce przekrecony ? Moge jutro sprawdzic w schemacie jak to po kolei idzie z ta przetwornica, gdzie zasilania, bezpiecznik itd... |
Autor: | wojtas949 [ 02 sty 2008, 23:41 ] |
Tytuł: | |
miałem nie przekrecony, ale radio chodziło bez przekrecenia kluczyka, jesli dałbys rade sprawdzic kolego w schemacie byłbym wdzieczny, odwdziecze sie moje gg 8915923 |
Autor: | RoBeRtO [ 03 sty 2008, 23:31 ] |
Tytuł: | |
Na poczatku zaraz mnie [wycenzurowano] strzeli bo juz trzeci raz pisze tego posta - jakies problemy z forum ? W desce bezpiecznikow masz 17 bezpiecznik (20A). Gdy podniesiesz deske to od spodu masz pomaranczowy przewod ktory idzie z wwtyczki E - 3 pin (przewod 30D). Przewod pomaranczowy idzie do zlacza C13 - 7 pin (zlacze 12pinowe - biale). Zlacze C13 znajduje sie (po sciagnieciu oslony jednostek steujacyh - nogi pasazera) po prawej stronie , wcisnieta od dolu w blache obok elektromagnesu rozrusznika. Dodatkowo w to zlacze c13 wchodza jeszcze przewody: czerwony - 6 pin i czarny (masa) - 5 pin. Czewrony przewod w twoim przypadku idzie najprawdopodobniej ze stacyjki - oznaczenie RA - czyli polozenie radia. Ze zlacza C13 wiazka idaca w prawym przednim slupku kabiny te 3 przewody ida do duzego czarnego zlacza w prawym gornym schowku kabiny (nad pasazerem) - zlacze C3 - 17 pinowe. Pomaranczowy idzie na pin 1, czerwony na pin 2, a czarny na pin 17. Z tego zlacza C3 te trzy przewody ida do zlacza przetwornicy (E34/C4). Sa dwie wersje: - pomaranczowy - pin 3 lub pin 1 - czerwony - pin 1 lub pin 3 - czarny pin 4. Z wtyczki przetwornicy E34/C4 wychodza 3 przewody do wtyczki radia E33/A. Sa dwie wersje - chodzi o sama wtyczke przetwornicy (E34/C4): - zielony - pin 2 lub pin 7 - fiolet - pin 7 lub pin 2 - czarny pin 8. Te przewody wchodza do wtyczki radia E33/A: - fiolet - 4 pin - zielony - 7 pin - czarny - 8 pin. Posprawdzaj te wszystkie polaczenia. Napiecie na czerwonym sprawdzaj po lekkim przekreceniu kluczyka w stacyjce w pozycje radio. Zdarzalo sie ze przecierala sie wiazka idaca w slupku - w starszych samochodach i nie wiem dlaczego czesto w kabinach Topline. (kolega ma co prawda na to teorie ale nie bede tego pisal ). Wtedy np nie bylo oswietlenia kabiny. Jezeli beda jakies roznice w przewodach to napisz co jest inaczej. Na schematach podaja rozne wersje (z ogrzewaniem dodatkowym, bez i innymi). Ps. Czy u Cienie wystepuje przekaznik RP17 i bezpiecznik 41 ? Narazie to by bylo na tyle ... |
Autor: | wojtas949 [ 03 sty 2008, 23:55 ] |
Tytuł: | |
dzieki wielkie za Bardzo dokładny opis , jutro sprawdze wg niego Roberto jakos sie odwdziecze pozdrawiam [ Dodano: Pią, 04.01.2008, 18:37 ] posprawdzałem i prawa wygląda nastepująco , opis zgadza sie w 100% ( wielkie dzieki dla RoBeRto) ; z przetwornicy wychodzą trzy kable z 13,3 V (zielony ,fiolet i czarny ) i gdzies ginie prąd w drodze od przetwornicy do wtyczki radia.... pytanko czy kable(przetwornica - wtyka radia) idą po półce górnej czy wracają w wtyk 17 pinow i wychodzą w takim samym po stronie kierowcy? i jeszcze jedno przetwornica wyglada na dobrą ( napiecie na wejciach i wyjsciach jest takie jak na schemacie nakejonym na przetwornicy) ale nie swieci sie czarwona dioda na niej ,,, czyzby spalona ..... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |