Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lis 2007, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

witam co sie może dziać że moje volvo 380KM pali 40L/100KM???????
proszę o czym to może być spowodowane?? no i słabe jest??


Ostatnio zmieniony 16 lis 2007, 20:19 przez mateuszz-m1, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 16:13
Posty: 62

sciagnij ceglowke z nogi :)


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Generalnie volva lubi sporo zeżreć (34-37l na 420 1seri) przy ciężkich butach stosownym ładunku i niekoniecznie na trasie to realna norma. Ale wizyta w serwiśie na komputer może wykryć że stosunkowo niewielkim kosztem zejdziesz poniżej czterdziestki. (niekrępuj się i pisz co wykryli po ewentualnym serwisie) :/


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 paź 2007, 19:49
Posty: 39
GG: 6187173
Lokalizacja: Ujście k/Piły

Volvo 40L/100Km...? To bardzo dużo :/ Nasze Vovlo FH na dotarciu(tandem) pali max 33L. Ładunki jak wszędzie. TomVol dobrze Ci poradził. Zajedz najlepiej do servisu Volvo, podłączą pod komputer i dowiesz się. Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Proszę o pomoc!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2006, 1:15
Posty: 140

A może byś napisał po jakich trasach się porusza twój Camion, i jakie ciężary nim wozisz.
Przy okazji napisz rok i przebieg auta.
Będzie łatwiej ocenić prawdopodobną przyczynę.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2007, 20:20
Posty: 60
GG: 0

Właśnie , najpierw podaj przy jakim ładunku (?) w jakim terenie. No i jak 40 L spala Tobie no to niech ktoś inny pojeździ jeden dwa dni - jak nie będzie dużej różnicy to znaczy że to coś mechanicznego a jeśli spalanie będzie mniejsze no to już tylko Ty możesz to zmienić.


Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Koledzy samochód Volvo 380Km 1996rok 1100000km wozi po 22T-24T
Samochód jeździ do Rumuni i z powrotem do Polski nieraz troche po polsce ale 40L to przesada cos musi byc nie tak?


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Ogółem trasy Polska - Rumunia to przeprawa przez dość ciężkie tereny, myślę że 40l/100km to jest baaaaaardzo wysoka górna granica dopuszczalnego ~ spalania, aby zjeść potrzeba tu chyba techniki kierowcy, aczkolwiek sprawdzić pompę/wtryski czy inne podzespoły odpowiedzialne za dozowanie paliwa chyba nie boli i warto sprawdzić ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

MCBEZEL ma rację, to ciężka trasa duużo gór, ale po tym przebiegu musiały być robione wtryski i pompa paliwowa przy ok:800-900tyś.km. zajrzyjcie do wtrysków może zaczynają lać, ale to mało koni, silnik D12A więc EURO2 380KM wtoczyć pod góre to musi spalić on po prostu ma ciężko, dla porównania moje 485KM w 16stce pali mi 35 na równinie do 40 po polskich górkach.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
MCBEZEL ma rację, to ciężka trasa duużo gór,
Mimo wszystko jest to za duże spalanie jak na 380 KM. Polecam tak jak koledzy sprawdzić stan pompowtrysków (pewnie są już do wymiany), choć niewiem czy nie będzie czasem konieczny remont silnika.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Remont silnika przy tym przebiegu :shock:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Nastukał już lekko ponad milion, b. wskazane jest przeglądnięcie go od śrubki każdej ;) Remont może okazać się konieczny ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Remont silnika przy tym przebiegu Shocked
My mamy Volvo z 94r. również z silnikiem 380 KM, pompowtryski musieliśmy wymienić gdy miał ok 900 tyś, zaś kolejnym koniecznym krokiem był remont silnika (auto miało nabite 1mln z groszami). Było to spowodowane dużym spalaniem 37l/100km jak i utratą dużej ilości mocy. Auto po wszystkich remontach odrazu odzyskało pełną moc oraz mniejsze spalanie. Teraz silnik ma ok. 1.3 mln i nadal "rwie do przodu" :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Kolego jak pompowtryski siadają to mocno kopci jak jest u ciebie? :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

nie kopci


Ostatnio zmieniony 20 lis 2007, 21:09 przez mateuszz-m1, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
U mnie w SCANI nabite 1800000km i nie robilem żadnego remontu i auto śmiga nadal!
Jeżeli kolego myślisz, że konieczność remontu remontu rozpoznaje się po nabitych kilometrach, to sorry ale nie mamy o czym rozmawiać!


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

sprawdź intercoler!!! on może być odpowiedzialny za zbyt duże spalanie?
a nie osłabł?

[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 22:09 ]
wybacz niedoczytałem przecież jest słaby!!!
mam identyczny problem z reno 385km
zero dymu, oleju nie ubywa a skubana słaba !!!
byle górka i do małej skrzyni trzeba schodzić
ja stawiam na intercoler ale sprawdzę to dopiero w sobotę jak auto zjedzie
pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Raczej bez wizyty na serwiśie niezaoszczędzisz, kolego może potencjometr, czujnik interkulera, czujnik temperatury, itp.
Możliwa jest że kierowca przepala. 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2007, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Intercoler to raczej nie jest winien temu spalaniu, moze tu jednak kierowca jest winien, jeździ po górach i ma ciężką nogę to wystarczy, jezeli nie dymi to niema co się czepiać wtrysków czy pompy, jesli z silnikiem wszystko jest ok to wina musi leżeć po stronie człowieka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: