wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Scania, 3] Remont silnika http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12583 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piotr29 [ 13 sty 2008, 18:02 ] |
Tytuł: | [Scania, 3] Remont silnika |
Witam. Właśnie rozebrałem silnik Scanii seria 3. Proszę o pomoc jak wymienić i ustawić tuleje silnika. Wiem że ustawienie wysokości tulei jest ważne. Czym zmierzyć wysokość tulei od bloku i jak je równo ustawić? |
Autor: | januszko76 [ 13 sty 2008, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Jak wymieniasz nowe tuleje cylindrowe to w komplecie masz oringi i podkładki pod tuleje. Dokładnie oczyść rowki pod oringi w bloku. A jaki model tej serii 3? |
Autor: | piotr29 [ 13 sty 2008, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Przepraszam dzisiaj jestem pierwszy raz nie wiem czy wiadomość doszła do ciebie więc piszę jeszcze raz. Scania 113 380km. rok 1996 |
Autor: | Filip85 [ 13 sty 2008, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Witam.Musisz wybić tuleje za pomocą młotka i styla(chyba że nie będzie chciało iść to styl musisz zastąpić czymś metalowym) Następnie jak Ci pisał januszko 76 wyczyścić miejsca pod oringi i próg pod tuleje. Po oczyszczeniu zmierz suwmiarką wysokość progu w bloku i wysokość osadzenia tuleji ,odejniesz te dwie miary obliczasz w ten sposób grubość podkładki dystansowej. O ile dobrze pamiętam tuleja ma wystawiąć 0,2mm ponad blok więc do wyniku musisz dodać te 2 dychy.Po założeniu oringów musisz nasmarować je olejem silnikowym lub smarem by tuleje się wślizgła i nie uszkodziła oringów. Po założeniu tuleji najlepiej sprawdzić jej wysokość za pomocą czujnika zegarowego na statywie magnetycznym w czterech miejscach by sprawdzić czy dobre jest osadzenie w bloku(czy nie jest kantnięta) |
Autor: | januszko76 [ 14 sty 2008, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Potrzebujesz może parametrów do 113,a mianowicie siły nm głowicy,korbowodów itp? |
Autor: | piotr29 [ 15 sty 2008, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
jeżeli możesz podać mi te dane to prosił bym bardzo. Do głowic w komplecie z uszczelkami chyba są podane parametry ale nie jestem pewny. czekam z góry dziękuje...... |
Autor: | januszko76 [ 16 sty 2008, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Panewki główne 320 Nm -60 stopni panewki korbowodowe 110 Nm -60 stopni ciśnienie sprężania 27-31 zawory 45 ssący 80 wydechowy |
Autor: | piotr29 [ 16 sty 2008, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Dzięki za informacje jak odpalę silnik to dam znać. Będzie to pewnie w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam PIOTR. |
Autor: | januszko76 [ 16 sty 2008, 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
ok życzę powodzenia w odpalaniu scanii |
Autor: | piotr29 [ 17 sty 2008, 12:37 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
po wciśnieciu tuleji wystąją około 1 mm,czy po dokręceniu głowicy docisną sie same? |
Autor: | januszko76 [ 17 sty 2008, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Piotrku jasne po dokręceniu głowicy tuleja siądzie.Mi ostatnio wystawała 1,5min i jest ok ja dałem po jednej podkładce |
Autor: | piotr29 [ 17 sty 2008, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika Scanii |
Tak jak mówisz Januszko; zrobiłem trochę inaczej mianowicie:wcisnąłem tuleje bez uszczelek miałem wtedy pewność, że opadły mi na sam dół.Kupiłem w sklepie tzw. liniał, umieściłem go na trzech tulejach i okazało się, że wszystkie tuleje są idealnie równo. Tak jak ty też dałem po jednej podkładce.Jutro składam dalej....... pozdrawiam. Jeszcze jedno pytanie głowice były splanowane już 2 razy. Jak głęboki musi być rowek wokół zaworów w głowicy;czy nie przejmować się tym zbytnio? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |