wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Man, F2000] Problem z obrotami silnika http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12836 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | rafert [ 26 sty 2008, 21:08 ] |
Tytuł: | [Man, F2000] Problem z obrotami silnika |
Niech mi ktoś wyjaśni dlaczego mój Maniek na najwyższym całym biegu przy prędkości 80km/h ma 2200obr/min? . Obrotomierz ma zielone pole od 1400 do 2500obr/min., jest to ciągnik siodłowy który niedawno kupiłem i ten obrotomierz jest całkiem inny niż w takich MAN-ach, już się zastanawiam czy poprzedni właściciel czasami nie zmienił skrzyni biegów na taką od wywrotki ale nie wiem czy to jest możliwe , ostatnio pojawił sie problem z połówkami na 7 i 8 biegu wyskakują lub trzeba na dwa razy naciskać sprzęgło. MAN jest z 1998 roku 19-463. Czy wtrysk sterujący ma wpływ na to że auto jest za słabe na te 460KM. ? Latam z ładunkami max. 2500kg [ dwie i pół tony ] Bardzo proszę o jakieś rady bo mnie taka jazda wykończy nerwowo . Moje gg 7655696 . Jakie oznaczenia powinny być przy silniku 460KM lub po czym poznać że dany silnik ma tyle koni , skrzynia biegów ZF. Pozdrawiam ! |
Autor: | zwoli [ 26 sty 2008, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Pomocy! MAN F2000 |
Albo ten silnik co masz to jest 6,9l czyli od 220 km do chyba 290,(mój ma 260) i zielony zakres ma do2200 obr/min ale przy 80km/h ma 1850obr/min.Przy tym silniku to normalne mowie o tym o pojemności 6,9l.Nie wyobrażam sobie żeby motor 460km kręcił sie z pręd.2200 przy 80.Powiem ci jak sprowadzałem MANA F2000 26,463 to przy 90km/h miał 1300obr/min. |
Autor: | sebotrucker [ 26 sty 2008, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Pomocy! MAN F2000 |
Bo koledze ktoś wcisną do tego efa obrotomierz od l 2000 |
Autor: | januszko76 [ 26 sty 2008, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Pomocy! MAN F2000 |
wtrysk sterujący ma dużo do mocy silnika,może ktoś zrobił kombinacje z kołami.Może to była mega 60 a ktoś dał 80.Po numerach ramy w serwisie możesz wszystko sprawdzić |
Autor: | Artur29 [ 27 sty 2008, 14:57 ] |
Tytuł: | Re: Pomocy! MAN F2000 |
Witam!!! Może ktoś włożył wolniejszy tylny most. |
Autor: | rafert [ 27 sty 2008, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Pomocy! MAN F2000 |
jak wyżej kolega napisał na 100% obrotomierz jest od man-a 8-100 lub 8-150 okrągły i z większym zakresem obrotów , nie wiem czy skrzynia b. jest zmieniona czy most ale coś na pewno jest nie tak , słyszałem że wywrotki mają wolniejsze skrzynie [ inne przełożenie], może to jest most od wywrotki ? Inna sprawa dzisiaj dżwignąłem kabinę i nie wiem czy turbo jest sterowane elektonicznie bo wisi tam jakaś kostka [ od przodu autka ] i po opuszczeniu kabiny jakby turbina byla cichsza a auto słabsze ? Nie wiem czy czasami przy podnoszeniu kabiny się coś nie rozpięło. Dzięki za pomoc i proszę o więcej bo to moje pierwsze autko , a MAN-a nie znam . |
Autor: | sebotrucker [ 28 sty 2008, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Kolego przecież te auto ma 460 KM to powinno rwać do przodu jak rakieta, a tymczasem jest mół. Podejrzewam, że zapchany jest filtr odstoinik czyli ten najmniejszy filtr. Jeżeli to nie pomoże weź go przegazuj i sprawdz czy słychać turbine. P.s. kolego zrobiłeś już te centralne smarowanie. |
Autor: | rafert [ 30 sty 2008, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Witam , odstojnik czysty , filtry nowe , turbina fajnie chodzi , centralne zrobine ale nie znalazłem tego przycisku od ręcznego sterowania centralnym smar. , nawet patrzyłem czy górski do końca odbija i jest OK. . Autko chodzi tak jak chodziło czyli mułowato [ on tak mógłby chodzić gdyby miał 15 ton na sobie ale przy ładunku max. 2,5 tony to powinien rwać ] , myślę czy poprzedni właściciel nie wymieniał silnika ??? Może tam jest wsawiony jakiś słabszy ??? Dlatego proszę o poradę jak rozpoznać czy ten mój silnik ma tyle KM. Czy jest jakiś symbol na silniku czy jakoś inaczej. Pozdrawiam . Jak dodać fotkę autka ??? |
Autor: | TomVol [ 30 sty 2008, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Zadzwoń do serwisu powiedz że interesuje cię życiorys fury podaj numer VIN ostatnie siedem cyfr, i oni podadzą ci co otom autku wiedzą porównasz swoją wiedze z ich. |
Autor: | Michass [ 30 sty 2008, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
kolego moc jaka powinien posiadać ten man znajdziesz na blaszce która zazwyczaj nitują na progu kabiny koło schodków i tam powinno pisać ile ma koni ja ostatnio przyczaiłem u taty w samochodzie że ma silnik przełożony z 580 albo 530 na 460 \8/ w scania |
Autor: | rafert [ 01 lut 2008, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Witam , na tabliczce jest 338kw , czyli tyle ile ma mieć , a ja się się chcę dowiedzieć czy oprócz tabliczki można fizycznie znależć jakieś oznaczenie na samym silniku , bo już nie wiem czy czasami silnik nie jest od innego modelu [ słabszego] , czy jest gdzieś numer silika bo w numerze czasami są ukryte dane silnika [ moc , stopień zanieczyszczeń ,itp. ] |
Autor: | sebotrucker [ 01 lut 2008, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
No najlepiej będzie jak zrobisz fote silnik i całego mana i dasz nam na forum |
Autor: | pawcio [ 02 lut 2008, 11:09 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Podaj nr.VIN,to ci sprawdzę jaki powinien być motor,skrzynia biegów,i czy masz odpowiedni obrotomierz. |
Autor: | rafert [ 03 lut 2008, 11:59 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Jest to MAN 19.463 FLS/N nr. VIN WMAT32Y167M259802 r. prod. 1998. Dzięki . |
Autor: | pawcio [ 03 lut 2008, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Silnik- D2876 LF 01-03/06/08-10/14/17 ,jeden z tych numerów powinien być wybity na tabliczce. Skrzynia EATON RTSO17316 z retarderem lub bez, natomiast na obrotomierzu powinieneś mieć naznaczony nr.katalogowy 81.27102-6114 lub 81.27102-6097 |
Autor: | rafert [ 03 lut 2008, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Gdzie na silniku szukać oznaczeń , bo tabliczka to tabliczka , zawsze można zmienić , jak zamieścić fotki mojego auta? Pozdrawiam i szerokości . Wstawianie zdjęć na forum link-(viewtopic.php?f=7&t=8812) || K92 |
Autor: | rafert [ 12 lut 2008, 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Panowie niech mnie ktoś uświadomi czy obudowę skrzyni biegów [ tą małą do której jest przykręcony intarder ] można spawać ??? Pojawił się mały wyciek [ minimalne pęknięcie ] i nie wiem co zrobić . |
Autor: | MAN [ 12 lut 2008, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Obudowa skrzyni jest z aluminium więc bez problemów można spawać |
Autor: | Miqul55 [ 12 lut 2008, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
jak cos to przelicznik na km z kw to 1,36 tj mnozysz sobie kw * 1,36 i masz km ktos tam wyżej wspominał o wywrotkach wywrotki maja tył most na zwolnicach najcześciej i obroty rozładowane sa w moście a ciagniki i inne maja półosie co daje mniejsze obroty na wale przekazu mocy ze skrzyni do mostu proste... pytanie czy samochod był moze przerabiany?? jakie osie ma z tyłu |
Autor: | MAN [ 13 lut 2008, 9:06 ] |
Tytuł: | Re: Problem z MAN-em F2000 |
Cytuj: jak cos to przelicznik na km z kw to 1,36 tj mnozysz sobie kw * 1,36 i masz km ktos tam wyżej wspominał o wywrotkach wywrotki maja tył most na zwolnicach najcześciej i obroty rozładowane sa w moście a ciagniki i inne maja półosie co daje mniejsze obroty na wale przekazu mocy ze skrzyni do mostu proste... pytanie czy samochod był moze przerabiany?? jakie osie ma z tyłu
Nie do końca tak jest, nawet w ciągniku siodłowym z tym samym silnikiem np 460KM zalerznie od zastosowanego rozmiaru opon i przeznaczenia pojazdu będą różne rodzaje skrzyń z przełorzeniem bezpośrednim, nadbiegiem, oraz różne przełorzenia mostów czy to most na zwolnicach czy półosiach.Po prostu ten obrotomiesz to jakaś rzeżba w tym acie gdzie zielone pole powinno sie znajdować w zakresie 1000-1900obr/min |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |