wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Actros Mp II 4141 k http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1320 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pir@ttt [ 31 sie 2005, 19:27 ] |
Tytuł: | Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller: Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć. Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller Silnik typ OM501 LA elektroniczna regulacja silnika Telligent pojemność skokowa 11 946 cm3 średnica/skok 130/150 mm ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu Skrzynia biegów typ G 240-16, szesnastobiegowa rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69 sterowanie Telligent II generacji Skrzynia rozdzielcza typ VG2400 3W, dwubiegowa Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB Oś przednia (1, 2) nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią) Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy nośność 13 t, resory paraboliczne przełożenie przekł. gł. i = 5,333 Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY) Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę) Układ kierowniczy LS 8 Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah Kabina krótka typu S Rozstaw osi 4500 + 1350 mm Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1) skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m podłoga 6 mm VS 100 (Hardox) ściany 3 mm QStE 500 (Weldox) objętość ok. 13,8 m3 waga ok. 3780 kg http://www.polskitraker.pl |
Autor: | Mihu [ 07 gru 2005, 18:46 ] |
Tytuł: | |
A jak dla mnie wozy o układnie napędowym 8X4 przy obecnych dopuszczalnych naciskach na osie nie mają sensu. W trudnym terenie też nie radzą sobie zbyt dobrze, a do przewozu mas asfaltowych lepiej nadają się ciągniki z naczepami. Optymalnym wozem, dla ciężkiego terenu jest pojazd z napędem 6X4/6. Ale co do samego Actrosa to przyznam, że podoba mi się każda jego wersja |
Autor: | Mca [ 18 sty 2007, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Samochody 8x8 lub 8x6 są drogie i nie ma ich dużo A na plac czy budowe nie nadaje się ciągniki z naczepą Pozatym przy pracy dostaniesz 2 raz tyle co za 6x4,6x6 a co do asfaltu to naczepa z podgrzewaną podłogą bo ma większom ładowność Kupując to 8x4 a co do Actrosa to super |
Autor: | zbiniu1979 [ 14 lut 2007, 23:32 ] |
Tytuł: | |
Aktualnie czekm na odbiór nowego MB 4141. napęd 6x8 jest chyba najlepszym rozwiązaniem pomiędzy wagą pojazdu a jego właściwościami trakcyjnymi, a różnica w cenie z 8x8 jest nie mała. |
Autor: | HitmaN [ 16 lut 2007, 0:03 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: napęd 6x8
W takim przypadku to która z przednich osi jest napędzana przednia czy tylna (z tej przedniej pary skrętnych osi) ? Ale wydaje mi się że ta całkiem z przodu .
|
Autor: | zbiniu1979 [ 16 lut 2007, 14:24 ] |
Tytuł: | |
Oczywiscie ze przednia. tylko man ma przy takim rozwiazaniu os druga napedowe |
Autor: | krzych.traker [ 03 mar 2007, 21:37 ] |
Tytuł: | |
W Actrosie 4141K w układzie 8x6 jest napędzana kolejno pierwsza, trzecia i czwarta oś. Taki nietypowy układ napędu osi, ale najlepszy by był tradaycyjny 8x8. Sprawdzi sie lepiej niż 8x6. |
Autor: | zbiniu1979 [ 04 mar 2007, 23:16 ] |
Tytuł: | |
Krzychu może masz racje że 8x8 jest lepsze od 6x8. Jednak Trzeba pamiętać o wadze dodatkoweg mostu napędowego, piast, wału kardana a to swoją wage ma i to nie małą. Cena jest mało istotna bo jest właściwie "symboliczna" ale tylko w zakupie(2500-3000 euro) w ekaploatacji wygląda troche inaczej, większe spalanie, mniej ładunku (przy przspisowej jezdzie), i części są drogie np. krzyżak w piascie kosztuje ok 850 euro. POZDRAWIAM. |
Autor: | Traker199 [ 11 kwie 2009, 10:00 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
A panowie jak spisują się Actrosy MPII 4141 AK z manualną skrzynią biegów . |
Autor: | Bajzel [ 11 kwie 2009, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Biegi ciężko znaleźć lewarkiem, ponoć lipa lekka |
Autor: | Traker199 [ 11 kwie 2009, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
A jak ogólnie zbiera się Actros w terenie i na asfalcie chodzi mi o silnik z 440 kucami ,oraz macie może jakieś fotki wnętrza Actrosa budowlanego . |
Autor: | Bajzel [ 11 kwie 2009, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
8x8 w Powershifcie - jeździłem takim i powiem Ci szczerze, że jak na "nowoczesne" auto, w terenie daje sobie radę, dobre terenowe opony i trzeba naprawdę grząskiego terenu, żeby nie przeszedł. Na trasie trochę gorzej, ale tutaj mam doświadczenie tylko z prawego fotela - trzęsie strasznie |
Autor: | Traker199 [ 11 kwie 2009, 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Masz może jakieś fotki .Na asfalcie też trzęsie . |
Autor: | eRKaZet [ 11 kwie 2009, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Cytuj: Na trasie trochę gorzej, ale tutaj mam doświadczenie tylko z prawego fotela - trzęsie strasznie
|
Autor: | Bajzel [ 11 kwie 2009, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Fotek nie mam, a na asfalcie trzęsie bardzo, z tym że ja woziłem się takim na typowo oponach w teren, jak masz takie "kompromisowe" to jest lepiej, za to w terenie zaczyna się ślizgać |
Autor: | Traker199 [ 11 kwie 2009, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
A jak jest kolego z komfortem w kabinie,podobno jest nawet nieżle,ponoć plastiki nietrzeszczą,czy to prawda . |
Autor: | Bajzel [ 11 kwie 2009, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Jak to w Mercedesie, wszystko dobrze spasowane, tutaj nie mam zastrzeżeń. |
Autor: | Wisienka988 [ 25 lut 2010, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Witam! Panowie jestem tu pierwszy raz i zbytnio nie moge sie ogarnąć Przeczytałam kilka tematów jednak nie znalazłam odpowiedniego który rozwiązałby nurtujące mnie pytanie. Otóż sprawa wygląda tak, że potrzebuje informacji na temat zużycia paliwa bryki Mercedes Actros 4141 8x4 . Pracownik twierdzi że spalanie wynosi 56 litrów / 100km co wydaje się niemożliwe ponieważ nie jeździ po jakimś terenie ciężkim tylko po asfalcie załadowany 18 ton na odcinku 20 kilometrów. Pomóżcie Panowie bo mam wrażenie że jestem oszukiwana. |
Autor: | bruno666 [ 25 lut 2010, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
Cytuj: Otóż sprawa wygląda tak, że potrzebuje informacji na temat zużycia paliwa bryki Mercedes Actros 4141 8x4 . Pracownik twierdzi że spalanie wynosi 56 litrów / 100km co wydaje się niemożliwe ponieważ nie jeździ po jakimś terenie ciężkim tylko po asfalcie załadowany 18 ton na odcinku 20 kilometrów.
To niemożliwe wg mnie. Niewiele więcej średnio spala mój MAN 8x8, ale w terenie i mniej jak 25 ton nie zabiera.Auto waży ok 17 ton, z ładunkiem do 50. Jak sobie przypominam, to kiedyś robiłem po asfalcie kółka 30 km z ładunkiem (powroty puste) i spalał jakieś 45 litrów / 100 km. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 25 lut 2010, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k |
A jak Telligent się sprawuje w terenie ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |