Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 maja 2007, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2007, 21:11
Posty: 34
Lokalizacja: Slask

Mam pytanko sa jakies Navi specjalnie do samochodow powyzej 3,5 t ?

Chodzi o to zeby nie prowadzila w drogi z zakazami (drogi do 3,5 t)

wysokosci mostow itd...

Ja posiadam navi Auto Mapa Polska oraz TomTom i niestety nie ma tam nic dla kierowcow kabanow


Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 11 maja 2007, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

W tym temacie była mowa o takim programie viewtopic.php?t=5371 . Poczytaj a na pewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 maja 2006, 21:25
Posty: 8
GG: 0
Lokalizacja: *BytoM

Kolego polecal bym PC Navigator 6 albo Auto Route 2006,2007 chyba ze umiesz sprechac po niemiecku to Map&Guide 12...(ja zainstalowalem tydzien temu Map&Guide i stwierdzam ze to badziewie zanim tam wyznaczysz trase to pauza(45min)ci sie nakreci a ty dopiero bedziesz w polowie roboty


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2007, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2006, 1:15
Posty: 140

Cytuj:
...ja zainstalowalem tydzien temu Map&Guide i stwierdzam ze to badziewie zanim tam wyznaczysz trase to pauza(45min)ci sie nakreci a ty dopiero bedziesz w polowie roboty
Po pierwsze wina może leżeć po stronie laptopa nie mapy bo na moim sprzęcie M&G jest tylko troche wolniejszy od AutoRoute 2006 (jeśli chodzi o obliczanie trasy)

Druga sprawa że Map&Guide jest programem stricte profesjonalnym, nie była projektowana do używania przez kierowców (za przykład może tutaj służyć odświeżanie sygnału GPS gdzie M&G domyślnie odświeża go co 3 sekundy i nie ma możliwości ustawienia widoku 3D (przynajmniej ja nie widziałem tej opcji w mapie), a AutoRoute sygnał śledzi na bieżąco oraz można ustawić widok 3D (jak w palmtopach).

W obu mapach można ustawić opcję wyznaczania trasy dla samochodów ciężarowych z tym że w M&G jest to sprawa bardzo łatwa.

Ja osobiście radzę uważać jak mapa wyznacza trasy gdzyż np. w niemczech na niektórych landówkach nie ma zakazu jazdy cięzarówek a droga jest tak wąska że nie ma możliwości wjazdu zestawem (sprawdzone na własnym przykładzie).

Tyle jeśli chodzi o nawigacje do laptopa.

Co do palmtopów polecam stosunkowo nową markę na polskim rynku MyGuide nawgacja nie jest droga (w markecie do kupienia za ok 800zł w promocji) a posiada dość ciekawe funkcję, i ma opcję dla dużych zestawów.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 cze 2007, 8:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
sygnał śledzi na bieżąco oraz można ustawić widok 3D (jak w palmtopach).
Gdzie sie znajduje taka opcja w autoroute 2007 bo jakoś nie mogę tego znaleść

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 06 cze 2007, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2006, 1:15
Posty: 140

Nie wiem jak w wersji 2007 ale w AutoRoute 2006 po włączeniu opcji GPS task pane trzeba odchaczyć którąś z opcji (o ile dobrze pamiętam jest to Rotate map to follow travel direction.)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 cze 2007, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

vito37 Jest to automatyczne obracanie mapy do kierunku jazdy a nie przejscie z trybu 2D w 3D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 11:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2007, 19:08
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Renault Premium, Nissan X-Terra
Lokalizacja: Białystok

sluchajcie moge w promocyjnej cenie kupic tomtoma 700 - da sie do niego powgrywac te mapy - nie bardzo sie orientuje na naigacjach - mi tez by zalezalo na tym zeby wskazywala tunele i zakazy tonazowe


Tytuł:
Post Wysłano: 18 cze 2007, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Witam Wszystkich serdecznie! Poniewaz mam teraz chwile wolnego czasu postanowilem opisac na łamach foum dwa modele nawigacji, ktore miałem okazje wykorzystywac w paracy jako kierowca miedzynarodowy C+E. Może zaczne od informacji, ze na rynku nie ma jeszcze dostepnej nawigacji, ktora uwzgledniałaby jazde pojazdem powyżej 3,5 tony. Kolega, ktory mieszka w Niemczech cos tam wspominał ale jak przyszło sie co do czego okazało sie, ze jest to nie potwierdzona informacja. Chciałem zaznaczyc, ze mam tu na mysli nawigacje a nie program nawigacyjny do laptopa bo takowy juz istniej czyli M&G12 :)
Pierwsza nawigacja z jaka miałem styczność był to palmtop z zainstalowanym programem DESTINATOR 6. Jezdzilem na nim tylko po Anglii solowka i musze przyznac, ze nigdy mnie nie zawiodl. Byly tylko problemy z sygnalem co moza wyeliminowac poprzez zalozenie anteny zewnetrznej ale co do samego prowadzenia, znajdowania ulic nie mam sie do czego przyczepic. Przypominam, ze uzywalem tego urzadzenia tylko na wyspie nigdzie indziej.
Druga nawigacja, ktora wpała w moje rece to Blaupunkt TravelPilot Lucca Mp3. Posiada ona mapy wszystkich krajow Europy zach. Miałem okazje korzystac z jej pomocy w : Wielkiej Brytani, Niemcy, Polska, Francja, Hiszpania, Włochy i mam naprawde mieszane uczucia. Jezeli chodzi o Francje i Wielka Brytanie to daje jej 5. Biorąc pod uwage, ze nie jest to produkt skierowany docelowo do kierowcow ciezarowek naprawde zdawala egzamin. Jezeli natomiast chodzi o Wlochy i Hiszpanie to moja ocena to juz tylko 4-. Jezeli w przypadu Hiszpanii wpadaki nawi moza usprawiedliwic ciagala rozbudowa sieci drog w tym kraju i zmianami w ruchu uliczym to we Wloszech spisywała sie juz słabo. Sama Polska to jakas kpina. Prowadzi z dokładności do miejscowosci o wiekszosci ulic mozemy spokojnie zapomniec. Moje ocena ogolna to 4 nic wiecej.
3 dni temu kupilem Nawigacja GPS Navigon TS7000 Europa z duzym ekranem 4,3 cala i z mapa Polski, ktora podobno ma pokrycie 99% Kiedy juz wroce z kolejnej trasy wypowem sie na jej temat. Wracajac do programow nawigacyjnych na lapsa to sam czesto odpalam AUTOROUTA2007 bez modulu GPS i bardzo lubie ten program. MG12 jest dla mnie troche zbyt "skomplikowany" osobiscie nie znam jez. niemieskiego i w ogole robi na mnie jakies zle wrazenie :/ Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, iz kiedy MG wpadal w moje rece bylem juz uzytkowniekem autorouta i jakos nie chcialo mi sie przestawiac na nowy program. Pozdrawiam wszystkich


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sie 2007, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2007, 3:02
Posty: 17
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Cytuj:
Kolego polecal bym PC Navigator 6 albo Auto Route 2006,2007 chyba ze umiesz sprechac po niemiecku to Map&Guide 12...(ja zainstalowalem tydzien temu Map&Guide i stwierdzam ze to badziewie zanim tam wyznaczysz trase to pauza(45min)ci sie nakreci a ty dopiero bedziesz w polowie roboty
Map&guide jest klasę lepszym programem niż te wyżej wymieniane. Jest już wersja 13 z nowszymi mapami. Ta już wogóle wg mnie nie ma żadnej konkurencji. Oprócz wyznaczania trasy ma wiele innych funkcji przydatnych dla "ciężarowców". A co do prędkości wyznaczania trasy to jeśli program masz źle skonfigurowany to rzeczywiście może do tego dochodzic że długo przelicza. Program ma wiele możliwości konfiguracji. Przy komplecie wykorzystania wszystkich funckji trasę wyznacza w kilka minut. Do tego przelicza koszty myta, koszty spalania, przelicza także inne koszty zwiazane z kredytem czy leasingiem, płacą dla kierowcy i innymi parametrami. Efektem jest wyliczenie dokładnej trasy z uwzględnieniem aktualnych utrudnień w ruchu, czasem prsy i odpoczynku a także kompletny raport kosztów konkretnej trasy. Fajną funkcją są np ulubione odcinki trasy. Przydatne np podczas z korzystania z "portugalki". Do tego jeszcze posiadając pocketa i na nim zainstalowany map&Guide Truck navigator i jest po prostu bajka...


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 maja 2007, 1:49
Posty: 27
GG: 0
Lokalizacja: Duisburg/Kluczbork

ja kupilem navigon z navigatorem 6-opcja ciezaröwka-wybiera glowniejsze drogi i omija niskie mosty(sprawdzone-natomiast nie uwzglednia tonazu mimo wszystko ma najnowsze najaktulniejsze mapy -cena 300 euro z TMC i PL menu

TomTom nawet 910 niema tej funkcji-a szkoda

_________________
B 12.09.1997
C 2.10.2008
CE 6.10.08


Tytuł:
Post Wysłano: 17 gru 2007, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2007, 17:56
Posty: 8
Lokalizacja: Zachodniopomorskie-Dębno

Witam wszystkich truckerów, jak widać na załączonym obrazku jestem tu nowy, po europie śmigam już ładnych parę latek, pytanie mam co do NAVIGON TS7000pl, ktoś tego używa?? jak to wygląda z mapami naszego pięknego kraju?? czy pokazuje ulice małych pipidówek? bo wiadomo że czasami trafić gdzieś u nas na rozładunek lub załadunek to trzeba się czasami dobrze nakręcic, a chodzi mi o to żeby po kraju dobrze mi pokazywało ulice miast, pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 21 gru 2007, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2007, 22:12
Posty: 7
Lokalizacja: Łodz

Duzo rozmawiałem i w pracy i na trasie z kolegami o nawigacjach jesli chodzi o programy dla aut ciezarowych no i owszem sa mapy gorsze i lepsze, które na kazą jechac po zaoranym polu czy pod wiaduktem 2,8 ale zadna nie jest tak doskonała zeby jechac sobie tak jak ona sobie to wymysla.
Uzywam IGO 2006 - program ciezarówka z Łodzi do A4 przez Wrocław proponuje 4 wiadukty po drodze jak spojrze na tor jazdy chociaz mapa nie ciąga po dziurach i dobrze wylicza trasy. Jest ok , koledzy tez nie narzekali tylko nie ma 100% pokrycia w PL jeszcze no i nie zastąpi głowy na karku. Tak wiec powodzenia tym, którzy nie patrza na znaki, nie pytają na CB bo sie nie chce tylko słuchaja - skrec w lewo za 100 m i juz wrzucają kierunek zamiast pierw głowe w lewo odwrócic. :mrgreen: Zadna mapa w nawi wam nie pomoze.

_________________
!o1=o===ooo= long & strong


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Cytuj:
Witam wszystkich truckerów, jak widać na załączonym obrazku jestem tu nowy, po europie śmigam już ładnych parę latek, pytanie mam co do NAVIGON TS7000pl, ktoś tego używa?? jak to wygląda z mapami naszego pięknego kraju?? czy pokazuje ulice małych pipidówek? bo wiadomo że czasami trafić gdzieś u nas na rozładunek lub załadunek to trzeba się czasami dobrze nakręcic, a chodzi mi o to żeby po kraju dobrze mi pokazywało ulice miast, pozdrawiam
Tak , ja uzywam od grubo ponad pol roku NAVIGON TS7000EUROPA. Jakis czas temu miałem pokusic sie o recenzje na łamach WC. tylko jakos nie mogłem sie zebrać do tego, ale co sie odwlecze to nie uciecze :)
Na pierwszy rzut oka nawigacja prezentuje sie bardzo ładnie: duzy dotywowy ekran, ładna obudowa, ładana grafika menu. Cały interface jest bardzo prosty w obsłudze i w zasadzie intuicyjny. Jest wszystko to czego potrzeba a niczego co mogłoby nie potrzebnie przeszkadzac lub odwracac uwage podczas jazdy. Mapy sa bardzo dokładne wliczajac to nawet mape Polski, ktora podobno ma 99% pokrycie no ale przejdzmy do praktyki. Jezeli jezdzimy po Polsce uzywajac tej nawigacji to trzeba wszystkie jej wytyczne traktowac z przymruzeniem oka ;) nawet jesli podrozujemy tylko autem osobowym. Po zjechaniu z głownej drogi zaczynaja sie DUZE problemy. Czesto kieruje nas w drogi jedno kierunkowe lub zupelnie wylaczone z ruchu. Wszystkie wieksze miasta jak Warszawa czy Torun jeszcze moga byc ale te mniejsze coz wyglda to jak dla mnie załosnie. Cała Europa( z wyjatkiem PL ) prezentuje sie bardzo dobrze. Nie ma takich numerow jak wspomniałem wczesniej. Jezeli jestesmy kierwca ciezarowki to pomino tego, ze jest taka opcja do wyboru w menu nawigacji, nie zmienia to w zasadzie niczego no moze poza planowanym czasaem przybycia na miejsce, ktory po wlaczeniu opcji ciezarowka proporcjonalnie sie wydluza. Nie zauwazylem zeby trasa kiedykolwiek ulegla zmianie jezeli jezdzimy w wlaczona opcją "cieżarowka" - jednym swowem naigacja nie uwzglednia limitow tonazowych oraz wiadukotow- szkoda, na takie cudenko jeszcze przyjdzie nam poczekac. Samo prowadzenie tras raczej bez zarzutu tylko denerwuje tendencja do czestego prowadzenia przez centra miast, nawet jesli mamy wlaczone opcje trasy jako najszybsza. Łatwo mozna to wyeliminować podajac jakis punkt posredni gdzies na obwodnicy ale nie miłem tego problemu kiedy jezdzilem z blackpunktem. Jezeli jezdzimy po Angli to ucieszy fakt, ze nawigacja posiada opcje wyszukiwania adresu po wpisaniu samego kodu co jest naprawde bardzo ale to bardzo uzyteczne :) Poniewaz pomału zblizam sie do konca, nadszedl czas na najwieksza wade navigonka. Nawigacje mozna wyłaczyc na dwa sposoby tzn. mozna ja wprowadzic nazwijmy to w stan uspienia po jednorazowym nacisnieciu klawisza power, lub wylaczyc ja na dobre przytrzymujac klawisz ok. 5 sek. Ten pierwszy sposob jest o wiele praktyczniejszy poniewaz oszczedza nasz czas i to znacznie, poniewaz po wylaczeniu nawigacji drugim sposobem tracimy jakies 2-2,5 minuty na jej ponowne odpalenie,zaladownie programu z karty pamieci, dostrojenie ekranu dotywoego, zlapanie syg satelity i przebicie sie przez menu. Niestety jezli wylączamy nawi pierwszym sposobem co pewnien czas potrafi nam sie zawiesic w poczatkowej fazie pracy i wtedy znow musimy ja wylaczyc na dobre, odpalic i tak dalej - MEGA DENERWUJACE!!!!!! mozecie mi wierzyc. Inna dosc denerwujaca cecha jest przednia dioda, ktora sie zapala pdczas przylaczenia nawi do sieci czy zapaliniczki. Ma ona dwojaki kolor- czerowny jezeli bateria jest ładowana zielony kiedy bateria jest pełna. Podczas jazdy w dzien wszysko jest ok, natomiast kiedy jezdziemy noca swiatło jest tak intensywne,ze zwyczajnie oslepia :/ ja sam zakleiłem ta diodke tasma zbrojona bo juz nie moglem wytrzymac tej meczarni.
Ogolnie jestem zadowolony z zakupu w skali 1/5 daje jej 4 z malutkim plusikiem. Na dzien dzisiejszy chyba kupiłbym nawigacje GARVINA nie wiem czy jest dostepna w Polsce ale słyszalem duzo pochlebnych recenzji na jej temat. Jezeli jezdzisz po Europie bedziesz zadowolony ale moze jest juz cos lepszego na rynku.


PS. UWAGA!! Jezeli ktos ma słabszy wzrok to bardzo trudno bedzie takiej osobie odczytac wszystkie informacje wyswietlane na bierzaco podaczas jazdy, samo memu jest ok, ale te informacje na ekranie ile czasu jazdu pozostalo jaka odleglosc troszke za małe jak na moj gust. Zwrocił mi na to uwage moj Tato, ktory pozyczal nawigacje kilka razy. To chyba tyle- zycze udanych zakupow


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: