wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Wybór wywrotki
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13774
Strona 1 z 1

Autor:  gutek [ 06 mar 2008, 23:13 ]
Tytuł:  Wybór wywrotki

Noszę się z zamiarem kupna wywrotki. interesuje mnie kamaz lub tatra.dysponuje 30000 zl. Co możecie powiedzieć o tych autach? jakie są koszty paliwka i części ? POZDRAWIAM

Autor:  Bania998 [ 07 mar 2008, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Tatra spali Ci jakiej 35-40l litrów, to dobre auto na polskie budowy...

Kamazy również nie do zaje...ania...

Jeżeli tatra to tylko 3W a kamaz tradycyjny tylny wyrtot...

Autor:  mcCormic [ 07 mar 2008, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Tatra jest dobrym sprzętem. W trudnych warunkach radzi sobie bardzo dobrze. Znam parę osób, którzy jeździli tymi autkami i do teraz mają sentyment do tej marki.
Kamaz - to też chyba tobre autko. Znam jedną firmę z moiej okolicy, która w swojej flocie posiada głównie Kamazy.

Autor:  Sebek_168 [ 07 mar 2008, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Jak wywrotka to ino TATRA! Albo Kamazy! xD

Autor:  Kamil [ 08 mar 2008, 7:40 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Oba pojazdy dobrze sobie radzą w bardzo trudnych warunkach terenowych, Kamaz spali trochę mniej niż Tatra, ale jeśli będziesz więcej jeździł w trudnych warunkach wybrałbym Tatre. Dobrą propozycją może być też Jelczo-Steyr, będzie miał najmniejsze spalanie, bo około 30 litrów, ładowność podobna do poprzednich pojazdów a nawet większa i w terenie też sobie dobrze radzi. Decyzja należy do Ciebie.

Autor:  tomiraf [ 08 mar 2008, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Jeśli masz zamiar jeździć w trudniejszym terenie to tylko Tatra, żaden Kamaz czy Jelczo-Steyr, (zresztą żadne auto 6x4), ewentualnie Steyr, (6x6 ale nie za te pieniądze). Kamaz ma mniejszą pakę czyli 8 m3, Tatra 10 m3, ale na Tatre jak masz resory 13 piórowe to i 20 t możesz spokojnie ładować. 30 tys. na dobrą Tatre troche mało, części łatwo dostępne i niskie ceny . Mam dwie Tatry, więc jakbyś potrzebował jakiś wiadomości - pisz.

Autor:  Bania998 [ 08 mar 2008, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Kamaz bardziej na droge utwardzoną sie nadaje, tatra idzie w trudniejszy teren, do Jelczo-Stayera jest mało części no i żeby tym zawrócić to potrzeba hektar, a tatra niemal w miejscu zawaraca. Polecam Tatre 815 S3. Pozdrawiam

Autor:  michał1142 [ 08 mar 2008, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Kamaz jest lżejszy od Tatry koledzy i to rekompensuje jemu brak napędu na oś przednią.Jeśli zatem porównamy własności terenowe obu aut na przeciętnej budowie to przewaga Tatry nie jest taka duża.
Sporo jeździłem Kamazem po budowach i żwirowniach na prawdę ciężko go zakopać!

Autor:  Bania998 [ 08 mar 2008, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Masz racje. Kamaz z racji że nie ma napędu na przedni most jest lżejszy. Ale Kamaz jest mniej zwrotny od Tatry, a na budowach to jest sprawa bardzo istotna, ale nie wiemy do czego te auto ma koledze służyć. W OSTRADZIE mają Kamaza z paką własnie od Tatry S3 i rewelacyjnie to wygląda i kamaz mimo tego daje rade nawet jak sie wrzuci na niego z doscyć sporym zapasem. Ogólnie te dwa pojazdy na polskie drogi/budowy to idealna sprawa.

Autor:  michał1142 [ 09 mar 2008, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Masz rację Kamaz ma słaby skręt i jest stosunkowo słaby.Ale naprawisz go wszędzie młotkiem,łomem i kombinerkami.Bo z dostępem do wielu miejsc w Tatrze jest już problem...

Autor:  Bania998 [ 10 mar 2008, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Dokładnie, znajomy w trasie kiedyś wymeniał skrzynie biegów w ciągniku siodłowym gdzieś na parkingu.

Autor:  michał1142 [ 11 mar 2008, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Wybór wywrotki

Cytuj:
Dokładnie, znajomy w trasie kiedyś wymeniał skrzynie biegów w ciągniku siodłowym gdzieś na parkingu.
Sam widziałem jak kolega wymieniał uszczelniacz przy kole zamachowym!sam i bez kanału

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/