wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Renault, Magnum] Silnik przerywa http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13965 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | hanus2000 [ 17 mar 2008, 6:03 ] |
Tytuł: | [Renault, Magnum] Silnik przerywa |
Mam problemy z uruchomieniem Renault Magnum 470 rok 1999. Jak stoi dzień przy zapalaniu szarpie przez ok 20 sek. dymi na czarno, pózniej kupa czarnego dymu i wszystko pozornie jest w porządku, lecz pod górką w trasie na pusto czy załadowany przerywa jakby brakowało paliwa lub łykał powietrze. Co może być przyczyną? |
Autor: | Cycu [ 17 mar 2008, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Kolego sprawdzcie Pompe i wtryski moze nie trzyma paliwa jak ma problem z zapalaniem . |
Autor: | hanus2000 [ 17 mar 2008, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Cytuj: Kolego sprawdzcie Pompe i wtryski moze nie trzyma paliwa jak ma problem z zapalaniem .
Byłem dzisiaj na serwisie. Po podłączeniu komputera nie znaleziono żadnych usterek. Serwisannt wyjechał na drogę i na jego ocenę na 90 % siedzi potencjometr przy pedale gazu. Mam podstawić magnumkę z załadowaną naczepą podłączy kompter i będzie testował w czasie jazdy z obciążeniem. To ma rozwiązać problem z przerywaniem podczas jazdy.Zostaje problem zapalania ale to myślę z czasem rozpracujemy. Pozrawiam! |
Autor: | mateuszz-m1 [ 17 mar 2008, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
może regulator |
Autor: | Evil [ 17 mar 2008, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Dokladnie tak jak powiedzial serwisant jest to potencjometr przy pedale gazu, mielismy jakis czas temu ten sam problem w naszym MANku i po wymiane wrocil do swojej formy Takze wymiana na nowy i bedzie dobrze A problem z zapalaniem moze byc wina pompy paliwowej ktora moze na poczatku podawac za mala ilosc paliwa lub przez krotki moment nie podawac go wcale. |
Autor: | TomVol [ 17 mar 2008, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Cytuj: A problem z zapalaniem moze byc wina pompy paliwowej ktora moze na poczatku podawac za mala ilosc paliwa lub przez krotki moment nie podawac go wcale.
Dymienie na czarno to raczej nie brak paliwa, lecz jego nadmiar=wtryski leją albo się nie dotlenia
|
Autor: | Evil [ 18 mar 2008, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Cytuj: Cytuj: A problem z zapalaniem moze byc wina pompy paliwowej ktora moze na poczatku podawac za mala ilosc paliwa lub przez krotki moment nie podawac go wcale.
Dymienie na czarno to raczej nie brak paliwa, lecz jego nadmiar=wtryski leją albo się nie dotlenia |
Autor: | hanus2000 [ 18 mar 2008, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Silnik przerywa Renault Magnum 470 |
Kostka łącząca przewody paliwowe znajdująca się pomiędzy bakami ma za zadanie łączyć tylko te przewody czy też ma inną funkcję. W tej chwili mam przewody paliwowe z drugiego baku zagięte (zaślepione(. Czy to jest prawidłowo? |
Autor: | magnumklubpolska [ 08 sty 2009, 12:56 ] |
Tytuł: | Re: [Renault, Magnum] Silnik przerywa |
Ta kostka to rozdzielacz paliwa pomiędzy dwa zbiorniki. Nie iem bo nie rozbierałem tego ale powinno to działać tak by paliwo wracające z silnika jako nadmiar było rozlewane równomiernie do zbiorników tak by poziom paliwa był równy w obu. My zaślepiliśmy tylko jeden, ten zasilający przewód z prawego zbiornika co było błedem gdyż paliwo było wybierane z lewego a dolewane do prawego zbiornika Jeśli chcemy wyeliminować jeden zbiornik na stałe to należy odkręcić przewody od tej kostki które idą z silnika i przykręcić "na krótko" bezpośrednio do lewego zbiornika. PS: nigdy nie zaślepiajcie lewego bo z niego pobór ma ogrzewanie centralne [Vebasto] kabiny i z niego pomiar robi czujnik poziomu paliwa. ------------ Cytuj: Mam problemy z uruchomieniem Renault Magnum 470 rok 1999. Jak stoi dzień przy zapalaniu szarpie przez ok 20 sek. dymi na czarno, pózniej kupa czarnego dymu i wszystko pozornie jest w porządku, lecz pod górką w trasie na pusto czy załadowany przerywa jakby brakowało paliwa lub łykał powietrze. Co może być przyczyną?
Witam ponownie. Problem w naszym aucie nareszcie rozwiązany!! Po szczegółowym badaniu kolejnych elementów układu zasilania począwszy od: 1. samego sitka "smoka", które było uszkodzone (naprawiono), 2. przewodów zasilających czy nie są pęknięte i mokre na całej długości 3. wymiana filtrów paliwa wraz z sprawdzeniem szczelności połączeń z przewodami na korpusie filtrów paliwa 4. zakupienie i wmontowanie dodatkowego odstojnika wody w paliwie - teraz widać w szklanym naczyniu odstojnika jakie paliwko płynie do naszego silnika. 5. Wymiana rutynowa ręcznej pompki paliwa wraz z przeglądem gniazda w które się ją wkręca. 6. przedmuchaniu i sprawdzeniu na szczelność podgrzewacza paliwa Na tym etapie nadal silnik sie zapowietrzał i jeśli odpalił to nie miał mocy, nierówno pracował. 7. Zdemontowanie i rozebranie głównej pompki zasilającej przy pompie wtryskowej dopiero okazało najsłabszy punkt całego układu w Renault MAGNUM z silnikiem MACK 430. Ojciec po rozebraniu pompki zauważył na trzpieniu popychacza pompki taki gumiasty nalot który powodował, że trzpień pracował nie w pełnym zakresie swojej pracy. Mimośród w silniku popycha ten trzpień (ten z kolei popycha przeponę w pompie paliwa) pokryty gumiastym "smalcem" i po popchnięciu przez mimośród powinien zostać wypchnięty przez sprężynę w pompce w pierwotne położenie. Ta z kolei nie miała siły pokonać oporu który powodowała ta maź na trzpieniu "popychaczu" pompy paliwowej i on sam nie pracował powodując ze pompka tak na prawdę nie pracowała. Po oczyszczeniu trzpienia i przepłukaniu pompki silnik zaskoczył dosłownie za pierwszym dotykiem po wcześniejszym odpowietrzeniu układu ręczną pompą paliwa. Życzę wszystkim tak samej wytrwałości co posiadać musiał mój ojciec podczas prac na tym największym mrozie tej zimy. Mam nadzieję ze ten opis się komuś przyda i pomoże w przyszłości. Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |