wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
DAF Turbo Twin http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1424 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kalym [ 18 wrz 2005, 21:45 ] |
Tytuł: | DAF Turbo Twin |
Pierwszy model został zbudowany na potrzeby rajdy Dakar w roku 1986 Wyposażony w dwa silniki rzędowe 6 cylindrowe o pojemności 11.6L i mocy ponad 500 kM każdy. Napęd przekazywany z każdego silnika po przez oddzielną skrzynie biegów na most napędowy. Zastosowano hamulce tarczowe wentylowane z dwoma zaciskami na tarcze Zawieszenie to resory piórowe i po dwa amortyzatory na kolo Rozwijał prędkość maksymalną ponad 200 km/h W na rajd w roku 1988 powstały modele Turbo Twin X! i X2 zmotywowani zeszłorocznym sukcesem załogi liczyły na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej jednak po serii wypadków w której zginoł członek załogi Kees van Loevezijn zespół wycofał się z rywalizacji a ciężarówki Turbo Twin nie wystartowały już nigdy później Konstrukcja została rozwinięta i powstał model Turbo Twin II wystartował w rajdzie Dakar w roku 1987 i zajął zdumiewające 11 miejsce w klasyfikacji generalnej oraz zwyciężył w klasie ciężarówek |
Autor: | Ibanez [ 22 paź 2005, 17:13 ] |
Tytuł: | |
Czemu w kabinie się dzą 3 osoby Myślałem, że jeździ się w dwuosobowej ekipie: kierowca + pilot... |
Autor: | pir@ttt [ 22 paź 2005, 17:30 ] |
Tytuł: | |
Bo Jest tesz ZAstępca Kierowcy bo przecież on jest Do Rajdów Paryż Dakar A tam sie jedzie cały dzień i noc |
Autor: | kalym [ 22 paź 2005, 21:53 ] |
Tytuł: | |
A mi się zdaje że trzech kierowców jest bo jak takie bydle się zakopie w takim piachu to potem trudno takim wyjechać i pewnie dwie osoby zajmują się wykopywaniem i podkładaniem specjalnych podkładów pod koła a kierowca robi swoje, ale tylko mi się tak wydaje. |
Autor: | Alexxxxx [ 23 paź 2005, 18:15 ] |
Tytuł: | |
I took this pictures in November 2001 at the DAF Museum in Eindhoven. There are all the Jan de Rooy Dakar trucks till the X1. |
Autor: | Czaku1802 [ 07 gru 2005, 23:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W na rajd w roku 1988 powstały modele Turbo Twin X! i X2 zmotywowani zeszłorocznym sukcesem załogi liczyły na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej jednak po serii wypadków w której zginoł członek załogi Kees van Loevezijn zespół wycofał się z rywalizacji a ciężarówki Turbo Twin nie wystartowały już nigdy później
A wydarzylo sie to podczas jednego z wielu ciezkich odcinka ,na jednej z muld daf prowadzony przez Kees van Loevezijn wyskoczyl i w czasie spadania pekl amortyzator poprzez co daf kilkakrotnie dachowal ,nie wytrzymala klatka oslaniajaca kabine ,kabina zostala doszczetnie zniszczona ,powodem czego Pilot zalogi zginal na miejscu
Image |
Autor: | skoczek69 [ 04 lut 2009, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: DAF Turbo Twin |
O ile się nie myle to trzecią osobą w kabinie jest mechanik |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |