wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Fliegl] Panel sterowania, podnoszona oś
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15107
Strona 1 z 1

Autor:  krecik [ 31 maja 2008, 10:13 ]
Tytuł:  [Fliegl] Panel sterowania, podnoszona oś

naczepa kurtynowa Fliegl - SDS 350, rocznik 2003

1/ Na jakiej zasadzie działa podnoszona oś ? Teoria mowi ze powinna sie automatycznie podnosić jeśli ładunek jest poniżej 5-15 ton w zalezności od ustawienia 'czegośtam', tyle teorii, były kierowca który z nią jeździł mówi że sama sie nie podnosi i tylko sterowanie ręczne wchodzi w grę. Może tak być czy cos jest spaprane ? Jeszcze inny kierowca powiedział że faktycznie moze tak byc że automatyczne sterowanie nie działa bo to jest kontrolowane przez układ ABS/EBS i niektore ciągniki mogą tego nie chcieć obsłużyć... ALE obecnie ta naczepa śmigała z MAN TGA 2005 rocznik wiec umiarkowanie świeżym pojazdem...

2/ Panel sterowania - czy ktoraś dobra dusza może mi napisać który guzik / złącze jest do czego - niestety niemiecki nie był ulubionym językiem ;)

Oczywiscie podnoszenie / opuszczanie to juz wiem ;) interesują mnie pozostałe guziczki

Obrazek

Autor:  MAN [ 31 maja 2008, 10:28 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Jeśli masz przełącznik od podnoszenia osi to raczej automatycznie nie bedzie się podnosić oś tak np jest w wieltonce jeśli automatycznie się podnosi oś to niema ręcznego podnoszenia
Czerwony grzybek to hamulec postojowy/ręczny
Czarny grzybek odblokowanie siłowników hamulcowych, całkowite rozblokowanie hamulców mimo odłączenia przewodów od powietrza od naczepy

Autor:  ego [ 31 maja 2008, 10:36 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

A napisy to : prawy dolny róg: nakrętki i sruby kół kontrolować i dociągać
lewy dolny róg : przed podnoszeniem lub opuszczaniem pojazdu hamulec postojowy zwolnić.
Obok napisu Fliegl złącze do pomiaru ciśnienia w poduszkach powietrznych (Luftbalg)
:D

Autor:  MAN [ 31 maja 2008, 10:52 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Górne złącze kontrolne ciśnienie powietrza w naczepie
środkowe złącze od cinienia sterujacego hamulcami z ciągnika siodłowego zasilanie do naczepy przez żółty przewód oraz obok gniazdo diagnostyczne ABS

Autor:  krecik [ 31 maja 2008, 20:02 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Cytuj:
Jeśli masz przełącznik od podnoszenia osi to raczej automatycznie nie bedzie się podnosić oś tak np jest w wieltonce jeśli automatycznie się podnosi oś to niema ręcznego podnoszenia
ok, czyli mam sterowanie ręczne, ma to swoje wady i zalety, ale chyba pasuje mi bardziej. Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Cytuj:
Czerwony grzybek to hamulec postojowy/ręczny
'jak to działa' ?
Cytuj:
Czarny grzybek odblokowanie siłowników hamulcowych, całkowite rozblokowanie hamulców mimo odłączenia przewodów od powietrza od naczepy
'jak to działa' ?

domyslam sie ze czerwony i czarny mają działać niezależnie od obecności ciśnienia i ustawienia dźwigni ręcznego w ciągniku ?


Cytuj:
Górne złącze kontrolne ciśnienie powietrza w naczepie
środkowe złącze od cinienia sterujacego hamulcami z ciągnika siodłowego zasilanie do naczepy przez żółty przewód oraz obok gniazdo diagnostyczne ABS
Czyli tak - na górnym możemy podłączyc manometr i diagnostycznie sprawdzić co tam słychać

w środkowym - hmm... czy to znaczy że moge tam podłączyć przewód pneumat. np. w celu na dopompowania koła, lub też zasilania klucza pneumatycznego ?

diagnostyka ABS - czyli jakiś data-port do podłączenia jakiegos komputerka ?

Autor:  MAN [ 31 maja 2008, 21:02 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Cytuj:
Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Nie zależnie czy ustawisz na oś podniesioną czy opuszczoną będzie np cały czas podniesiona nie zależnie czy ciągnik jest uruchomiony czy nie, może tak być że naczepa nie trzyma powietrza i gdy zejdzie powietrze to oś opadnie na dół
Hamulec postojowy czyli po prostu hamulec ręczny ciągniesz za czerwony grzybek do siebie i włączasz hamulec, aby wyłączyć go wciskasz ten grzybek.
Czarny grzybek aby wcisnąć musi być odłączony czerwony przewód od naczepy służy on do tego aby można np przestawić naczepę bez podłączania przewodów lub na warsztacie kiedy chcesz coś robić przy kołach lub hamulcach aby móc obracać ręcznie koło
Cytuj:
Czyli tak - na górnym możemy podłączyc manometr i diagnostycznie sprawdzić co tam słychać
Wszystkie te trzy złącza są do diagnostyki anie do podłączania węży np do pompowania kół
Cytuj:
w środkowym - hmm... czy to znaczy że moge tam podłączyć przewód pneumat. np. w celu na dopompowania koła, lub też zasilania klucza pneumatycznego ?
Nie tam podłanczasz manometr aby sprawdzić jakie ciśnienie dochodzi z ciągnika na zawór sterujący hamulcami w naczepie
Cytuj:
diagnostyka ABS - czyli jakiś data-port do podłączenia jakiegos komputerka ?
Tak jest to złącze do komputera diagnostycznego

Autor:  krecik [ 31 maja 2008, 22:39 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

dziekuje :)

za tydzień zobaczymy jak to sie sprawdzi w praktyce.

Autor:  krecik [ 30 lip 2008, 22:43 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Cytuj:
Cytuj:
Czy to będzie 'bezobsługowe' - czyli ustawiam sobie oś podniesiona i dokąd nie zmienia na oś opuszczona to ona bedzie sie unosiła po uruchomieniu ciągnika i opuszczała po jego wyłaczeniu ?
Nie zależnie czy ustawisz na oś podniesioną czy opuszczoną będzie np cały czas podniesiona nie zależnie czy ciągnik jest uruchomiony czy nie, może tak być że naczepa nie trzyma powietrza i gdy zejdzie powietrze to oś opadnie na dół

Jednak potrzebna jest pomoc,

podłączona naczepa, powietrze wszędzie jest, nie ma kabla od ABS
przełączam podnoszenie osi, słychać jakiś zaworek, nie słychać żeby syczało, oś się nie podnosi

podłączam przewód ABS, przełączam podnoszenie osi, efekt ten sam, jakiś zaworek powietrzny przeskoczył, nie słychac zeby powietrze uciekało , oś sie nie podnosi

oba testy przy zapalonym ciągniku, stojąc na parkingu

przy przełączaniu z powrotem na pozycję 'oś opuszczona' uchodzi malutka ilość powietrza pod ciśnieniem w okolicy przełącznika na panelu sterowania.

Drogie Bravo, pomóż ;)

Autor:  davo76 [ 01 sie 2008, 15:25 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Ja mam Krone z pneumatyka Haldex i na postoju os sie nie podniesie jesli przestawimy przelacznik, naczepa musi ruszyc i przekroczyc jakies 18km/h i wtedy zaczyna sie cos dziac a opusci sie w momencie gaszenia silnika...(dodam ze mam przelacznik elektryczny)

Autor:  ego [ 01 sie 2008, 19:23 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

I pewnie to tutaj będzie leżała przyczyna zmartwienia naszego Sympatycznego Kolegi :) Wierzę i życzę by wlaśnie tak się okazało :)

Autor:  -Bolo- [ 02 sie 2008, 8:04 ]
Tytuł:  Re: naczepa Fliegl - panel sterowania + podnoszona oś

Witam, mam również naczepe fliegl wywrorke i przerabiałem ten temat z ośką.
Po pierwsze jest to pneumatyka wabco i jeśli jest to stara naczepa ośka powinna być w górze niezależnie czy jest połączona z ciągnikiem czy nie, oczywiście naczepa pusta, jeśli jest to pneumatyka z tego roku, to wabco wprowadziło tak jak haldex oś elektryczną sterowaną kablem abs tzn. po wyłączeniu stacyjki oś opada.
Piszesz że gdy przełączasz ten przełącznik to tyka w zaworze a oś nie reaguje, miałem dokładnie to samo. Popatrz u siebie, za panelem sterowania w ramie powinien być taki charakterystyczny kwadratowy zawór, równy kwadrat, on odpowiada za podnoszenie osi, u mnie do niego dostała się woda i się zatarł, pomogło rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowannie, dział jak nowy.
Oś opada automatycznie i jest możliwość przy pustej naczepie ją opuścić, czego nie umiałem zrobić przed rozbiórką.
Nie pomyl przewodów przed rozbiórką !!!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/