wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Wysokość ciśnienia, hamulce, naczepa tarczowa http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15933 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maniek2000 [ 30 lip 2008, 9:51 ] |
Tytuł: | [Ogólne] Wysokość ciśnienia, hamulce, naczepa tarczowa |
Witam może wiecie jaka wartość ciśnienia powietrza ma być na siłownikach naczepy tarczowej. Ciągnik Man latał na bębnowych naczepach, teraz przepieliśmy na tarczową naczepę i mam problem słabo hamuje. |
Autor: | dominik 2004 [ 30 lip 2008, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Z którego roku jest naczepa? |
Autor: | AdekS [ 30 lip 2008, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Możliwe że to tylko takie "odczucie". Nie raz już słyszałem opinie że ktoś po przepince z bębnów na tarczowe, uważał że tarcze słabo hamują. Ale jeśli chodzi o naczepy, to bardziej skuteczniejsze są hamulce bębnowe. |
Autor: | dominik 2004 [ 31 lip 2008, 8:31 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
zwiększ siłę hamowania w naczepie |
Autor: | maniek2000 [ 31 lip 2008, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Wielton rocznik 2000, jakie ciśnienie na siłownikach hamowania ma być po nacisnięciu hamulca. |
Autor: | AdekS [ 31 lip 2008, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Widzę że kolega ma taką samą naczepę jak ja. Więc niestety muszę ci powiedzieć że te naczepy tak już mają, a zwiększając ciśnienie możesz sobie tylko pogorszyć stan tarcz i klocków. Prawidłowe ciśnienia masz podane na tabliczce, która znajduje się z prawej strony na ramie, zaraz za "nogą". |
Autor: | davo76 [ 17 sie 2008, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
"Bardziej skuteczne sa hamulce bebnowe..." hehehe sie poplakalem ze smiechu normalnie Chlopaki Wy slyszeliscie kiedys o budowie i zasadzie dzialania wogole a co to jest fading? zycze milej lektury i szybko sie wyjasni niektorym ze beben niema szans... |
Autor: | sebotrucker [ 17 sie 2008, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny |
Autor: | MAN [ 17 sie 2008, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Cytuj: To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny
Dlatego że jeszcze nie rozwiązano wszystkich problemów związanych z konstrukcją hamulców tarczowych w ciężarówkach między innymi pękanie tarcz. Hamulce tarczowe rospowszechniły się w ciężarówkach w latach 90 czyli nie tak dawno porównując z samochodami osobowymi i wciąż ewolują konstrukcje hamulców tarczowych. Pozatym nie wszędzie hamulce tarczowe się sprawdzają np w budownictwie gdzie często osie pojazdów brodzą w błocie czy piachu gdzie hamulce bębnowe lepiej się sprawdzają od tarczowych poniewarz elementy robocze hamulca są osłoniętę i nie nararzonne na czynniki zewnętrzne które skracają żywotność układu hamulcowego. Z swojego doswiadczenia wiem że jazda ciągnikiem wraz z naczępą wyposarzoną w hamulce tarczowe daje lepsze efekty hamowania nisz na bębnach które tracą skuteczność hamowania gdy się rozgrzeją czego nie uswiadczysz przy hamulcach tarczowych |
Autor: | TGX680 [ 21 sie 2008, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
A mi tam bęben czy tarcza. W usa większość jeździ na bębnach i nikomu to nie przeszkadza. |
Autor: | and4tu [ 23 sie 2008, 1:46 ] |
Tytuł: | Re: Wysokośc ciśnienia hamulce naczepa tarczowa? |
Cytuj: To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny
-Bo nadal wielu przewoźników wierzy w zabobony, tarcze są nieporównywalnie lepsze lecz trzeba je szanować.-Ciśnienie na naczepie ja sprawdzałem w ten sposób że podpinałem jeden manometr na siłownik jadnego z przednich kół , a drugi manometr na żółty przewód ( ten od sterowania hamulcami) . Wówczas przy minimalnym dotknięciu w żółtym przewodzie wyskakuje ciśnienie ok 1,5 atm , a w siłowniku przedniego koła jest znikome ciśnienie. Potem wraz mocniejszym naciskaniu hamulca ciśnienia wzrastają z różnicą 1,5 atm. jeśli przednie koło np. 1atm to żółty przewód 2,5 atm , 2-3,5 atm itd. Jest takie duże wyprzedzenie z ciśnieniem na naczepę gdyż potem wszystko koryguje korektor siły hamowania naczepy ( system EBS). Dawniej w starszych autach różnica ciśnień była tylko 0.5 atm i to wystarczało przy starszych naczepach bez EBSu. Teraz sedno sprawy; Jeśli podpinasz do nowego ciągnika ( różnica ciśnień 1,5 atm) starą naczepę na ABSie lub bez najczęściej na bębnach to jest mocny hamulec na naczepie, a jeśli potem zapinasz nową tarczówkę to jest wszystko tak jak ma być a ty powielasz wówszas opinię że nie ma to jak starocie na bębnach. P.S. oparte na moich doświadczeniach , nie poparte naukowo. Proszę o ustosunkowanie się do tej wypowiedzi bardziej doświadczonych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |