wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
korekta toru jazdy http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16519 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | greg.gliwice [ 06 wrz 2008, 15:43 ] |
Tytuł: | korekta toru jazdy |
koledzy jak to jest z tą korektą na egzaminie? Czy to oznacza powtórzenie całego manewru czy mogę np. na łuku podjechac do przodu powiedzmy 1,5 metra i zacząc cofac dalej? Jak zwykle opisane jest to dwuznacznie. |
Autor: | bielik [ 06 wrz 2008, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Na kategorie C korekta polega na powtórzeniu danej czynności np. łuku od nowa, czyli widzisz że nie wyrobisz albo już nie wyrobiłeś to masz jeszcze jedną szanse na zrobienie go od nowa. Na kat. C+E możesz zrobić korekte na łuku w sensie podjechania te 1,5 metra do przodu jak widziesz że nie wyrobisz z tym że jak przejedziesz przez linie to zadanie do powtórki. Na C płynna jazda do przodu i do tyłu bez zatrzymania, na C+E płynna jazda do przodu a do tyłu masz na to 5 minut (dotyczy łuku) |
Autor: | kselu1 [ 06 wrz 2008, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
nazwał bym to inaczej: jeżeli chodzi o kat. C - każdy manewr mamy prawo powtórzyć- wykonać 2 razy, do dyspozycji mamy jedną korektę -w przypadku parkowania prostopadłego,skośnego,równoległego korekta nie przysługuje na łuku oraz przy ruszaniu na wzniesieniu - manewr wykonujemy ponownie korekta nie przysługuje jeżeli dotkniemy pachołka, najedziemy na linie lub ją przekroczymy |
Autor: | wiesiek255 [ 06 wrz 2008, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
przy C masz 1 korekte a przy C+E masz 5 minut na cofniecie i korekt mozesz zrobic ile chcesz |
Autor: | ciucma102 [ 06 wrz 2008, 18:50 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Na placu korekta oznacza powtórzenie całego manewru |
Autor: | greg.gliwice [ 06 wrz 2008, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
czyli na egzaminie kat C korekta=powtórka całego zadania a nie jak by to logicznie wynikało z nazwy korekta=poprawka. Czy załóżmy taką sytuację cofam, najeżdzam na linię powtarzam zadanie ok. Ale jeśli zorientuję się że nie wyrobię, nie najeżdzam na linię to koryguję tor jazdy podjeżdzając powiedzmy 1,5m. C+E mam na zadanie 5 minut i jeżdzę aż wjadę (oczywiście w granicach pola manewru, bez najeżdzania na linie itp.). A jest w jakimś rozporządzeniu o egzaminach opisana dokładnie ta korekta? Bo korekta toru jazdy=poprawka toru jazdy a nie powtórka zadania. |
Autor: | GranTurismo [ 06 wrz 2008, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
jesli chodzi o C to mi instruktor mowil ze moge zrobic korekte przy parkowaniach, korekta, czyli jak widze ze nie dam rady dobrze wjechac to kawalek odjezdzam i wjezdzam |
Autor: | Walp [ 06 wrz 2008, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Czym innym jest korekta, a czym inym powtórka! 1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. Czyli jeśli wjedziesz na linię, potrącisz pachołek, zatrzymasz się w odległości większej niż 1 metr od początku lub końca łuku, wtedy wykonujesz zadanie drugi raz. Zjeżdzasz z łuku, ustawiasz się na jego początku i jeszcze raz próbujesz. To samo przy zawracaniu, jeśli przejedziesz przez tyczkę. Musisz ustawić się do pozycji starowej i manewr wykonać jeszcze raz. Przy C+E, D, D+E - oprócz prawa do powtórki, ma się na łuku nieograniczoną liczbę korekt, ale trzeba się zmieścić w 5 minutach. Jak nie dasz rady, wtedy powtórka. 2. PARKOWANIE prostopadłe (przodem i tyłem), skośne oraz równoległe. Masz prawo do powtórki (jak wyżej) ale oprócz tego w ramach każdej z tych dwóch prób do jednej korekty! Ale korekta to jest tylko to, że możesz dodatkowo wykonać menewr korygujący, czyli np. wjeżdżasz tyłem do "garażu" ale podjechałeś za blisko jednej z tyczek i dalsza jazda do tyłu spowoduje wjechanie na nią. Wtedy wrzucasz "1" podciągasz auto lekko do przodu i ponownie na wstecznym cofasz już po właściwym torze. Albo np. przy wjeździe w zatoczkę, i gdy już tył auta w niej jest a przód jest za blisko przedniej tyczki i możesz zawadzić lusterkiem, wtedy odkręcasz kierownicą w prawo, oddalasz się i znowu w lewo, żeby wjechać w zatokę. Oczywiście prawo do korekty nie przysługuje, jeśli już przejechałeś linię lub potrąciłeś słupek. Wtedy powtórka lub po drugim razie oblewka. Szczegóły znajdziecie w INSTRUKCJI PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH, Dz. U. Nr 150, poz. 1681 |
Autor: | kselu1 [ 06 wrz 2008, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Kolega Walp wyjaśnił wszystkim tym co trudniej łapią, to co napisałem. Z zaznaczeniem że obaj popełniliśmy mały błąd: Cytuj: 1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. kolega zapomniał o ruszaniu na wzniesieniu, a ja o wspomnianym przez kolege zawracaniu na 3
|
Autor: | Walp [ 06 wrz 2008, 22:39 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Dodajmy, że na wzniesieniu jest tylko powtórka. |
Autor: | Marcin89 [ 07 wrz 2008, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: korekta toru jazdy |
Cytuj: Czym innym jest korekta, a czym inym powtórka!
Dobrze, że jest choć jedna osoba co może PRAWIDŁOWO udzielić odpowiedzi...1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. Czyli jeśli wjedziesz na linię, potrącisz pachołek, zatrzymasz się w odległości większej niż 1 metr od początku lub końca łuku, wtedy wykonujesz zadanie drugi raz. Zjeżdzasz z łuku, ustawiasz się na jego początku i jeszcze raz próbujesz. To samo przy zawracaniu, jeśli przejedziesz przez tyczkę. Musisz ustawić się do pozycji starowej i manewr wykonać jeszcze raz. Przy C+E, D, D+E - oprócz prawa do powtórki, ma się na łuku nieograniczoną liczbę korekt, ale trzeba się zmieścić w 5 minutach. Jak nie dasz rady, wtedy powtórka. 2. PARKOWANIE prostopadłe (przodem i tyłem), skośne oraz równoległe. Masz prawo do powtórki (jak wyżej) ale oprócz tego w ramach każdej z tych dwóch prób do jednej korekty! Ale korekta to jest tylko to, że możesz dodatkowo wykonać menewr korygujący, czyli np. wjeżdżasz tyłem do "garażu" ale podjechałeś za blisko jednej z tyczek i dalsza jazda do tyłu spowoduje wjechanie na nią. Wtedy wrzucasz "1" podciągasz auto lekko do przodu i ponownie na wstecznym cofasz już po właściwym torze. Albo np. przy wjeździe w zatoczkę, i gdy już tył auta w niej jest a przód jest za blisko przedniej tyczki i możesz zawadzić lusterkiem, wtedy odkręcasz kierownicą w prawo, oddalasz się i znowu w lewo, żeby wjechać w zatokę. Oczywiście prawo do korekty nie przysługuje, jeśli już przejechałeś linię lub potrąciłeś słupek. Wtedy powtórka lub po drugim razie oblewka. Szczegóły znajdziecie w INSTRUKCJI PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH, Dz. U. Nr 150, poz. 1681 Wiekszość nie zna się na rzeczy, a pcha się do doradzania. Miałem na egzaminie kat. C korekte i wcale nie musiałem powtarzać zadania, tylko lekko sie poprawiłem jak to wyjaśnił Walp i było ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |