Scania P 270 DB6x2/4HNA
Najnowszy silnik, który Scania po raz pierwszy zademonstrowała we wrześniu 2004 r., jest dziełem modularyzacji, czyli wykorzystywania tych samych części do produkcji różnych jednostek. Przynosi to korzyści producentowi, a biorąc pod uwagę koszty serwisowania - nabywcy. Pięciocylindrowy DC9 odziedziczył najbardziej odpowiedzialne części silnika, tj.: głowicę, zawory, tłoki i korbowody od swych mocniejszych odmian, których moc dochodzi do 420 KM (70 KM/cylinder) w wersji Euro-3. 270 KM testowej Scanii, czyli 54 KM/cylinder, zapowiada więc długą żywotność i umiarkowany apetyt na paliwo.
en ostatni parametr sprawdziliśmy w specjalnym teście podwozia P 270 DB6x2/4HNA z zabudową do wywozu śmieci. Nietypowy jak na nasze testy pojazd ma szansę zwrócić na siebie uwagę rynku samochodów specjalnych - sektor dystrybucyjny do 18 t chyba już się ustabilizował. Trochę odpowiedzialności za niewiele sprzedanych "solówek" ponosi Scania Polska, bo produkt posiada wszelkie predyspozycje do obcowania z konkurencją.
Test śmieciarki przeprowadziliśmy na jednym z rejonów obsługiwanych przez krakowskie MPO. Polegał on głównie na pomiarach zużycia paliwa, choć inne spostrzeżenia dokonane przy temperaturze -23°C dostarczyły równie interesujących informacji.