wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Volvo, FH12] Skrzynia biegów - przełączanie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16781
Strona 1 z 1

Autor:  MarkusFH12 [ 23 wrz 2008, 15:41 ]
Tytuł:  [Volvo, FH12] Skrzynia biegów - przełączanie

-

Autor:  Evil [ 23 wrz 2008, 16:14 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Śmiało możesz dać już go na trójce w pozycję skrzyni górnej no i odwrotnie (4 bieg i w dół) :) A w chińczykach jest tak samo :)

Autor:  ego [ 23 wrz 2008, 16:43 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Pod warunkiem,że nie jest uszkodzony uklad zapobiegający włączeniu dolnej skrzyni przy zbyt dużej prędkości. A to wiadomo.. tylko elektronika.. I lepiej nie myśleć co by się stało przy przełączeniu na dolną skrzynię przy choćby 50km/godz.t6ak ze strony technicznej, jak i ruchu-praktycznie zablokowanie kół napedzających.

Autor:  Evil [ 23 wrz 2008, 21:46 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Cytuj:
Pod warunkiem,że nie jest uszkodzony uklad zapobiegający włączeniu dolnej skrzyni przy zbyt dużej prędkości. A to wiadomo.. tylko elektronika.. I lepiej nie myśleć co by się stało przy przełączeniu na dolną skrzynię przy choćby 50km/godz.t6ak ze strony technicznej, jak i ruchu-praktycznie zablokowanie kół napedzających.
A w najlepszym przypadku tylko totalne zniszczenie skrzyni biegow :/

Moze to zgrzytniecie jest spowodowane tym ze sprzeglo sie juz zuzylo i do konca nie lapiei i gdy zmieniasz z skrzynie dol/gora i gora/dol daje o sobie znac

Autor:  ego [ 23 wrz 2008, 22:24 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

A może to nie tyle zgrzytnięcie, co odgłos zazębienia innej pary kół zębatych.Normalny odgłos.

Autor:  tom [ 24 wrz 2008, 9:29 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

jak najbardziej możesz a nawet powinno się tak robić ponieważ gdy masz włączony przełącznik podczas włączonego biegu to przechodząc na górną skrzynie czyli wyjmujesz 3 i wkładzasz masz w tym momencie równe ciśnienie w ukł pneum dlatego zmiana odbywa się szybko i bezp. Napewno nic się nie stanie ponieważ na skrzyni jest zaworek zabezp który puszcza powietrze na siłownik zakresu(górna dolna skrzynia) tylko wtedy gdy wyrzucisz lewarek na luz. Nie ma prawa się nic stać nawet jeśli zaworek padnie( będzie uciekać powietrze) to ewentualnie nie będzie można wogóle przerzucić zakresu. P.S w scanii jeżdzi się tylko w ten sposób

Autor:  ego [ 24 wrz 2008, 10:16 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Dla bezpieczeństwa lepiej pamiętać, by łapać się za dźwignię zmiany biegów dopiero po wyhamowaniu.W zasadzie nie powinno się przy dużej prędkości przełączyć na dolnę skrzynię, ale jeśli przelączy ,to w najlepszym razie skrzynię można wyrzucić.W najlepszym, bo wiadomo co się może stać gdy zablokuje tylne koła.
Nie dzieje się tak często na szczęście, ale bywało..

Autor:  MAN [ 24 wrz 2008, 10:34 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Czasami skrzynia może wytrzymać ale silnik tego nie wytrzyma bo się wkręci za wysokie obroty gdyż koła się nie zablokują

Autor:  J.Rodzynek [ 24 wrz 2008, 11:46 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Z tego co pamietam to w instrukcji Mana F90 albo F2000 bylo wyraznie napisane ze przelacznie na mala skrzynie jest mozliwe przy predkosci max 30km/h.

Autor:  ego [ 24 wrz 2008, 21:07 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Cytuj:
Z tego co pamietam to w instrukcji Mana F90 albo F2000 bylo wyraznie napisane ze przelacznie na mala skrzynie jest mozliwe przy predkosci max 30km/h.
Zamieniłbym to "możliwe" na "dozwolone", lub "dopuszczalne". Bo chociaż jest układ czuwający by powyżej owej prędkości ta funkcja nie zadziałała, to jeśli on się "zdrzemnie" to skutki mogą być-co by nie rzec-poważne.

Autor:  Marix [ 27 wrz 2008, 17:04 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Na renault midlum 12.240 na nauce jazdy jeden z instruktorów darł sie że przechodze na górne skrzynie jeszcze na biegu, że moge w ten sposób zablokowac skrzynie... inni nic nie mówili, ja dla pewnosci na jazdach i na egzaminie przechodzilem najpierw na luz, niezaleznie czy schodzilem w dol czy w gore.

mimo to, tak na przyszłośc tez bym sie chetnie dowiedział, czy jest zasada odnosząca sie do wszystkich aut z przełącznikiem, czy w jednych jest tak w innych tak?

mozna smialo schodzić na piątce na dolną, po czym dopiero wrzucać czwórke? i vice versa, mozna jeszcze na czwórce dawać na gorna?

Oczywiście nawet jeśli już tak robie, że przełączam będąc na biegu to i tak musze już mieć wciśnięte sprzegło?

Sorry że tak pytam, no ale takie są kursy jakie są..

Autor:  MAN [ 27 wrz 2008, 17:57 ]
Tytuł:  Re: FH12 skrzynia biegów.

Niema znaczenia kiedy przełączysz przełącznik czy na luzie czy na czwartym biegu gdyż nastąpi przebicie na dużą skrzynie w momencie kiedy wyłączysz czwarty bieg a skrzynia będzie na luzie. Same sprzęgło jak wdusisz nie przerzuci na dużą skrzynie jak masz włączony bieg np czwarty i przełącznik ustawiony na górną skrzynie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/