wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Mercedes, 814] Bębny, szpilki http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17874 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | madexgsm [ 05 gru 2008, 0:10 ] |
Tytuł: | [Mercedes, 814] Bębny, szpilki |
witam wlasnie wrocilem z trasy przy powrocie jakies 200km przed domem poczolem drgania gdy wysiadlem i zobaczylem co sie dzieje w tylnej osi oizostaly mi trzy spilki reszte wcielo razzem z nakretkam wiec w jaki sposob mozna powin sie zdemontowac tylny beden gdzie znajduja sie szpilki |
Autor: | ego [ 05 gru 2008, 0:56 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 814 beny szpilki |
Cytuj: witam wlasnie wrocilem z trasy przy powrocie jakies 200km przed domem poczolem drgania gdy wysiadlem i zobaczylem co sie dzieje w tylnej osi
Gdy zdejmiesz koło to zobaczysz resztę.To nic skomplikowanego.. Nie pamietam jak jest w tym aucie (jestem na bieżąco z dużymi) ,ale jeśli koła "siedzą" na kołnierzu środkiem felgi , to zobacz czy nie jest on wybity.Wtedy koło trzyma się tylko na szpilkach. Niedawno regenerowałem przednią piastę przed napawanie i przetoczenie na wymiar srednicy wewnętrznej felgi.Ona nie była ruszona.
oizostaly mi trzy spilki reszte wcielo razzem z nakretkam wiec w jaki sposob mozna powin sie zdemontowac tylny beden gdzie znajduja sie szpilki |
Autor: | Cyryl [ 05 gru 2008, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 814 beny szpilki |
a ja powiem jaka jest przyczyna. otóż w warsztatch wulkanizacyjnych klucze do kół mają ustawione na maxa, aby odkręcać zapieczone nakrętki. ale ten max działa również przy zakręcaniu. założę się, że w ostatnich dwóch tygodniach robiłeś to koło w warsztacie. aby uniknąć takich niespodzianek nigdy nie pozwalamy na dokręcanie nakrętek, warsztat załapuje, a my odjeżdżamy na boki i na spokojnie dociągamy sami nakrętki. przypomnę, że aby prawidłowo dokręcić nakrętki kół w naczepie wystarczy klucz z przedłużka długości 50cm nie więcej. szpliki w 814 są albo riflowane (z takim chropowatym obwodem aby się nie przekręcały), albo z okrągłu łeb z plaskim z jednej strony. |
Autor: | arekw [ 05 gru 2008, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 814 beny szpilki |
jak ten szpilki ci sie uciely to jechales z ladunkiem?jesli tak i bylo tego stanowczo za duzo + nie dokrecone kolo to masz efekt w postaci urwanych szpilek.mi w tym roku 1 kierowca przy 2 autach tak dbal o dokrecenie kol ze mialem 2 awarie w trasie |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 05 gru 2008, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: mercedes 814 beny szpilki |
Jak za mocno dokręcisz koło to efekt jest taki jaki widziałeś. Przyczyny to są raczej proste; albo tak jak mówił Cyryl wulkanizator do du*y albo kierowca. Nie dokręcaj kół kluczami z jakimiś wynalazkami z przedłużaniem klucza. Śruby powinny być dokręcone tyle ile masz siły aby to zrobić kluczem nie dłuższym niż 40-50 cm. Jak będziesz dokręca dwu metrową rurą to potem się nie dziw, że gubisz koła. |
Autor: | Kajos [ 05 gru 2008, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki |
Macie racje. Najzesciej jest to wina kierowcy co do tego dopusci Po wyjezdzie z zakladu wulkanizacyjnego po ok 10 km ja zawsze dociagalem sam kola bo w tym czasie sie ulozyly i powstawal luz. Oczywiscie nie zwalnialo mnie to z obowiazku zerkniecia okiem na wszystkie kola czy nakretki sie nie poluzowaly Doswiadczeni kierowcy wiedza jak to wyglada. |
Autor: | madexgsm [ 05 gru 2008, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki |
przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem wiec mialem zapasu sporo co do zmiany kol w wulkanizacji to macie racje wymienialem niedawno cztery z tylu {to jak poluzowac w drugim kole sroby} dobze ze to sie stalo niedaleko domu i to w polsce jechalem 180 km pretkoscia 50kmh troche sie nasluchalem przez cb sa jakies sposoby zeby sie nie meczyc a ulatwic sprawe ze zdjeciem bebna czy tylko mlotek i do przodu ? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 05 gru 2008, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki |
Cytuj: przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem
2000t to rzeczywiście na pewno nie przeciążony
|
Autor: | ego [ 05 gru 2008, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki |
Cytuj: przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem wiec mialem zapasu sporo co do zmiany kol w wulkanizacji to macie racje
Nie pamietam jak jest w tym aucie, ale przeważnie są w bębnie 2-3 gwintowane otwory, w które wkręca się śruby i stukając ostrożnie w bęben i dokręcając z wyczuciem by nie zerwać gwintu daje się zwykle go zsunąć.Można "popsikac" przed tą operacją preparatem typu WD lub podobnym penetrującym.wymienialem niedawno cztery z tylu {to jak poluzowac w drugim kole sroby} dobze ze to sie stalo niedaleko domu i to w polsce jechalem 180 km pretkoscia 50kmh troche sie nasluchalem przez cb sa jakies sposoby zeby sie nie meczyc a ulatwic sprawe ze zdjeciem bebna czy tylko mlotek i do przodu ? Zwrócić trzeba najpierw uwagę, czy bęben nie jest przykręcony osobno.Z reguły są tam dwie śruby na imbus. Nie jest to wielka filozofia.Troche cierpliwości i zdecydowania i pójdzie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |