wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18350 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojtek Mazury [ 11 sty 2009, 12:54 ] |
Tytuł: | [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Witam. Chciałem się dowiedzieć dlaczego moje FH szarpie podczas ruszania, chociaż ma założone nowe sprzęgło, dodam, że na starym też tak się działo. |
Autor: | qwert [ 11 sty 2009, 15:02 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Sprawdź wał kardana, czy nie ma luzów. |
Autor: | pawelo127 [ 11 sty 2009, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
kolego ja również mam taki sam problem jak kolega i ten wał kardana to jest ten łączący skrzynie z mostem??? trochę głupie to pytanie ale nie mam pojęcia co to znaczy wał kardana |
Autor: | Bajzel [ 11 sty 2009, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Cytuj: Wałem Cardana nazywamy połączenia dwóch lub więcej wałów za pomocą przegubów Cardana. Służą one do łączenia wałów w osiach przecinających się pod kątem. Wały połączone przegubem Cardana nie tworzą układu równobieżnego. Oznacza to, że przy stałej prędkości obrotowej wału czynnego (napędzającego) wał bierny (napędzany) obraca się ze zmienną prędkością. Wahania prędkości obrotowej wału biernego rosną wraz ze wzrostem kąta odchylenia osi wałów. Stosowanie pojedynczych przegubów Cardana do łączenia wałów jest dopuszczalne przy małych kątach odchylenia, małych momentach bezwładności i niewielkich prędkościach obrotowych.
Wały przegubowe służą do łączenia wałów o osiach przecinających się pod kątem oraz wałów o osiach równoległych. Na wał przegubowy składają się dwa przeguby Cardana połączone wałem pośrednim - zespół taki tworzy układ równobieżny. Oznacza to, że przy stałej prędkości wału czynnego, wał bierny również obraca się ze stałą prędkością jeżeli spełnione są następujące warunki: # kąty odchylenia wałów w obu przegubach są sobie równe, # widełki przegubów związanych z wałem pośrednim ustawione są w jednej płaszczyźnie, # osie wszystkich trzech wałów (czynnego, pośredniego i biernego) są położone w jednej płaszczyźnie. Jeżeli osie wałów nie leżą w jednej płaszczyźnie to należy przeprowadzić wnikliwą analizę kinematyczną i odpowiednio ustawić widełki na wale pośrednim - błędne ustawienie widełek powoduje przeniesienie nierównomierności ruchu z wału pośredniego na wał bierny i prowadzi do szybkiego zużycia łożysk, wielowypustów oraz zmęczeniowych pęknięć połączeń spawanych. |
Autor: | bogdan 2010 [ 12 sty 2009, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Miałem taki przypadek nowa tarcz [podróba] auto niesamowicie szarpało .Zmieniłem tarcz na oryginał z serwisu i szarpania nie było. |
Autor: | Maderfaker [ 17 sty 2009, 20:00 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Napisz cos wiecej o tym szarpaniu. Mozna wyczuc ze szarpniecia sa powiazane z obrotami )wyzsze oroty wyzsza amplituda szarpniec)? Czy moze jest to jedno szarpniecie i samochod jedzie? Sprzeglo oryginal czy podroba? |
Autor: | pawelo127 [ 17 sty 2009, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
kolego ja mam taki sam problem jak kolega samochód szarpie podczas ruszania jest to chwilowe (kompletne sprzęgło było wymienione około 3/4 miesiące temu) jest to sprzęgło nie oryginalne firmy Luk-a czy jakoś tak ... |
Autor: | MAN [ 17 sty 2009, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Sprawdz tylne zawieszenie czy nie ma luzów, bo z tego powodu też lubi szarpać przy ruszaniu gdy wybiera luzy w zawieszeniu na drążkach reakcyjnych |
Autor: | pawelo127 [ 17 sty 2009, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
zawieszenie jest w porządku nie ma żadnych luzów... |
Autor: | Maderfaker [ 19 sty 2009, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH] Szarpie podczas ruszania |
Wg mnie opcje sa dwie: Jesli szarpanie jest powiazane z obrotami silnika (mozna to sparwdzic na pol sprzegle dodajac gazu, drzenie powinno byc czestsze) to na 100% jest to sprzeglo. Ja tak mialem, ze byl pofalowany docisk (od temperatury, ktos przypalil dosc solidnie sprzeglo). Da sie to sprawdzic takim specjalnym przyzadem, nie pamietam nazwy. Moze tez byc nie rowna powierzchnia tego kolo od silnika, tego z wieńcem (to kolo mozna dac dobremu - nprawde dobremu i drogiemu tokarzowi zeby je troszke zdrapal). Jesli szarpanie jest jednorazrowe podczas ruszania to na 90 % jest to wina serwa, moje sie kiedys rozszczelnilo, dolna czesc cylindra zardzewiala i tlok przy przesuwaniu sie kosil i chodzil skokowo. Ta usterke bardzo wyraznie powinno byc czuc na pedale. Jest jeszcze opcja z pompką pod pedalem (uszczelniacze na tloczku mogą puszczac plyn, ale te pompki są raczej nie zniszczalne. Ale podstawą przed jaką kolwiek robotą jest dobre odpowietrzenie układu, trzeba sie udac do warsztatu ktory ma taka maszynke ktora odpowietrza od dolu. Do odpowietrznika na serwie zapinają koncowke z plynem i cisnienie pcha go do gory. Tak trzeba przepompowac caly uklad ze 3 lub 4 razy. Jesli nie pomoze dopiero brac sie za jakies wymiany części. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |