Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sty 2009, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Witam,

jestem nowy więc na początek witam wszystkich forumowiczów.

Jestem w trakcie kursu na kategorię C - zrobiłem testy już ze 3 razy wszystkie, przeczytałem KD i ciągle robię błędy przy pytaniach testowych z zakresu prędkości. :?

Wiem, że trochę to beznadziejnie brzmi ale nijak ma się to z KD do sytuacji z obrazków - nie chce się nauczyć testów i odp. na pamięć tylko chciałbym wiedzieć DLACZEGO taka prędkość w danej sytuacji a nie inna.

Czy mógłby ktoś wypisać wszystkie sytuacje i dozwolone przepisami prędkości do danych przykładów.

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 26 sty 2009, 16:13

Cytuj:
chciałbym wiedzieć DLACZEGO taka prędkość w danej sytuacji a nie inna.
Oprócz przepisów, które stanowią tak, a nie inaczej, na myśl przychodzą mi np. warunki na drodze, do których musisz dostosować prędkość... Prawdę powiedziawszy trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Przepisy określają dozwoloną prędkość jednoznaczne, a sytuacja na drodze to weryfikuje.


Post Wysłano: 26 sty 2009, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Tak naprawdę nierozumiem problemu.
W sumie przy samochodach ciężarowych jest niewiele prędkości do zapamiętania pomijając holowanie i przewóz osób poza kabiną kierowcy, to właściwie nic nie ma do pamiętania.

Masz w internecie ładne obrazki z prędkościami i tyle...

Drogi jednojezdniowe poza zabudowanym 70, dwujezdniowe 80 i tyle.

czemu tak? bo tak.
maksymalna prędkość dla auta powyżej 3,5 tony w Polsce to 80 i tyle.
Nieważne czy ekspresówka autostrada czy zwykla droga dwujezdniowa ciśniesz 80.

Na jednojezdniowym ekspresie wyjątek - też można 80

No i to właściwie wszystko.

Problemy zaczynają się np w miejscach gdzie jest zabudowany, a jest podwyższenie prędkości np do 70.

Moi instruktorzy różnie to interpretowali.


Post Wysłano: 26 sty 2009, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Problemy zaczynają się np w miejscach gdzie jest zabudowany, a jest podwyższenie prędkości np do 70.

Moi instruktorzy różnie to interpretowali.
Co tu jest do interpretowania dla pojazdów powyżej 3,5 tony DMC w terenie zabudowanym jest 50 km/h 0d 5 do 23 i 60km/h 0d 23 do 5 rano tych pojazdów nie dotyczy podwyższenie prędkości w mieście np do 70 km/h

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sty 2009, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mój instruktor twierdził że "po wielu wysiłkach" ostateczna wersja jest taka, że przy podwyższeniu do 70 można jechać z maksymalną dopuszczalną prędkością w terenie zabudowanym dla cięzarowych - czyli 60, niezaleznie od pory dnia :lol:


Tak więc nic nie jest takie oczywiste, choć ja i tak pozostałem przy tym, że zabudowany to zabudowany.

Z drugiej zaś strony, gdzie jest w kodeksie jasno napisane, że cięzarowych nie dotyczą podwyższenia prędkości w zabudowanym?


Post Wysłano: 26 sty 2009, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z drugiej zaś strony, gdzie jest w kodeksie jasno napisane, że cięzarowych nie dotyczą podwyższenia prędkości w zabudowanym?
Gdzieś napewno jest, nawet w książce którą dostałem teraz na kursie na kat D jest o tym zmianka i podwyższenie prędkości nie dotyczy wszystkich pojazdów powyżej 3,5 tony DMC wraz z autobusami.
Już pewnie nie jeden kierowca się zdziwił że go zatrzymano za przekroczenie prędkości a przecierz było 70 na tej drodze w terenie zabudowanym
Nawet kiedyś pokazali taką sytuację w Uwaga Pirat, ja na kursie w miescie nie przekraczam 50 nawet instruktor o tym wspominał na kursie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sty 2009, 19:12

Cytuj:
Mój instruktor twierdził że "po wielu wysiłkach" ostateczna wersja jest taka, że przy podwyższeniu do 70 można jechać z maksymalną dopuszczalną prędkością w terenie zabudowanym dla cięzarowych - czyli 60, niezaleznie od pory dnia :lol:
To złóż reklamację, bo uczył Cię niekompetentny instruktor.


Post Wysłano: 26 sty 2009, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

U mnie na jazdach powiedział ze powyżej 3,5t nie dotyczy podwyższenie ale jeździmy tak jakby dotyczyło z racji tego ze nie będziemy blokować innych kierowców i więcej pojeżdżę jadać szybciej.

Tak na marginesie na ,,obwodnicy" Piotrkowa Tryb jest podwyższenie do 70km/h ale zaraz przed nim jest znak teren zabudowany wiec co to za obwodnica skoro szybciej idzie przez miasto przejechac

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 26 sty 2009, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Ale przecież tego nie ma dużo:

- teren zamieszkania (oznaczony znakiem) - 20 km/h
- teren zabudowany - 50 km/h (5-23) i 60 km/h (23-5)
- poza zabudowanym, jeśli jest tylko jedna jezdnia, a pasy ruchu w przeciwnych kierunkach separuje tylko podwójna linia ciągła - 70 km/h
- poza zabudowanym, gdy dla każdego kierunku jest odrębna jezdnia i są one rozdzielone (np. trawnikiem, płotkiem) - 80 km/h
- ekspresowe (jedno- dwujezdniowe) oraz autostrady - 80 km/h

Do tego przy holowaniu i przy pojazdach z wystającymi elementami - 30 km/h.

I zasada, że w obszarze zabudowanym "podwyższenie prędkości" nie dotyczy samochodów powyzej 3,5 tonu

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Ostatnio zmieniony 26 sty 2009, 23:16 przez Walp, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 sty 2009, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
- poza zabudowanym, jeśli jest tylko jedna jezdnia, a pasy ruchu w przeciwnych kierunkach separuje tylko podwójna linia ciągła - 70 km/h
- poza zabudowanym, gdy dla każdego kierunku jest odrębna jezdnia i są one rozdzielone (np. trawnikiem, płotkiem), ekspresowe, autostrady - 80 km/h
dzięki Walp,

chodziło dokładnie o to - na dwóch obrazkach wszystko identycznie tylko: raz podwójna ciągła a raz trawnik oddzielający jezdnie... dzięki raz jeszcze

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 26 sty 2009, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2008, 19:33
Posty: 26
GG: 4422999
Lokalizacja: Łuków

Walp, zapomniałeś jeszcze o wyjątku w postaci jednojezdniowej drogi ekspresowej, na której dozwolone jest 80 km/h.

_________________
FSO Auto Klub


Post Wysłano: 26 sty 2009, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Walp, zapomniałeś jeszcze o wyjątku w postaci jednojezdniowej drogi ekspresowej, na której dozwolone jest 80 km/h.
Marix o tym napisał.


Post Wysłano: 26 sty 2009, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

No na wszystkich ekspresowych jest 80 km/h.
To 70 km/h jest tylko na zwykłych drogach jednojezdniowych poza obszarem zabudowanym. A ekspresowa jedno- czy dwujezdniowa - 80 km/h

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 27 sty 2009, 0:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:

chodziło dokładnie o to - na dwóch obrazkach wszystko identycznie tylko: raz podwójna ciągła a raz trawnik oddzielający jezdnie... dzięki raz jeszcze
Wyszło więc szydło z worka, powinniśmy zacząć od defiinicji drogi jedno i dwujezdniowej ;-)

Nie ma sie co zastanawiać, czy jest podwójna ciągła, jednostronna, przerywana, czy nie ma tych linii wcale.

Droga dwujezdniowa to tak jakby dwie jednokierunkowe drogi, o całkowicie niezależnej jezdni, oddzielonej wyraźnie pasem zieleni, ewentualnie czymś innym.


Na tej podstawie już problem mamy rozwiązany, czy 70 czy 80 kmh z małym zastrzeżeniem (ekspresówki) ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: