wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pojazdy typu BDF
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19178
Strona 1 z 6

Autor:  krzysiekfan [ 17 mar 2008, 14:57 ]
Tytuł:  Pojazdy typu BDF

Chciałbym aby w tym temacie były prezentowane pojazdy typu BDF czyli z wymienną zabudową. Ja na początek wrzucę kilka fotek znalezionych na google.pl bo innych nie posiadam. Mam pytanie do forumowiczów. Czy te paki mają jednakowe wymiary, ile ważą, jakie są dobre firmy zajmujące sie wymienną zabudową.

Obrazek
Obrazek

P.S. Proszę o nie usuwanie tego tematu ze względu na to że nie ma takiego ani podobnego na innych forach, na tym też nie. Przypominam ze ,,TRANSPORT KONTENERóW,, co prawda odbywa sie na podobnej zasadzie ale to nie jest to samo.

Zdjęcia pochodzą z: http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

Autor:  krzysiekfan [ 17 mar 2008, 16:34 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

A czy BDF mają specjalne podwozie do zabrania, przewożenia,zostawiania takiej zabudowy, czy może wystarczą zwykłe mocowania i tyle.

Autor:  PiotrusRybnik [ 17 mar 2008, 16:51 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Nadwozie BDF posiada 4 lub czasami 8 uchwytów(sporadycznie) do tego "podnóżki aby go postawić.
Ja w kazdym BDF miał pod skrzynia tunel na tzw poduszke centralną zamontowana w samochodzie, która przy zdejmowaniu skrzyni podnosiła ją do góry,,

Autor:  młodzian [ 18 mar 2008, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Firma M&M Logistic wykorzystywała na dużą skalę BDF-y ale kilka lat temu zaczęła od tego odchodzić. Pozostało kilka zestawów na trasach liniowych wykorzystujących BDF-y. Jak sie teraz okazuje ma nastąpić tego powrót. Oddział w Woli Rakowej (Łódzkie) miał swojego Stralisa 450 km w nowej kabinie, dodam iż podpięta naczepa to Wielton izoterma. Teraz ma przejąc go filia w Prószkowie a Wola Rakowa ma mieć Stralisa 450 tylko, że przystosowanego pod BDF. Kierowcy myślą o odejściu bo mówią że za cholerę nie będą się podstawiać dwa razy w ciągu nocy pod BDF. Biorą puste podstawiają pod załadunek, jadą na inny terminal zostawiają go podpinają inne i wracają. Nie zaciekawię jest je zdejmować i zabierać jak jest zła pogoda czy słabe oświetlenie. Raz widziałem jak nie mógł jeden go zdjąć bo przymarzł do mocowań. Pozdrawiam.

Autor:  Tomek_215 [ 18 mar 2008, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Dla mnie te nogi BDF'u w porownaniu do calego BDF'u wygladaja dosc marnie i raczej malo pewnie, stad moje pytanie czy mozna postawic BDF na nogach jak jest zaladowany?

Autor:  PiotrusRybnik [ 18 mar 2008, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Cytuj:
Dla mnie te nogi BDF'u w porownaniu do calego BDF'u wygladaja dosc marnie i raczej malo pewnie, stad moje pytanie czy mozna postawic BDF na nogach jak jest zaladowany?
Podstawa to dobre podłoże, ja stawiałem BDF-y z 10t..
Warunek to równiez stabilne nogi i pewne poprzeczki trzymające aby sie one nie rozjechały..

Autor:  krzysiekfan [ 18 mar 2008, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Obrazek
Mam do was pytanie:
Czy jak ciężarówka z wymmieną zabudową jest na megach to może zabrać taką pakę co wozi inna ciężarówka na normalnych kołach.
Chodzi mi o to czy bdf podniesie się tak wysoko żeby złożyc takie duże łapy. Jeśli tak to jak wysoko można podnieść pakę?
Jakie są zalety a jakie wady BDF_ów?

Autor:  Długi [ 18 mar 2008, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Obrazek
kopyrajtorajt.

Autor:  AdekS [ 18 mar 2008, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Cytuj:
Czy jak ciężarówka z wymmieną zabudową jest na megach to może zabrać taką pakę co wozi inna ciężarówka na normalnych kołach.
Chodzi mi o to czy bdf podniesie się tak wysoko żeby złożyc takie duże łapy. Jeśli tak to jak wysoko można podnieść pakę?
Na auto z małymi kołami (Jumbo) nie założysz zwykłej zabudowy BDF, braknie ci po prostu poduszek.
Paka unosi się na taką wysokość aby można było swobodnie rozłożyć nogi a nawet zostaje jeszcze miejsce aby coś pod nie podłożyć. :wink:

Autor:  DamLen [ 19 mar 2008, 9:57 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

BDF z Rabena:

Obrazek

Autor:  młodzian [ 26 mar 2008, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Z BDF-ami jest troche tzw pierdzielenia się. Cała rzecz polega na tym, że jak samochód pod BDF to juz pod nic więcej, a poza tym jeśli robić krajówkę z wymiana BDF to można by sie zapłakać. Dość dużo czasu zajmuje ich zmiana.

Autor:  Marcino [ 26 mar 2008, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Mój tata jeździ Volvo FH z wymienną zabudową BDF. Uważam, że jest to pewnego rodzaju ułatwienie choćby u Nas (zostawiamy puste kontenery na terminalu firmy(ładują), przyjeżdżamy, podczepiamy i wyjeżdżamy :U).
Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Majsi [ 26 mar 2008, 19:16 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

BDF jest bardzo funkcjonalną zabudową. Mój wujek ma tartak, ma samochód do drzwa i Mercedesa SK BDF. I jeżeli trzeba jechać po drzewo na 2 samochopdy to zrzuca pod domem szmatki i podbiera zabudowę z kłonicami, ma też tylko 1 przyczepę, którą musi wozić drzewo jak i rozwozić towar, a wymiana paki zajmuje mu 10-15 min.
Obrazek

Autor:  Fleishmachine [ 25 kwie 2008, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Witam

Nie mam duzego doswiadczenia na wiekszych sprzetach, poniewaz dopiero zaczynam jezdzic, ale na temat BDF moge sie pozytywnie wypowiedziec - obecnie jezdze solowkami, rocznikami z przedzialu 2005 - 2007... BeDeeFki dosyc fajnie rozwiazuja sprawe zaladunkow na solowkach - przychodze do firmy, biore klucze i papiery, laduje BOXa i w droge, koncze prace, zrzucam BOXa, odstawiam solowke i do domu, a chlopaki na magazynie nie maja problemu z zaladunkiem, maja odpowiednia ilosc BOXow, tak wiec nie musza czekac na ciezarowki, az ktos wroci z trasy... zaladowanie czy zrzucenie BOXa nie zajmuje wiele czasu, kwestia wprawy... jednak nie ladowalem nigdy BOXa na tandem, tam juz trzeba miec troche wprawy. w przypadku solowek to jest spoko... w jednej z poprzednich firm gdzie jezdzilem na zwyklych solowkach czesto musialem czekac na kierowce az wroci z trasy, a pozniej na zaladunek.. .
w innej firmie gdzie pracowalem mielismy same zestawy, problemu z zaladunkami oczywiscie tez nie mielismy, bo w firmie byla dostateczna ilosc naczep, oczywiscie samych ciagnikow bylo znacznie mniej ( mowa o lokalnych dystrybucjach - trasy do 400km dziennie ).
Obecnie jezdze DBF`kami Iveco i Scania, automaty, bardziej preferuje Iveco ( znacznie szybsza skrzynia biegow, ale tandetne wykonanie )
wrzucilbym fote, ale... szczerze mowiac nie wiem jak ;)

Zobacz ten temat:
viewtopic.php?f=7&t=8812 //eRKaZet

Autor:  młodzian [ 04 maja 2008, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

BDF sprawdza sie ale na dlugich dystansach. GLS je ciaga i innej zabudowy na duzym aucie nie widzialem jak BDF. Warunkiem spelnionym musi byc w miare rowne podloze i jako taka widocznosc(podczas podczepiania i odstawiania). Wicio wie o co mi chodzi, prawda?

Autor:  szymonf1989f [ 17 lut 2009, 9:39 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Wiecie ile może ważyć rama bdf na takim samochodzie http://moto.allegro.pl/item549727559_sc ... pilot.html?

Autor:  młodzian [ 22 lut 2009, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Kolego ale zabudowa tej Scani nie jest typu BDF. Moze źle zrozumiałem twoje pytanie?

Autor:  Evil [ 23 lut 2009, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Zabudowa na tej Skakance jest typu BDF. Zobacz na opis samochodu ;)

Autor:  młodzian [ 25 lut 2009, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Tak zabudowa według mnie nie ale samo auto jest do przewozu BDF.
Sam system BDF charakteryzuje sie tym ze mozemy wymieniac zabudowe. Jak wymienic zabudowe w tej Scani nie mam pojescie. poza tym tzw BDF czyli skrzynia ladunkowa jest nie kompletna, zauwaz ze nie ma tzw nóg.

Autor:  AdekS [ 25 lut 2009, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Pojazdy typu BDF

Cytuj:
Tak zabudowa według mnie nie ale samo auto jest do przewozu BDF.
Sam system BDF charakteryzuje sie tym ze mozemy wymieniac zabudowe. Jak wymienic zabudowe w tej Scani nie mam pojescie. poza tym tzw BDF czyli skrzynia ladunkowa jest nie kompletna, zauwaz ze nie ma tzw nóg.
Nogi w tej zabudowie są wyciągnięte (bo po co je wozić, skoro zabudowa się nie zmienia). HDS zdejmowany jest razem z zabudową, odpina się przewód od hydrauliki i gotowe. :)

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/