Sytuacja: kończę jazdę "swoim" autem, zakańczam tarczkę i idę do biura się rozliczyć. Na to kierownik mówi: weź auto X i jedź jeszcze zawieźć 2 palety. Pytam co zrobić z tarczką skoro już ja wyjąłem. Mówi"wypisz nową". Ja na to : za to jest mandat a on"na którym kursie Cie tego uczyli" ? Nie posłuchałem go i zrobiłem po swojemu czyli wziąłem tą zakończoną i wypisałem z tyłu: czas zmiany pojazdu, kilometry itd.
Pytania: czy kierownik ma racje uważając że można zmieniając auto wypisać nową wykresówkę(a jeśli nie ma to prosiłbym na to jakiś paragraf) oraz co z czasem który jest nieudokumentowany(ok. 30 min) ? Narysować na rewersie np. dyspozycyjność??
Jeżeli był taki temat to przepraszam, jestem zbyt zmęczony żeby szukać.
pozdrawiam
Twój szef absolutnie nie ma racji. Za nieuzasadnione użycie drugiej tarczki w ciągu 24h jest mandat. Wypisujesz nowy numer auta z tyłu tarczki, przebieg i wkładasz do drugiego auta, a w czasie kiedy nie jeździłeś możesz wyrysować na odwrocie pauzę, lub jak chcesz być bardzo uczciwy to inną pracę.
Podczas kontroli inspektor może zarzadac tarczek. Powinien je z kserować i oddać nam orginal ale może zdarzyć się ze zawiedzie ksero czy coś i wtedy on bierze orginal a nam pisze zaświadczenie o tym ze on wziął tarczki tu podaje daty każdej która zabrał.
Potem podaje swoje dane i pisze ze z racji tego iz aktualna wykresówka została zatrzymana kierowca został zmuszony do rozpoczęcia nowej.
Powiedzial mi to inspektor na kursie na przewoz rzeczy ale mowil ze w calej jego karierze 5 lat tylko raz spotkal sie z tym ze inspektor zkonfiskowal wykresowki
_________________ Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie
Pozwole się podpiąć do tematu .
Ostatnio zdarzyło mi się jechać w podwójnej obsadzie.
Wiec włożyłem swoją tarczkę jako 1 a kierowca 2 jako 2 tarczke.
W trakcie jazdy gdy nie prowadziłem ustawiałem selektor „mój” na
„kwadrat” a kierowcy 2 na „praca inna” gdy ja prowadziłem ustawiałem
1 na „praca inna” a kierowcy 2 na „kwadrat” po ukończeniu jazdy na mojej tarczce
Była cały czas prowadzenie pojazdy wyrysowane :-\ z wyjątkami gdy pojazd stał
Stąd moje pytanie :
Gdy zmienia się kierowca za kierownica tarczki w tacho też powinno się zamieniać kolejnością?
Dodam ze auto to Volvo fh 12 98r.
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
A nie wystarczy zmienić symbolu pokrętłem na selektorze? Nie jeździłem nigdy w podwójnej obsadzie więc nie jestem pewien czy wystarczy zrobić jak napisałem, czy zamienia się tarczki (raczej bez sensu, bo na tacho wyrysuje, że tarczka była wyjmowana).
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
A nie wystarczy zmienić symbolu pokrętłem na selektorze? Nie jeździłem nigdy w podwójnej obsadzie więc nie jestem pewien czy wystarczy zrobić jak napisałem, czy zamienia się tarczki (raczej bez sensu, bo na tacho wyrysuje, że tarczka była wyjmowana).
Nie nie wystarczy zmiana selektorem gdyż przebyta droga oraz prędkość pojazdu jest rysowana jedynie na tarczce pierwszego kierowcy a na tarczce drugiego każdą inną pracę poza jazdą
Nie nie wystarczy zmiana selektorem gdyż przebyta droga oraz prędkość pojazdu jest rysowana jedynie na tarczce pierwszego kierowcy a na tarczce drugiego karzdą inną pracę poza jazdą
Dziekuje za wyjasnienie.
i jeszcze jedno pytanie .
czy za karzdym razem gdy kierowcy się zmieniają nalezy
zakończyc tarcze wpisując przejechane przez siebie kilometry?
i tak jak by z tyłu tarczki wpisac nowe? czy poprostu przekładamy
tarczke i zakańczamy ją na koniec pracy ?
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Cytuj:
Przejechanych kilometrów się raczej nie wpisuje. Wystarczy kilometry podczas wlozenia i wyjecia tarczki
Nie raczej, tylko napewno Gdy kierowcy się zmieniają, przekłada się tylko tarczki (można też przestawić selektor) i jedzie dalej. Zakańczamy tarczki dopiero, gdy przychodzi czas na zmianę tarczki, lub kończymy pracę.
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Tak? Ciekawe... A zakańczamy tarczkę np. przy rozładunku (czyli inna praca) ? To analogicznie taka sama sytuacja. Drugi kierowca siedzi obok, czyli ma "inną pracę", przekłada tylko swoją tarczkę "na dół" i nie wpisuje żadnych kilometrów
Więc nie pisz bzdur, że jak ktoś chce, to niech sobie wpisze.
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
Podczas wkładania tarczki zapisuje na niej stan licznika a podczas wyjmowania również go wpisuje.
A poniżej jest trzecie pole różnica km wiec jeśli chce to sobie to wpisuje a jeśli nie to nie.
Teraz dopiero zauważyłem ze chyba nie zrozumieliśmy się
Mnie chodzi o to ze jak tarczka jest juz 24h w tacho i wymieniasz ja na nastepna czysta to mozesz sobie zapisac roznice miedzy km podczas wkladania i wyjmowania
_________________ Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Cytuj:
Teraz dopiero zauważyłem ze chyba nie zrozumieliśmy się
Najwyraźniej
Cytuj:
to mozesz sobie zapisac roznice miedzy km podczas wkladania i wyjmowania
Musisz
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
Przecież to jest najbardziej podstawowa czynnośc, wypełnienie tarczki wraz z wpisaniem przebiegu auta przed włożeniem tarczki, a także wpisanie przebiegu po wyjeciu i obliczenie przejechanych kilometrów metodą słupkową, bądź jak kto woli kalkulatorową.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę