Cytuj:
w Polsce oznaczenie pojazdów przewożących odpady jeszcze nie jest obowiązkowe, ale nie długo będzie podobnie jak w Niemczech.
jeżeli firma chce przewozić odpady musi wystąpić, w naszym wypadku, do wydziału środowiska urzędu miejskiego o zezwolenie.
kosztuje to około 600zł i nie ma kłopotu w uzyskaniu tego zezwolenia. jednak pociąga to za soba pewne konsekwencje, co roku składa nam wizytę kontrola z tego wydziału środowiska.
jeżeli firma przewozi makulaturę, złom czy cokolwiek gdzie występuję w liście przewozowym odpad musi mieć takie zezwolenie. czyli jeżeli przewozi się sprasowane plastikowe puste butelki do recyklingu, trzeba w list przewozowy wpisać: "puste opakowania".
kontrole drogowe policji i ITD nie wymagaja takich zezwoleń i spora część przewoźników jeździ bez tego, ale w razie kontroli ochrony środowiska w firmie może skończyć się karami które zachwieją firmą.
Cyryl, orientujesz się może czy się to zmieniło i czy w Polsce jest już to obowiązkowe ? Czy nadal to jest egzekwowane tylko w Niemczech ?
W tym co napisałeś nie sprecyzowałeś czy konieczne jest zezwolenie i oznakowanie tylko w przypadku tranzytu lub docelowo Niemiec, czy w ogóle ? bo z drugiej strony skoro w PL nie jest obowiązkowe, czy jest ? tylko po prostu nie jest to egzekwowane ?
W najbliższym czasie będę przewoził regularnie odpady złomu aluminiowego z PL do IT (tranzytem przez CZ, A, SLO) i zastanawiam się czy będę potrzebował takie tablice i mój pracodawca wyżej wspomniane zezwolenie ?
Mógłby ktoś wkleić tekst ustawy odnośnie transportu odpadów, bo nie mogę nigdzie znaleźć.