wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Volvo, FH12] Problemy z hamulcami http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19811 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pstros65 [ 07 kwie 2009, 22:43 ] |
Tytuł: | [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami |
Szanowni koledzy mam FH12 z 1999 roku , coś się stało z hamulcami albo układem pnęmatycznym , po uruchomieniu silnika układ nabija powietrze aż do 11 atm na zegarach hamulcowych i blokuje hamulce w naczepie i ciągniku , proszę o pomoc - wymieniłem już zawór osuszacza , czterodrożny oraz regulacyjny od hamowania przyczepą - dalej to samo już niewiem co się dzieje - pomocy |
Autor: | Mirek NT [ 08 kwie 2009, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami |
Kolego jeśli za dużo kompresor pompuje to za to jest odpowiedzialny regolator ciśnienia który podnosi płytki w kompresorze,lub płytki się zablokowały.U mnie w fl7 tak pompował że brakowało skali działy się cuda z zaworami.Ja rozwiązałem to tak- zamontowałem za kompresorem regulator ciśnienia-zbijak i przy 8,5atm sobie zbije . |
Autor: | Gosc2010 [ 08 kwie 2009, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami |
Panowie 11 at tyle powinna pompować sprężarka .Problemem jest 11 at na układzie hamulcowym,a za to jest odpowiedzialny reduktor ciśnienia t.z.w[.gruszka].Koło czwórdrożnego są takie jakby kieliszki z dołu z śrubką na 10 kluczyk. |
Autor: | mi-trans [ 09 kwie 2009, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: [Volvo, FH12] Problemy z hamulcami |
w FH12 osuszacz powinien strzelać przy 12,5bar i tyle prawie powinno być na zegarze od zawieszenia a reszta układu jest redukowana przez właśnie zawór redukcyjny jak wspomniał Gosc2010 i tu na pewno jest przyczyna zbyt wysokiego ciśnienia na 1 lub 2 obwodzie hamulcowym - ciśnienie w tych obwodach powinno mieć w granicach 8,5bar. A co do blokowania ciągnika i naczepy to może kolega nie wcisnął przycisku przy zaworze ręcznym |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |