Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2009, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Ostatnio oglądałem ciągnik Scania 124 420 hpi 2004r i na luzie wkręcał sie tylko do 2000obr czy to normalne czy jest cos nie tak z silnikiem? Niestety nie wiem jak sytuacja wyglada podczas jazdy bo nie miałem takiej mozliwości...

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie wiem jak w scani, ale w volvie mozna ustawic obroty max, standart to chyba 2300. Ale mozna sobie zrobic np 1900/min.


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

praca na wysokich obrotach (dla silników z ciężarówek 2000rpm to wysokie obroty) bez obciążenia jest szodliwa. poza tym praca silnika powyżej 1400rpm nie ma sensu, bo moc wzrośnie tylko o jakieś 15KM, a moment obrotowy znacznie spadnie.

proszę wejść na stronę dowolnego producenta i obejrzeć sobie wykresy mocy i momentu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Wiem ze to nic nie daje ale tam widać ze była wymieniana turbina i zastanawia mnie czy nie jest cos uszkodzone.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
praca na wysokich obrotach (dla silników z ciężarówek 2000rpm to wysokie obroty) bez obciążenia jest szodliwa. poza tym praca silnika powyżej 1400rpm nie ma sensu, bo moc wzrośnie tylko o jakieś 15KM, a moment obrotowy znacznie spadnie.

proszę wejść na stronę dowolnego producenta i obejrzeć sobie wykresy mocy i momentu.
A czy kolega pytał czy to szkodzi? Nie, on zadał pytanie czy normalnym jest zjawisko:
Cytuj:
na luzie wkręcał sie tylko do 2000obr
Według mnie to coś w stylu zabezpieczenia o jakim wspomina Maderfaker, aby niepotrzebnie nie wykręcac silnika na zbyt wysokie obroty bez obciążenia, lub gdy jest zimny.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Wiem ze to nic nie daje ale tam widać ze była wymieniana turbina i zastanawia mnie czy nie jest cos uszkodzone.
jedna uwaga:

przy wymianie turbiny najważniejsze jest zwrócenie uwagi na uszczelnienie złącza przewodu olejowego. tam idzie podkładka. niestety są tacy co stosują silikon. otóż nadmiar silikonu w postaci farfocli włazi w przewód smarowania turbiny i najczęściej blokuje przewód olejowy - turbina się zaciera.

w takim wypadku reklamacja nie jest uznawana.

turbina jest prostym urządzeniem mechanicznym, z jednej strony napędzają ją spaliny z drugiej ona spręża powietrze. całość jest na jednym wałku, jeżeli działa przy 1000rpm, to przy innych obrotach też będzie działalo, więc katowanie silnika nie ma sensu. jak nie dało się silikonu i dobrze skręciło musi działać.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 kwie 2009, 9:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Cytuj:
Wiem ze to nic nie daje ale tam widać ze była wymieniana turbina i zastanawia mnie czy nie jest cos uszkodzone.
jedna uwaga:

przy wymianie turbiny najważniejsze jest zwrócenie uwagi na uszczelnienie złącza przewodu olejowego. tam idzie podkładka. niestety są tacy co stosują silikon. otóż nadmiar silikonu w postaci farfocli włazi w przewód smarowania turbiny i najczęściej blokuje przewód olejowy - turbina się zaciera.

w takim wypadku reklamacja nie jest uznawana.
Małe sprostowanie. Niestety takie grudki silikonowej masy wpadają, bądź są porywane głębiej do miski olejowej zasysane są przez smok i wpadają w główną magistralę olejową. Najczęściej kończy się to tym że zapychane są dysze natryskowe chłodzące denko tłoka. Kończy się zatarciem ale silnika w najlepszym wypadku. Gorzej jak korbowód wyjdzie bokiem. Dlatego też Scania jako producent (a myślę że też i inni producenci) nie zaleca stosowania żadnych past silikonowych w obrębie korpusu silnika.
A co do obrotów to podejrzewać mogę że pojazd jest wyposażony w elementy ochrony sprzęgła. I to jest powodem ograniczenia do 2000 obrotów na biegu jałowym.


Post Wysłano: 27 kwie 2009, 13:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

z przypadkami tak dalekiego zawędrowania grudek silikonu pochodzących z turbiny nie spotkałem się.

olej z turbiny idzie do miski olejowej i ma na swej drodze do głównej magistrali olejowej napierw sito smoka, potem filtr oleju, więc jest małe prawdopodobieństwo, żeby się tak stało, ale kto wie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: