wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Man, M90] Centralne smarowanie Schübler http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20429 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pitter84 [ 24 maja 2009, 12:04 ] |
Tytuł: | [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
Witam Koledzy mam problem z centralnym smarowaniem, nie działa od jakiegos czasu, smar jest nabity, przy odpalaniu swieci zielona dioda na desce ,po chwili zapala sie czerwona i gasnie. Standardowo starownik jest przed stopami pasazera, zbiornik na ramie po lewej stronie. Sterownik jest 12 pinowy ,typu AAT4, na desce jest kontrolka od smarowania z dioda przynajmniej 2 kolorowa. Do zbiornika na ramie przychodza: przewod pneumatyczny i kabel 5 pinow. Dodam ze chyba ktos grzebal przy elektryce ,bo przy wyjsciu ze sterownika mam jeden czarny kabel zaizolowany a przy kostce jest pewne zamieszanie. Najbardziej zalezy mi na pinologii , na sterowniku niestety jej nie ma. Z tego co jeszcze zdazylem sie zorientowac to Schübler jest to chyba to samo co aktualnie Groeneveld i wszelkie schematy i pinologie dotycza raczej sterownika AAT3 i nowszych. |
Autor: | kalum10 [ 24 maja 2009, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mam pytanie odnośnie centralnego smarowania. Czy do centralnego jest specjalny smar, czy taki zwykły, jedni mówią że można zwykły rozcieńczyć olejem, a inni zaś żeby nic nie rozcieńczać. To jak to w końcu jest? Pozdrawiam |
Autor: | pitter84 [ 24 maja 2009, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
Używa sie specjalnego smaru, sporo rzadszego od zwyklego smaru. Trzeba wiedziec co zaleca producent instalacji centralnego samrowania. Ja używam ELF MULTI BT 000 |
Autor: | sebotrucker [ 24 maja 2009, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
widzę kolego że te centralne smarowanie masz pneumatyczne. Ja w swoim f 90 mam centralne samarowanie typu Vogel i na sterowniku mam po boku taki mały pstryczek który po wciśnięciu na 5 sekund kasuje wszystkie błędy może u Ciebie tez takie coś jest. w centralnym smarowaniu praktycznie nie ma się co popsuć i jest to w miare proste urządzenie sterownik czasowy, czyjnik który daje informacje o ciśnieniu smaru w układzie i pompa napędzana elektrycznie lub tak jak u Ciebie pneumatycznie |
Autor: | pitter84 [ 24 maja 2009, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
sebotrucker napewno masz racje , w moim przypadku to sterownik otwiera zawor pnaumatyczny wypychajacy smar w instalacje w zaleznosci od czasu , lub zablokuje np z powodu braku smaru. Jest to dosc prosty uklad , jakbym mial schemat to podlaczylbym puszke na krotko i wiedzialbym juz na czym stoje , po czym doszedlbym do ladu z wtyczka od sterownika. |
Autor: | pitter84 [ 25 maja 2009, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: [Man, M90] Centralne smarowanie Schübler |
Dzis problem rozwiazalem. Rozebralem cala pompe , okazalo sie ze elektrozawor pneumatyczny sie wysypal i nie puszczal powietrza na silownik. Ale przy okazcji wyczyscilem wszystko ze starego smaru. Jeszcze czeka mnie uporzadkowanie kabli i wszystko powinno byc git. Temat do zamkniecia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |