Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2008, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Witam sznownych kolegów...
Chciałbym zwiększyć moc silnika w moim fh.Wie ktoś z kolegów gdzie to można zrobić profesjonalnie?? a może ma ktoś fh po małej przeróbce??i podzieli się spostrzeżeniami co się zmieniło i co z awaryjnością po przeróbce?? :D


Post Wysłano: 25 gru 2008, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2008, 23:03
Posty: 7
GG: 423501
Samochód: scania R 620

Podobnierz zalozenie wygarow dodaje ok. 20 - 25konikow :D


Post Wysłano: 25 gru 2008, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2008, 20:11
Posty: 94
GG: 7673682
Samochód: Yamaha, Aerox

Naklej sobie naklejkie sport to z 50 koni dostaniesz :P

pozdro... wesołych ...


Post Wysłano: 26 gru 2008, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Dzięki Truchol,sam sobie naklej i nie zapomnij jeszcze naklejki"rozum" na czole to inni pomyślą że go masz :lol: :mrgreen:


Post Wysłano: 27 gru 2008, 1:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

chyba tak jak w każdym samochodzie od wymiany filtrów i wydechu aż po chip.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 27 gru 2008, 8:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

podejmując sie jakiegoś działania trzeba sobie zadać pytanie pierwsze: PO CO? i zaraz potem zrobić bilans zysków i potencjanych strat.

wiadomo, że zwiekszenie mocy jest ograniczone i można je zmienić w granicach 20 - 80KM bez totalnego rozbebeszania silnika. teraz pytanie: czy brak owych 20 - 80KM uniemozliwia Ci pracę na tym aucie? bo jeżeli używasz tego samochodu do celów sportowych to pytanie to traci sens.

przy normalnej pracy różnica 20 - 40KM jest prawie niezauważalna, więc po stronie zysków możesz postawić 0, po stronie strat jakąś kwotę pieniężną.
poza tym każda ingerencja w silnik to potencjalna przyczyna awarii. oczywiście są wyspecjalizowane firmy które potrafią to robić dobrze - profesjonalnie, ale ceny mają astronomiczne. ceny mniej więcej są takie jak w samochodach osobowych x 3. trzeba również dodać, że większe wysilenie silnika to zmniejszenie żywotności.

następną sprawą jest pytanie kto jest właścicielem pojazdu, jeżeli Ty to OK, ale jeżeli nie to musisz to uzgodnić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 gru 2008, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

W naszym VOLVO robiliśmy chipa w Zduńskiej Woli. Volvo goniło najpierw pod plandeką i miało 380 KM, potem została sprzedana naczepa i Volviak zaczął gonić pod wywrotką. Koni trochę brakowało, więc zdecydowaliśmy się na chip tuning. Kosztowało nas to chyba 2000tys, a przybyło 40 koni, mocy nie brakuje. Szef jest zadowolony, na dłuższej trasie nawet spalannie trochę zmalało. Robiliśmy to w Kwietniu, Volvo cały czas goni, ale żadnych usterek z tym związanych póki co - nie było.
Polecam tych gości ze Zduńskiej Woli
Link:
http://www.alltuning.pl/index.php

(w galerii jest nawet nasze białe VOLVO)

Pozdrawiam,


Post Wysłano: 27 gru 2008, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...miało 380 KM, potem została sprzedana naczepa i Volviak zaczął gonić pod wywrotką. Koni trochę brakowało...
jak można przekonać się na przykładzie Fernando Alonso i Roberta Kubicy umiejętności kierowcy potrafią wyrównać walory pojazdu (w tym moc) nawet w sporcie tak wyrafinowanym, gdzie liczą się setne/tysięczne części sekundy, jak F1.

wyniki pracy wywrotki liczy się w tonokilometrach i za nie się płaci, setne/tysięczne części sekundy są zarezerwowane dla sportu.

gdyby mi przyszło płacić 2000zł w ingerencję w silnika, wymieniłbym kierowcę - taniej i silnik bezpiecznieszy.

najbardziej rozbawiło mnie to obniżone spalanie.
jest to oczywisty dowód na istnienie perpetum mobile. jeżeli większa moc oznacza zmniejszone zużycie, to po dalszym podwyższeniu mocy zużycie powinno nadal spadać, a po przekroczeniu pewnej granicy silnik powinien (wedle tej teorii) oddawać paliwo do zbiornika.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 gru 2008, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Dzięki Zychu,właśnie o tej firmie myślałem...zamierzam skorzystać z ich usług :D
Do kolegi Cyryla: transport cieżarowy to nie wyścigi formuły 1
Auto jest moje,dużo jeżdze po górach i zamierzam ułatwić sobie życie i nie męczyc sie na podjazdach....dlatego też chcę zwiększyć moc silnika.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Cytuj:
...miało 380 KM, potem została sprzedana naczepa i Volviak zaczął gonić pod wywrotką. Koni trochę brakowało...
jak można przekonać się na przykładzie Fernando Alonso i Roberta Kubicy umiejętności kierowcy potrafią wyrównać walory pojazdu (w tym moc) nawet w sporcie tak wyrafinowanym, gdzie liczą się setne/tysięczne części sekundy, jak F1.

wyniki pracy wywrotki liczy się w tonokilometrach i za nie się płaci, setne/tysięczne części sekundy są zarezerwowane dla sportu.

gdyby mi przyszło płacić 2000zł w ingerencję w silnika, wymieniłbym kierowcę - taniej i silnik bezpiecznieszy.

najbardziej rozbawiło mnie to obniżone spalanie.
jest to oczywisty dowód na istnienie perpetum mobile. jeżeli większa moc oznacza zmniejszone zużycie, to po dalszym podwyższeniu mocy zużycie powinno nadal spadać, a po przekroczeniu pewnej granicy silnik powinien (wedle tej teorii) oddawać paliwo do zbiornika.
jeśli jest założony dobry chip to spalanie spada


Post Wysłano: 28 gru 2008, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Czy miałeś wogóle kiedyś auto po chip tuningu??? (jak nie, to więc czemu jesteś tak strasznie temu przeciwny skoro praktycznie nic o tym nie wiesz)
Wywrotką wozimy tylko i wyłącznie towary na nasz skład budowlany, więc nie liczymy wyników pracy tej wywrotki w tonokilometrach.
Nie chodzi o to by jeżdzić szybciej, ale poprostu by nie brakowało mocy załadowanemu VOLVO w terenach górzystych, o jakie u nas nie trudno.
A kierowcy nie zmienimy, bo często jeżdzi nim sam właściciel.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

dlatego w moim pierwszym poście zastrzegłem: "następną sprawą jest pytanie kto jest właścicielem pojazdu, jeżeli Ty to OK".

jeżeli będziesz sobie chciał zamontować chip czy inne rzeczy, to nie musisz się nikomu tłumaczyć.

natomiast ja zawsze byłem pracownikiem u kogoś i odpowiadałem za wyniki finansowe (jak byłyby złe to podziękowaliby mi).
jeżeli w Waszej firmie nie liczy się wyników finansowych to tylko pozazdrościć, ale nie wielu na to stać - moim marzeniem jest pracować w takiej firmie gdzie nie liczy się kasy.

nigdy też nie miałem pod opieką pojazdu po chip tuningu. aby namówić właściciela firmy na takie coś musiałbym czarno na białym wykazać mu korzyści. kilka firm z którymi nawet rozmawiałem na ten temat nie chciała udzielić gwaracji finasowych za zwiększone zużycie lub awarię związaną z układem zasilania. poza tym żadna z tych firm nie potrafi wykazać miarodajnie zwiększenia mocy silnika, bo można to wiarygodnie zrobić tylko na hamowni, a żadna z firm nie posiada hamowni i na dobrą sprawę nigdy nie sprawdzała efektów swojej pracy.

poza tym, zamiast marnotrawić dniówkę za poszukiwaniem czarodzejskiego Grala w tym czasie lepiej poszukać lepszej roboty, to daje bardziej zauważalne wyniki finansowe i dla właściciela i dla kierowców.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 28 gru 2008, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

I tu sie mylisz kolego Cyryl.Firmy mają hamownie,dostajesz wykresy przed i po tuningu i widzisz czarno na białym co sie zmieniło.Nie sądzisz chyba że ktoś zapłaci za tuning na przysłowiową "gębe"-te czasy już się skończyły.
Co do spalania to nie wiem jak jest w ciężarówkach ale myśle że podobnie jak w osobówce.Mam chipa w dieslowskim silniku osobówki i spalanie jest mniejsze niż przed tuningiem a moc dużo większa.Mam go już 2 lata i nic sie nie popsuło w silniku a jazda jest nieporównywalna.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
Mam chipa w dieslowskim silniku osobówki i spalanie jest mniejsze niż przed tuningiem a moc dużo większa.Mam go już 2 lata i nic sie nie popsuło w silniku a jazda jest nieporównywalna.
Przecież to jest irracjonalne... dowody poproszę.

Swoją drogą prosisz o pomoc w sprawie podnoszenia mocy i obalasz komentarze które są negatywne.


Może na samym początku zastanów się czy jest ci ten chip tak bardzo potrzebny że nie możesz bez niego żyć? Twoje auto nie wjeżdża pod żadną górę? Czy po prostu chcesz szpanować?

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 28 gru 2008, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Chyba mogę was pogodzić .Zrobię wam takie pompowtryski że nie będzie trzeba czipa ,a auto będzie mialo 500 KM .


Post Wysłano: 28 gru 2008, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2008, 20:11
Posty: 94
GG: 7673682
Samochód: Yamaha, Aerox

... jeden mojego ojca też tak nabrał ...

Starszy maniek szambiarka ładowność chyba 9 ton.

Przed regulacją pompy ok 25-30 l/ 100 po mieście.

Po regulacji 35-45 l/ 100 po mieście.

Mało tego, prędkość spadła z 80 do 70, nie chciał się wkręcać, stał się ostro zamulony ...

Coś jeszcze?

Pompa została wysłana do firmy zajmującej się naprawą i regulacją pomp...

Maniek pali 30l/100 Vmax 85, silny, że z 3 biegu z ładunkiem rusza ...


Post Wysłano: 28 gru 2008, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Dałeś grzebać przy pompie SZAMANOWI ,a FH 12 niema pompy tylko pompowtryski i sterowane są komputerem.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2008, 20:11
Posty: 94
GG: 7673682
Samochód: Yamaha, Aerox

To jest MAN :P


Post Wysłano: 28 gru 2008, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Bono29-twoją wypowiedź pozostawie bez komentarza.....
Widzę że pomyliłem fora. :!:


Post Wysłano: 28 gru 2008, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
I tu sie mylisz kolego Cyryl.Firmy mają hamownie,dostajesz wykresy przed i po tuningu i widzisz czarno na białym co sie zmieniło.Nie sądzisz chyba że ktoś zapłaci za tuning na przysłowiową "gębe"-te czasy już się skończyły.
Co do spalania to nie wiem jak jest w ciężarówkach ale myśle że podobnie jak w osobówce.Mam chipa w dieslowskim silniku osobówki i spalanie jest mniejsze niż przed tuningiem a moc dużo większa.Mam go już 2 lata i nic sie nie popsuło w silniku a jazda jest nieporównywalna.
czy możesz podać mi te firmy, które dysponują hamowniami silnikowymi z prawdziwego zdarzenia.

z tego co ja wiem wiekszość firm tuningowych dysponuje urządzeniem imitującym hamownię jest dysk z czujnikiem (hamownia przenośna, inercyjna) na tylnym kole do zczytywania pomiaru na komputerze (ten pomiar jest obarczony bardzo duzym błędem, przypomina mierzenie gorączki chorego termomertrem okiennym).

ostatnio rozpowszechniają się hamownie rolkowe (hamownie podwoziowe) przypominające urządzenia na stacjach kontroli pojazdów do pomiaru siły hamowania, jednak i one nie dają wiarygodnych wyników. jest to pomiar pośredni, również obarczony dużym błędem.

dodam jeszcze, że prawdziwe hamownie silnikowe mogą badać parametry silnika dopiero po jego wymontowaniu z pojazdu i umieszczeniu wraz z osprzętem na stanowisku do badania, które umożliwia dowolne obciążenie silnika, precyzyjny pomiar obrotów i momentu obrotowego. hamownie silnikowe są jedynymi urządzeniami mierzącymi wprost parametry silnika, w tym także jego rzeczywistą moc. natomiast wszystkie inne metody pomiaru są oparte na metodach pośrednich nie zawsze dokładnych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 20:40 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: