wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

AdBlue i norma Euro 4 i 5
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2095
Strona 1 z 4

Autor:  ciezarowka [ 29 gru 2005, 13:32 ]
Tytuł:  AdBlue i norma Euro 4 i 5

AdBlue to środek o podobnym składzie do mącznika, będzie tankowany do osobnego zbiornika i dostarczany w jakimś stopniu do cylindrów w silniku łącznie z paliwem ON to układ SCR. Większość marek ciężarówek będzie wykorzystywać ten układ. Wchodzi Euro-4 01.04.2006 a silniki w większości firm będą by spełnić te normę wykorzystywać SCR.

Autor:  oski1234 [ 29 gru 2005, 14:16 ]
Tytuł: 

Już jakiś czas temu słyszałem o tym patencie, moim zdaniem dobry pomysł na zmniejszenie emisji spalin a raczej na ich zneutralizowanie,bo o ile się nie myle AdBlue powoduje neutralizację NO w spalinach, mogę się mylić ale taki mi się wydaje.

Ogólnie pomysł dobry, kłopotliwy, czy ja wiem, wystarczy tylko stracić kilka minut na stacji benzynowej żeby zalać AdBlue do odzielnego zbiornika i tyle.

Autor:  ciezarowka [ 29 gru 2005, 14:21 ]
Tytuł: 

Neutralizuje CO.

Autor:  Denis [ 29 gru 2005, 14:27 ]
Tytuł: 

Kiedyś spotkałem się z opinią że ten AdBlue w mrozie zamarza.

Autor:  Miro [ 29 gru 2005, 14:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kiedyś spotkałem się z opinią że ten AdBlue w mrozie zamarza.
Dlatego też instalacja do AdBlue ma podgrzewanie, które ma takim przykrym niespodziankom zapobiegać

Autor:  ciezarowka [ 29 gru 2005, 21:51 ]
Tytuł: 

To i tak musi nadejść.

Autor:  wojo2 [ 30 gru 2005, 16:38 ]
Tytuł: 

ciekawe czy w polsce istnieje chociaż jedna stacja oferująca AdBlue :D

Autor:  ciezarowka [ 30 gru 2005, 18:54 ]
Tytuł: 

Są dwie już

[ Dodano: Sro, 01.03.2006, 13:01 ]
A dostawcą Ad Blue na polske jest firma BRENTAG S.A. z Kędzierzyna-Koźla

Autor:  łukasz [ 04 mar 2006, 20:04 ]
Tytuł: 

Główne marki europejskie=prawie wszystkie postawiły na Ad Blue dla spełnienia norm Euro-4....Ad Blue jest bezbarwną i bezzapachową cieczą,która zamarza w tem.-11 czy -13 stopni Celcjusza....Jest ona dodawana(wtryskiwana przez odpowiednie urządzenia). co daje zmniejszenie wydzielania sie do atmosfery głównie dwutlenku wegla i innych szkodliwych gazow.....Przy normie E-4 nie wszyscy jednak sa zgodni co do technologii SCR....Np.Man i Scania dzięki EGR spełniają normę E-4 bez zadnych instalacji z mocznikiem....VOLVO ma w palecie silniki z SCR,ale dla klientów którzy nie chcą "bawić się" z mocznikiem przewidziano silnik D12F o mocach 390 i 430km,które nie potrzebują układów SCR dla spełnienia norm E-4.....Jednak w kwestii norm E-5 wszyscy producenci są zgodni,że nie da sie uciec od Ad Blue i technologii SCR................ :D

Autor:  R620 [ 04 mar 2006, 20:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ad Blue jest bezbarwną i bezzapachową cieczą,która zamarza w tem.-11 czy -13 stopni Celcjusza
Hmmm a co dalej?? Jak spadnie temp poniżej -13 stopni.

Autor:  łukasz [ 04 mar 2006, 20:23 ]
Tytuł: 

Są systemy podgrzewania.....VOLVO opracowało taki system,który gwarantuje sprawność Ad Blue nawet w temperaturze -40 stopni celcjusza..........Wiadomo skandynawowie mają raczej zimny klimat,więc już oni na pewno o to dobrze zadbają............ :D

Autor:  oski1234 [ 05 mar 2006, 18:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dlatego też instalacja do AdBlue ma podgrzewanie, które ma takim przykrym niespodziankom zapobiegać
;p


A miom zdaniem to dla normalnego kierowcy może sprawiać tylko kłopoty, (dodatkowy zbiornik do "upilnowania") no i napewno dodatkowe koszta...

Autor:  HitmaN [ 05 mar 2006, 18:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A miom zdaniem to dla normalnego kierowcy może sprawiać tylko kłopoty, (dodatkowy zbiornik do "upilnowania") no i napewno dodatkowe koszta...
Nie sądze żeby to była aż takim wielkim problemem kontrolowanie atanu Ad Blue, a dodatkowe koszty ? otóż nie konstruktorzy cofnęli się do Euro 1 przez co znacznie zmalało spalanie co ma zrekomensować zapuk płyny Ad Blue wystarczy spojżeć na porównanie w PT "Liderzy Euro 4" gdzie najmniej pali Axtros ale wymaga stosowania Ad Blue :wink:
Pozdrawiam

Autor:  Denis [ 05 mar 2006, 18:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytat:
A miom zdaniem to dla normalnego kierowcy może sprawiać tylko kłopoty, (dodatkowy zbiornik do "upilnowania") no i napewno dodatkowe koszta...

Nie sądze żeby to była aż takim wielkim problemem kontrolowanie atanu Ad Blue, a dodatkowe koszty ? otóż nie konstruktorzy cofnęli się do Euro 1 przez co znacznie zmalało spalanie co ma zrekomensować zapuk płyny Ad Blue wystarczy spojżeć na porównanie w PT "Liderzy Euro 4" gdzie najmniej pali Axtros ale wymaga stosowania Ad Blue Wink
Pozdrawiam
Ale z tego co słyszałem że w Euro 4 niespadło spalanie :D Więc to tylko dodatkowy kłopot i koszt.

Autor:  HitmaN [ 05 mar 2006, 18:26 ]
Tytuł: 

Denis#024 nie spadło w przyadku gdy stosuje sie EGR ... np. w Scani nie zmalało bo oderazu miała Euro 4 dzięki Turbocompund :wink:

Autor:  ciezarowka [ 08 mar 2006, 19:43 ]
Tytuł: 

To spalanie niespanie, na razie niechżesz mieć dodatkowych kosztów zakup auto z silnikiem COMMON-RAIL. Te silniki nie potrzebują Ad-Blue.

Autor:  Pazdz [ 08 mar 2006, 21:58 ]
Tytuł: 

Ale potrzenują jakiegoś innego srodka. No bo jak??? Każdy silnik spełniający E4 i E5 musi to mieć.

Autor:  HitmaN [ 08 mar 2006, 22:25 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o MAN-a z silnikami Common Rail to do spełnienia normy Euro 4 wystarczyło dołożyć system EGR i nowy filtr cząsteczek stałych PM KAT. I nie potrzebują żadnych dodatkowych środków
Gwoli ścisłości do spełnienia normy Euro 5 raczej każda marka będzie musiała zastosować Ad Blue a tylko niektóre marki będą potrzebowały Ad Blue by spełnić Euro 4

Autor:  ciezarowka [ 09 mar 2006, 11:23 ]
Tytuł: 

Myślę, że do normy Euro5, silniki COMMON-RAIL nie będą potrzebować Ad-Blue. Ówczesne silniki COMMON-RAIL nie są jeszcze wykorzystane do końca, jeżeli chodzi tu o normy czystości spalin. Uważam, że te silniki po niewielkich modyfikacjach spokojnie uzyskają normę Euro5, nie wiem jak to będzie w przypadku uzyskania norm Euro6 i wyższych.

[ Dodano: Czw, 09.03.2006, 10:27 ]
Inne marki ciężarówek, które nie maja silników COMMON-RAIL, czekają na wyższe normy by dopiero je wprowadzić do produkcji.

Autor:  Cyryl [ 09 mar 2006, 12:34 ]
Tytuł: 

to wszystko nie tak, może aby coś napisać lepiej przeczytać jakieś wiarygodne informacje.
stosowanie AdBlue nie jest w żaden sposób uzaleznione od sposobu zasilania.
dla przykładu powiem, że MAN stosuje CammonRail, zaś Scania pompowtryskiwacze i obaj producenci do silników Euro4 stosują recyrkujacje spalin, zaś do silników spełniających normy Euro5 AdBlue.

mówiąc inaczej: normy Euro4 są granicznymi jakie może spełnić silnik sposobami tradycyjnymi niezależnie od sposobu zasilania, natomiast jedni producenci wróżąc dłuższy okres produkcji silkików Euro4 postawili na tańsze rozwiązanie z recyrkulacją spalin, natomiast inni od razu postawili na AdBlue widząc w tym solidniejsze przygotowanie się do wypuszenia na rynek nowych silników, tym bardziej, że między autami Euro3 i Euro4 nie ma różnic w opłatach autostradowych.

jeżeli zamierzamy o czymś pisać trzeba najpierw dokładnie zapoznać się z tematem, bo na skutek takich tematów to forum może stać się mało wiarygodne.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/