wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN LE 10.150
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21142
Strona 1 z 2

Autor:  pijok190 [ 10 lip 2009, 9:16 ]
Tytuł:  MAN LE 10.150

witam
Mam egzamin na kat.C 14.07 w Word Katowice na tym właśnie autku MAN LE 10.150 jest to mój pierwszy egzamin. Kurs robiłem na innym aucie i dlatego pytam.
Mogł by ktoś dac jakies foty itp. z opisem tego autka(płyny, światła itp.)
Jak ktoś wie jaka jest szkrzynia z przebitka czy bez i takie tam.
Za wszytskie info będę wdzieczny....:D:D

Dzieki

Autor:  Harry_man [ 10 lip 2009, 10:54 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

150KM to będzie na pewno pojedyncza skrzynia, bez żadnych przebitek czy przełączników.

Autor:  adasko87 [ 10 lip 2009, 12:30 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

http://www.word.kielce.pl/pl/index.php? ... &Itemid=30

tutaj masz troszke, skrzynia bez przebitki chyba 6 biegów, a ze światłami na zewnatrz dasz sobie radę bo chyba widac które się świeci po wciśnięciu przycisku z danym światłem!

Autor:  pigulka [ 10 lip 2009, 15:42 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

jezeli jest to ten sam co w Bytomiu to ma 5 biegow

Autor:  Walp [ 10 lip 2009, 22:01 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

1. Ten link z Kielc!

2. Fotki poniższe (biały MAN z Bytomia - identyczny jak w Katowicach - jedyne różnice to że w Katowicach jest żółty i zamiast izotermy na szmacianą pakę, też żółtą - foto na samym dole). Fotki czerwonego MAN-a nie wiem skąd są, ale to identyczny model.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

MAN z WORD Katowice:
Obrazek

3. Na koniec - nieśmiertelny filmik z Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NmDgXLYnh8Q
To starsza wersja MANa ale wszystko jest identycznie jak w tych nowszych LE.


Wklejam to wszystko już nie pamiętam który raz. Jak jeszcze raz ktoś zapyta o MANA LE, to zabiję... :)

Autor:  pijok190 [ 11 lip 2009, 9:36 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Dzieki wielkie
Jesteś gościu :D:D::D
Za taka pomoc to tylko podziekowania:d
Teraz tylko jakoś we wtorek zdać :D:D

Autor:  aaaajazda [ 24 sty 2012, 20:01 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Ogólnie wszystko się zgadza oprócz lusterek, w tym Manie w Bytomiu lusterka trzeba ustawiać ręcznie.

Autor:  Paksjeh [ 11 lut 2012, 13:25 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Mam pytanie co do tego MANa, czy puszczając samo sprzęgło bez dodawania gazu samochód ruszy?

Autor:  Pawełeczek [ 11 lut 2012, 14:07 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

a to są jakieś samochody, które nie ruszą w ten sposób ? :shock:

Autor:  Paksjeh [ 11 lut 2012, 14:49 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

W nie wszystkich starszych samochodach tak ruszysz.

Autor:  zdrzalson [ 13 lut 2012, 19:40 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Siemka mam pytanie będe zdawał na MANie w Bytomiu a uczyłem się na innym samochodzie i to w dodatku złomie, czy na tym Man 10.150 nie trzeba otwierać przedniej klapy?? i nie ma płynu wspomagania kierownicy??

Autor:  Radhezz [ 14 lut 2012, 2:00 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

zdrzalson, a co byś chciał pod tą klapą znaleźć, skoro wszystko co interesuje osobę egzaminowaną masz oznaczone w poście kolegi Walp-a?

Co do płynu wspomagania kierownicy - nie znajduje się na liście rzeczy "do sprawdzenia". Co prawda płyn hamulcowy do sprzęgła (ile razy to wspominam to śmiać mi się chce :lol: ) też nie, a czasem pytają, choć ja się osobiście nie spotkałem. Takiego MAN-a nie znam, ale jak miałbym stawiać na coś to pewnie do wspomagania jest ten sam płyn co do sprzęgła :wink:

Autor:  aaaajazda [ 14 lut 2012, 16:35 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Radhezz mylisz się, żeby sprawdzić w Manie 10.150 płyn do wspomagania kierownicy trzeba kipnąć kabine (ale tego zadania nie ma na egzaminie, chociaż spytać mogą) i nie jest to samo co płyn hydrauliczny (a nie hamulcowy) do wspomagania sprzęgła.

Autor:  MAN [ 14 lut 2012, 17:03 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Cytuj:
Takiego MAN-a nie znam, ale jak miałbym stawiać na coś to pewnie do wspomagania jest ten sam płyn co do sprzęgła
I tu sie mylisz do wspomagania jest np olej ATF a do sprzęgła np płyn hamulcowy DOT4

Autor:  Radhezz [ 14 lut 2012, 17:22 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Dobra, przyznaję się do błędu :) W sumie mogłem to przewidzieć skoro w osobówce też do wspomagania mam ATF :U

Autor:  zdrzalson [ 20 lut 2012, 20:54 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

A czy na tym Manie z Bytomia ruszamy z drugiego biegu, jest na tyle mocny??

Autor:  Radhezz [ 20 lut 2012, 21:12 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Cytuj:
A czy na tym Manie z Bytomia ruszamy z drugiego biegu, jest na tyle mocny??
Źle kolego sformułowałeś pytanie, bo ruszyć to on może i da radę, ale może się to zakończyć przedwczesnym zakończeniem egzaminu :D

Moim zdaniem - skrzynia 5 lub 6 - ruszaj zawsze z "1", a jak masz skrzynię 8 to zapytaj egzaminatora - głowy za takie pytanie przed wyjazdem na miasto Ci nie urwie - ja pytałem i się dowiedziałem że ruszamy z "1" (mimo tego że zdawałem TGL 12.240) ;)

A też nie ma specjalnie znaczenia kiedy się dowiesz z którego biegu ruszać, bo co Ci ta wiedza da np. tydzień wcześniej? Lepiej się przygotujesz, czy jak?

P.S.
Nawet Star 244 z 3 tonami z dwójki rusza spokojnie, byle nie pod górkę :mrgreen:

Autor:  zdrzalson [ 20 lut 2012, 21:30 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Bo ja się uczyłem na Volvo FL 611 i tam była 6 biegowa skrzynia i zawsze z dwójki ruszałem, tylko na placu używałem jedynki

Autor:  Radhezz [ 20 lut 2012, 21:39 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

Cytuj:
Bo ja się uczyłem na Volvo FL 611 i tam była 6 biegowa skrzynia i zawsze z dwójki ruszałem, tylko na placu używałem jedynki
No ok spoko, ale na końcu napisałem Ci coś o zabytku z nie najmocniejszym silnikiem, czyli Starze - da radę. Ale się tego nie robi - znajomy robił kurs na 8.150, skrzynia "6" - biegi od pierwszego zawsze, ja też na kursie latałem Mercedesem 1920 ze skrzynią "6", i też zawsze od jedynki.

W ogóle wydaje mi się że jeśli mówimy o skrzyniach 5 lub 6-cio biegowych to nie warto się szarpać - biegi dłuższe, machania wajchą tyle co w osobówce, więc po co kombinować jak ruszenie z "1" nigdy nie będzie błędem?
Starty z 2 lub 3 biegu robią się sensowne przy skrzyniach 8-mio biegowych, gdzie biegi początkowe są krótsze i jest więcej machania przy przyspieszaniu "od 1" ;)

No i tak ogólnie nie mówimy o normalnej eksploatacji pojazdu tylko egzaminie, który rządzi się swoimi prawami :wink:

Autor:  stasek [ 20 lut 2012, 21:47 ]
Tytuł:  Re: MAN LE 10.150

W czwartek miałem egzamin w DG na takim samym Manie i egzaminator kazał mi ruszać z drugiego biegu, choć i tak ruszałem z pierwszego...
Zależy na kogo trafisz, w zimie niby testy zalecają ruszać z drugiego biegu...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/