Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2009, 0:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Witam!
Wlasciwie to niejestem przekonany czy post zamiesciłem w dobrym dziale ale spróbujemy :D
Kwestia jest taka ze mam obecnie opony o rozmiarze 315/70(wszystkie) natomiast chcialbym je stopniowo wymienic na wieksze-315/80 i zaczac od przednich , tylnie dopiero gdy sie zedra... Czy tak mozna -co na to litera prawa :lol: i praktyka???(ciagnik Scania 124)


Post Wysłano: 12 sty 2009, 0:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Litera prawa nie będzie do tego nic miała. Poza koniecznością ponownej legalizacji tachografu.
No i zależy co na to silnik w temacie przełożenia w tylnym moście powie.Czy wystarczy mu mocy.
Trzeba się liczyć także z wyższym siodłem czyli niższą wysokością wewnętrzną naczepy.

_________________
ego


Post Wysłano: 12 sty 2009, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Jeżeli z przodu założysz większe gumy, nie będzie to żadne 'łamanie prawa'. Co do praktyki, to mówią że po przejściu na większe opony wygodniej się jeździ. Choć nie wiem co na to TC w Scanii.. :]


Post Wysłano: 12 sty 2009, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Zmiana z 70tek na 80tki nie powinna się odbić na mocy itp. Aż takiej dużej różnicy nie ma... Więc problemu nie powinno być. Chyba, że na osi napędowej też chcesz wymieniać po dwie :mrgreen:


Post Wysłano: 13 sty 2009, 1:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

jak wymienisz na ciągnącej wzrośnie ci prędkość z 90km/h do 98km/h przy czym licznik i tacho będzie rysować 90, i :D kolejna sprawa trasy będą krótsze na każdym tysiącu km o 80 km

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 13 sty 2009, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Cytuj:
jak wymienisz na ciągnącej wzrośnie ci prędkość z 90km/h do 98km/h przy czym licznik i tacho będzie rysować 90, i :D kolejna sprawa trasy będą krótsze na każdym tysiącu km o 80 km
I kolejna sprawa, wzrośnie spalanie...
Jak już mówiłem, aż takiej dużej różnicy nie powinno być...


Post Wysłano: 13 sty 2009, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Wszyscy piszecie o prędkości, mocy itd. lecz nadal nikt nie odpowiedział na pytanie: czy TC w Scani na to pozwoli..? :>


Post Wysłano: 14 sty 2009, 1:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

EDC pozwoli, miałem taką scanie gdzie właśnie taki numer był zrobiony, po legalizacji tacho. Śmigałem wtedy z owocem, non stop pedał w podłodze firma z cyklu latające tarczki, auto szło pięknie, szybsi byli tylko Holendrzy z kwiatami ale oni mieli w przeciwieństwie do mnie lekko i kaganiec na 100 ustawiony.
spalanie pod chłodnią wynosiło 35-45l/100km

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 17 sty 2009, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Czyli postanowione-czas wykonac :D


Post Wysłano: 12 lut 2009, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Konczac temat powiem ze zalozylem na przod 315/80 natomiast na tyle nadal 315/70 i jest OK. Jesli chodzi o ABSy i cale ustrojstwo z nimi zwiazane to pierwsze pareset metrow "palila sie" lampka kontroli trakcji po czym komputer chyba sie przyzwyczail do tego i dalej juz wszystko normalnie.


Post Wysłano: 13 lut 2009, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

Pamietam swego czasu sporo firm ze slaska i opolszczyzny bralo volva FH12 w takiej konfiguracji ze z przodu profil 80, z tylu 70, przez to zestawy byly nizsze, mniejsze opory powietrza czyli mniej palilo, zadne ABS itp nie swirowaly....


Post Wysłano: 14 lut 2009, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Co do 80tek na przod to zaden problem, sam widzisz bo zmieniles.
Ale co do zmiany na ciagnacej to szkoda zachodu, w niczym Ci to nie pomoze, a jak pisali koledzy tacho bedzie glupoty rysowac, kilometrow nie bedzie dobijac, samochod oslabnie (tzn zmieni sie przelozenie i objawy beda jak by slabszy byl). Ja jezdze pod wywrotkami na 70tkach i jest ok, wiec pod plandeka tym bardziej.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: