wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21645 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zaq [ 15 sie 2009, 12:40 ] |
Tytuł: | [Ogólne] Silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć |
dzień dobry mam pytanie jeździłem ciężarówką, gdy skończyłem jeździć chciałem zgasić silnik. Wyłączając go. Kluczyk ze stacyjki wyjąłem, ale silnik dalej pracował. Instruktor nie wiedział co może być przyczyną. Jedynie co przyszło mu na myśl to świece żarowe poszły. Czy ktoś z państwa wie co może być tego przyczyną... a druga sprawa czy może być na około 2 min załączony zapłon w ciężarówce, czy coś się może stać jak tak będzie załączony. nie znam się na ciężarówkach, ale mam nadzieje, że nic się nie stało mam podejrzenie, że instruktor wiedział co się stało ale chyba nie chciał mi powiedzieć co. Prosiłbym o odpowiedź i jeżeli coś poważnego się stało to jaki to by był koszt, czy duży czy mały. |
Autor: | Maderfaker [ 15 sie 2009, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć ? |
Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej. Kiedy silnik nie chce zgasnac, wazne jest aby spowrotem wlaczyc zaplon. Zapobiegnie to spaleniu diod na alternatorze. Swiece zarowe nic do tego nie maja. Odpowiadaja za szybki rozruch silnika zimą, lub kiedy komputer uzna za stosowne. Zaplon moze byc wlaczony na kilka minut. Ale juz kilka godzin to raczej nie, przy pompie jest grzalka grzejaca paliwo. Jesli silnik nie pracuje moze sie spalic. |
Autor: | Filip85 [ 15 sie 2009, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć ? |
Ciężarówką ??? Może marka model? |
Autor: | kraz [ 15 sie 2009, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć ? |
Kursantowi gratulujemy instruktora, a instruktorowi gratulujemy wiedzy |
Autor: | Marix [ 15 sie 2009, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć ? |
Cytuj: Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej.
lub elektrozawórCytuj: dzień dobry mam
Silnik diesla innymi słowy ZS (zapłon samoczynny) ma to do siebie, że aby mógł pracować musi być spełniony tylko jeden warunek. Musi dostawać paliwo i to wszystko co go zadowoli.pytanie jeździłem ciężarówką, gdy skończyłem jeździć chciałem zgasić silnik. Wyłączając go. Kluczyk ze stacyjki wyjąłem, ale silnik dalej pracował. Instruktor nie wiedział co może być przyczyną. Jedynie co przyszło mu na myśl to świece żarowe poszły. Jeśli diesel nie gaśnie to znaczy, ze dopływ paliwa nie został odcięty. Co do świec żarowych to tak jak napisał poprzednik, one nie odpowiadają za zapłon w przeciwieństwie do silnika benzynowego. Tylko, że w benzynowym masz świece iskrowe, a nie żarowe. |
Autor: | mobil1313 [ 22 sie 2009, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć |
To jak w starych traktorach było, mógł chodzić bez akumulatora, a jak się chciało go zgasić to się gaz ujmowało. A może stacyjka jest uszkodzona? |
Autor: | Żuławiak [ 22 sie 2009, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć |
Miałem tak w dostawczaku. Włączona klima = nie gasł. Dopiero po jej wyłączeniu można było auta zgasić. |
Autor: | Cyryl [ 22 sie 2009, 19:27 ] |
Tytuł: | Re: silnik w ciężarówce nie chce się wyłączyć ? |
Cytuj: Cytuj: Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej.
lub elektrozawór...Silnik diesla innymi słowy ZS (zapłon samoczynny) ma to do siebie, że aby mógł pracować musi być spełniony tylko jeden warunek. Musi dostawać paliwo i to wszystko co go zadowoli... wygaszanie silnika to dwie rzeczy równocześnie: 1. odcięcie paliwa, 2. zablokowanie wylotu spalin. proszę pamiętać, że każdą rzecz można spierniczyć na 10 000 sposobów. aby silnik ZS przestał pracować wystarczy: - dodać trochę powietrza do paliwa, - zepsuć smarowanie, - poprzestawiać zapłon, - pomajstrować przy zaworach, - zatkać kolektor ssący, - zatkać kolektor wydechowy. różnica między silnikiem ZS i ZI polega na tym, że rozłączając prąd w ZS trzeba go zamienić na jakiś ruch mechaniczny. w ZI wystarczy wyłączyć prąd dający iskrę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |