wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

FTF FS7
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2210
Strona 1 z 1

Autor:  fiergloo [ 09 sty 2006, 22:23 ]
Tytuł:  FTF FS7

Samochod jak samochod, jadacy cios.
Z daleka wyglada jak DAF. I to Daf 3600 tyle ze z kwadratowymi lampami i przerobiona kabina. Auto to skladak. Produkowany do 1995 roku w Weijhen. FTF ma silnik Detroit Diesel 92 Silver Series, wkrecal sie do 2 200 obr/min wtedy osiagal pelna moc 350KM. Momentu obrotowego nie znam. Skrzynia biegow EATON FULLER 12 przelozen, niezsynchronizowana. Most napedowy STEYR. kabina projektowana przez DAFa, jak na lata osiemdziesiate nie przedstawia sie zle. Dosc ciekawy samochod, na 100km palil 40 litrow ropy. Silnik to byl.....dwusow diesel. Do tego mial !4 zawory! na cylinder plus pompowtryskiwacz. Zaciekawionych zapraszam na strone http://www.ftftrucks.com/

Autor:  Mihu [ 09 sty 2006, 22:28 ]
Tytuł: 

FTF, marka niezwykle ciekawa... Prowadziła bardzo silną współpracę z Mack'iem. Pamiętam, że jakaś firma z Wrocławia użytkowała taki ciągnik, jeszcze z 5 lat temu. O ile dobrze pamiętam to tamten model był napędzany motorem Cummins'a o komputerowo regulowanej mocy, która wahała się od 365 do 425 KM. Skrzynią był 13 przełożeniowy Fuller. Nie wiem co teraz dzieje się z tym wozem...
W Holandii, ciężarówki FTF uchodzą niemal za kultowe... działa wiele funclubów tych maszyn.

Autor:  Alexxxxx [ 10 sty 2006, 21:55 ]
Tytuł: 

http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/vi ... php?t=5041 --> many FTF photo's

FTF is my favorite :D

Obrazek
Obrazek

Autor:  slawek.dieselservice [ 25 mar 2007, 16:40 ]
Tytuł: 

Witam.
Dodam, że silniki serii S-92 to silniki dwusuwowe, miały bardzo wiele aplikacji, praktycznie tylko nie latały.
Od roku 2000 zaprzestano produkcji wszystkich dwusuwów.
W Polsce można jeszcze spotkać kilka pojazdów z tymi silnikami; FTF,GMC itd. Znacznie więcej jest z silnikami seri S-60 o pojemności 11.1L, 12.7L
pozdrawiam serdecznie Sławek.

Autor:  micho a [ 22 wrz 2007, 13:14 ]
Tytuł: 

sorki że odkopuje stary temat ale jak silnik dwusuwowy może mieć zawory ??
Cytuj:
Silnik to byl.....dwusow diesel. Do tego mial !4 zawory! na cylinder plus pompowtryskiwacz.
z tego co wiem 2 suw diesla ma tak samo jak dwusuw benzynowy tylko okno wlotowe i wylotowe róznica polega na tym że w 2 suwie diesla powietrze wtłacza dmuchawa natomiast w dwusuwie benzynowym jest zasysane przez podciśnienie.......no i oczywiście w dwusuwie benzynowym silnik zasysa mieszanke z gaźnika a w dwusuwie diesla wtryskiwacz wtryskuje paliwo a powietrze tłoczy dmuchawa przez okno wlotowe.........

przecież to jest głowna zaleta dwusuwa że za rozrząd robi tłok i nie ma wałka rozrządu i zaworów przez co konstrukcja sie upraszcza :D

albo ja jestem w tyle z techniką albo kolega sie pomylił :D

Autor:  fiergloo [ 23 wrz 2008, 16:30 ]
Tytuł:  Re: FTF FS7

4 albo 2- teraz dokładnie nie pamiętam, mimo że widziałem te głowice z ściągniętymi pokrywami. Praca jak w silniku okrętowym Detroit, co ilustruje poniższe zdjęcie w linku.

Klik

Filmik z tym silnikiem

I jeszcze pisałem o FTFie ponad rok temu:
FTF

Autor:  slawek.dieselservice [ 27 gru 2008, 11:50 ]
Tytuł:  Re: FTF FS7

micho a

w silniku dwusowowym diesla wysokoobrotowym, a takim jest DD S 92,budowa silnika jwst troche inna niz w silnikach okretowych,poza tym nie prawidlowe jest prownanie silnika benzynowego, z dieslem.
proponuje poszukac informacji w necie

pozdrawiam

Autor:  kraz [ 27 gru 2008, 13:39 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
sorki że odkopuje stary temat ale jak silnik dwusuwowy może mieć zawory ??
Cytuj:
Silnik to byl.....dwusow diesel. Do tego mial !4 zawory! na cylinder plus pompowtryskiwacz.
z tego co wiem 2 suw diesla ma tak samo jak dwusuw benzynowy tylko okno wlotowe i wylotowe róznica polega na tym że w 2 suwie diesla powietrze wtłacza dmuchawa natomiast w dwusuwie benzynowym jest zasysane przez podciśnienie.......no i oczywiście w dwusuwie benzynowym silnik zasysa mieszanke z gaźnika a w dwusuwie diesla wtryskiwacz wtryskuje paliwo a powietrze tłoczy dmuchawa przez okno wlotowe.........

przecież to jest głowna zaleta dwusuwa że za rozrząd robi tłok i nie ma wałka rozrządu i zaworów przez co konstrukcja sie upraszcza :D

albo ja jestem w tyle z techniką albo kolega sie pomylił :D
Trochę się kolego mylisz, okne wlotowe owszem, powietrze dobija dmuchawa, ale spaliny wyrzucane są już przez klasyczne zawory. Więc jest wałek rozrządu. Silnik jest konstrukcyjnie prostszy, na masową skalę używa się dwusuwów już tylko na statkach. Były też stosowane w lokomotywach (m.in. ST44), w amerykańskich ciężarówkach i autobusach aż do lat 80.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/