wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Man, F90] Blokada mostu i zasada jej działania http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22336 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | donmanio [ 18 paź 2009, 13:43 ] |
Tytuł: | [Man, F90] Blokada mostu i zasada jej działania |
Witam mam taki problem. Od niedawna przesiadłem się z ciężarówki 2 osiowej volvo fs7 na mana 3 osiowego 25.422 i nie wiem jak to jest z tymi blokadami mostów.Chodzi o to że w volvie miałem jedną blokadę czyli kręcą się oba koła itp .ale w tym manie sa 2 blokady gdzie na jednej można skręcać a na drugiej nie wolno teoretycznie , czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi z tymi blokadami np między osiowa , między mostowa , itp ? |
Autor: | MAN [ 18 paź 2009, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: Blokady mostów jakie są rodzaje i ich zasada działania |
Blokada między osiowa/mostowa to to samo. Jest to blokada mechanizmu między różnicowego między przednią a tylną osią np w przypadku 4x4 lub np miedzy dwoma tylnymi mostami napędowymi np w 6x4 w tedy jest na stałe przekazywany napęd na dwie osie napędowe przytej blokadzie można kręcić kołami na utwardzonym podłorzu Druga blokada to poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego w moście lub przedniej osi napędzanej co z resztą to też jest most, zostają zblokowane z sobą prawe i lewe koło przez co nie wskazana jest jazda w zakrętach po udwardzonej drodze można przez to uszkodzić most |
Autor: | donmanio [ 18 paź 2009, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Blokady mostów jakie są rodzaje i ich zasada działania |
Dzięki kolego za przybliżenie mi tego tematu , czyli wnioskując z twojej wypowiedzi w moim poprzednim 2 osiowym 4x2 volvie była tak zwana blokada poprzeczna czyli oba koła się równomiernie kręciły a między mostowa polega że 2 tylne osie w manie 6x4 kręcą się równomiernie ale mechanizm różnicowy działa w poszeczególnej osi ? czy dobrze zrozumiałem? I jeszcze jedno pytanie czy mogę włączyć naraz te obie blokady poprzeczną i między mostową i co to jest blokada krzyżowa ? |
Autor: | copa [ 18 paź 2009, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Blokady mostów jakie są rodzaje i ich zasada działania |
tak kolego możesz włączyć wtedy ciągną wszystkie 4 kola ale raczej włącza się je po prostej drodze (nigdy na ostrych zakrętach) w błocie a krzyżowa to jak ci ciągnie jedno kolo na pierwszym moście i jedno na drugim |
Autor: | MAN [ 21 paź 2009, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Blokady mostów jakie są rodzaje i ich zasada działania |
Cytuj: między mostowa polega że 2 tylne osie w manie 6x4 kręcą się równomiernie ale mechanizm różnicowy działa w poszczególnej osi ? czy dobrze zrozumiałem?
Dobrze zrozumiałeś chyba że włączysz dodatkowo blokadę poprzeczną to będziesz miał na 4 koła jednakowy napęd
|
Autor: | adamk [ 17 gru 2009, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: [Man, F90] Blokada mostu i zasada jej działania |
Witam wszystkich...od niedawna mam styczność z MAN-em F 2000. Czy mógł by mi ktoś opisać i wytłumaczyć opis działania dwóch przełączników na desce rozdzielczej? Przypuszczam że są to przełączniki do blokad i załączania napędów mostów. Pierwszy przełącznik pokazuje tak jakby dwa mosty a między nimi widnieje czarna kropka tak jakby mechanizm różnicowy. Drugi przełącznik przedstawia także dwa mosty z tym że tylny most tak jakby z zaznaczonym mechanizmem różnicowym a przy drugim moście koła są skręcone Być może temat był już poruszany powyżej, ale do pewności pytam. Chodzi mi który przełącznik jest dokładnie do czego i kiedy i w jakich warunkach co można załączyć a kiedy nie aby czegoś nie uszkodzić.Z góry dziękuję wszystkim za dokładne wytłumaczenie i wyczerpujące opisanie interesującego mnie tematu..pozdrawiam |
Autor: | MAN [ 18 gru 2009, 1:17 ] |
Tytuł: | Re: [Man, F90] Blokada mostu i zasada jej działania |
Pierwszy przełacznik blokada między mostowa drugi przełacznik blokada poprzeczna mechanizmu różnicowego |
Autor: | wojtasnr02 [ 06 wrz 2011, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: [Man, F90] Blokada mostu i zasada jej działania |
a ja mam pytanko co do 6x6 bo z 6x4 ciagnik siodlowy jezdzilem w terenie i kumam o co chodzi z blokadami. W przypadku 6x6 nie daje mi spokoju jak jest rozwiazanie przekazywanie napedu pomiedzy 3 osiami (mostami). 1. Czy jest tak ze jest glowny mechanizm miedzymostowy (pierwszy ktory dostaje naped od skrzyni biegow) ktory rozdziela przedni most od 2 tylnych pomiedzy ktorymi jest jeszcze dodatkowy mechanizm (jak w przypadku 6x4) czyli podsumowujac w tej opcji sa 3 przelaczniki blokad: - glowna miedzy przednim a dwoma tylnymi mostami (czyli kreci sie jedno kolo z przodu i jedno z dwoch tylnych osi i przy tej opcji nie ma skrecania na twardym) - miedzy dwoma tylnymi mostami (blokuje 2 tylne osie i mozna skrecac) - poprzeczna blokada (tu wiadomo to + poprzednie i jest 6x6) 2. Czy tez tak ze mamy tylko 1 mechanizm miedzy mostowy (miedzy przednim mostem a 2 tylnymi) a 2 tylne sa ze soba juz ja stale zblokowane i traktujemy je jakby jedna os czyli praktycznie bez zalaczania zadnych blokad mamy odrazu jakby 6x4 z zalaczona blokada miedzymostowa + 2 blokday: - miedzymostowa (nie ma opj skretu) - poprzeczna (wiadomo..) Wiem ze troche to zamotalem ale temat ciekawy zwlaszcza jak czlowiek mial okazje troche sie tym pobawic dlatego czekam na odpowiedz z 6x6 dzieki i pozdro. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |